ارسال پاسخ

۱ شهریور ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3030

pvc-asso.ir

رشد معامله محصولات پلیمری در بورس کالا

حجم معاملات پلیمرها در هفته پایانی مردادماه با رشد 29.85 درصدی به 66 هزار و 656 تن رسید.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از نیپنا، حجم معاملات پلیمرها در هفته پایانی مردادماه با رشد 29.85 درصدی به 66 هزار و 656 تن رسید که این عدد بیشترین میزان طی 4 هفته گذشته تاکنون به‌شمار می‌رود. به نظر می‌رسد جو کلی دادوستدهای بازار که در هفته‌های پیش روند نزولی را در پیش گرفته بود، هفته گذشته تمام تلاش خود را انجام داد که با اهرم افزایش تقاضا و رشد میزان معاملات، از ورود بازار به رکودی که برای آن پیش‌بینی می‌شد، جلوگیری کند.

 

البته این نکته را باید درنظر گرفت که با داده‌های یک هفته هنوز زود است که بخواهیم چنین مطلبی را قدرتمند محسوب کنیم و نیازمند تداوم روند افزایشی در بازار پلیمرها برای اثبات این ادعا هستیم. اما میزان عرضه پلیمرها نبست به هفته ماقبل رشد چندان بالایی را تجربه نکرد و تنها با 1.08 درصد افزایش، به 82 هزار و 120 تن رسیدو در مقایسه با متوسط نیمه اول سال گذشته که 76 هزار و 636 تن به ثبت رسید، به میزان 5 هزار و 483 تن بیشتر است.

 

در برابر این میزان عرضه، تقاضای 98 هزار و 523 تنی شکل گرفت که نسبت به هفته قبل رشد 22.03 درصدی را تجربه کرد. حجم تقاضا در کانال 90 هزار تنی از ابتدای سال تاکنون 3 بار تجربه شده است، اما پس از تقاضای هفته ماقبل که عقب‌گرد تقاضا یا به عبارت دیگر ترس اهالی بازار از رشد قیمت‌ها در آینده را شاهد بودیم، تغییر فاز محسوس اما نه چندان برجسته را به ثبت رسانید آن هم در شرایطی که قیمت‌های پایه هفته گذشته با اهرم بهای ارز افزایشی در کنار رشد نرخ‌های جهانی سبز پوش بود. درصد معامله عرضه پلیمرها نیز که به عدد 81.17 رسیده است، بیشترین میزان دادوستد طی 5 هفته گذشته را نشان می‌دهد که گرچه هنوز با درصد معاملات روزهای طلایی فاصله معنی‌داری دارد، اما باز هم جرقه‌های امید در این بازار را در دل خود نهفته دارد.

 

در بازار محصولات شیمیایی بورس کالا نیز شاهد معامله 36 هزار و 134 تن از انواع محصولات شیمیایی بودیم که رشد 20.47 درصدی را نشان می‌دهد. اما حجم عرضه‌ها با 1.43 درصد کاهش به 50 هزار و 745 تن رسید که کمترین میزان از هفته منتهی به 5 تیرماه تاکنون است. برخلاف میزان عرضه‌ها، تقاضا رشد 17.79 درصدی را تجربه کرد و به میزان 40 هزار و 91 تن رسید. برآیند همه این داده‌ها، سبب شد که 71.21 درصد از میزان عرضه محصولات شیمیایی مورد دادوستد قرار گیرد که بیشترین میزان طی 6 هفته گذشته به‌شمار می‌رود

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد