ارسال پاسخ

۲۵ شهریور ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3083

pvc-asso.ir

عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام ‌آبادغرب بزودی آغاز می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، از محقق شدن یکی از آرزوهای دیرینه اقتصادی استان، یعنی آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آبادغرب بزودی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از ایرنا، هدایت حاتمی روز سه شنبه در کارگروه توسعه اشتغال و سرمایه گذاری بیان داشت: برای آغاز پروژه پتروشیمی اسلام آبادغرب منتظر نشست رییس جمهوری با وزیر نفت هستیم.

 

او  این پروژه را تحریک جدی اقتصاد کرمانشاه نامید که سال ها جزو آرزوهای اقتصادی در استان بوده است.

 

به گفته حاتمی، سرمایه گذاری ارزی این پروژه ۶۲۰ میلیون دلار است.

 

دیگر خبر خوش معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه، تجهزیز کارگاه ساخت پروژه پتروپالایش با سرمایه گذاری سه تا چهار میلیارد دلار بود.

 

حاتمی تاکید کرد که اجرای این پروژه ها هم در زمان ساخت و هم بهره بردای تاثیر مهمی بر اقتصاد استان خواهد داشت.

 

آغاز عملیات اجرایی ایجاد سه هزار هکتار باغستان در قصرشیرین دیگر خبر مهم اقتصادی حاتمی در این جلسه بود.

 

او اما به پروژه های کوچکتری مانند احداث تله کابین و احداث شهرک ضایعات نیز اشاره کرد و گفت: این طرح ها نیز تاثیر بسزایی در وضعیت اقتصادی کرمانشاه خواهد گذاشت.

 

بهره برداری از پروژه بزرگ قوطی سازی زمزم ظرف ۴۰ روز آینده و نیز آبی شدن ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در آینده نزدیک دیگر مواردی بود که حاتمی به آنها اشاره کرد.

 

او در این جلسه از دستگاه های اجرایی خواست تا وقت سرمایه گذار و یا فعال اقتصادی را تلف نکنند و حداکثر ظرف مدت ۱۴ روز به استعلامات پاسخ مثبت یا منفی بدهند.

 

حاتمی همچنین جدی گرفتن بهبود فضای کسب و کار را مهم دانست و خواستار فعالیت بیشتر شورای گفت و گو در این باره شد.

 

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: به تنهایی نمی توان موضوعات اقتصادی را پیش برد و و همه بخش ها هر کدام تکه ای از توسعه اقتصادی هستند به عنوان مثال سرمایه گذاری باید با فرهنگ کارآفرینی و استفاده از بخش خصوصی همراه باشد.

 

وی لازمه موفقیت در برنامه های اقتصادی را گام برداشتن در چارچوب دستورالعمل های هیات وزیران متناسب با نیازها و درجه توسعه یافتگی استان دانست.

 

در این جلسه موضوع ۵۰ میلیارد تومان کمک های فنی اعتباری به منظور توسعه اشتغال در استان مطرح شد.

 

این کمک ها براساس میزان جمعیت بیکار هر شهرستان بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ توزیع خواهد شد.

سهم بخش صنعت و معدن از این پول، ۲۸ میلیارد تومان، ۱۲ میلیارد تومان بخش خصوصی، پنج میلیارد تومان بخش گردشگری و فرهنگی و نیز پنج میلیارد تومان سهم سایر بخش ها خواهد بود.

 

در این جلسه مدیرکل اقتصاد و دارایی استان نیز گزارشی از جذب سرمایه گذاری در سال ۹۸ و نیز ۶ ماهه اول سال ۹۹ ارایه کرد.

او مجموع درخواست های سرمایه گذاری در ۶ ماهه دوم سال ۹۸ که در سیستم پنجره واحد ثبت شده است را هزار و ۳۰۰ مورد اعلام کرد که ۵۲ درصد آنها مورد پذیرش قرار گرفته است.

 

امیر حمزه حیدریان، پیش بینی اشتغال این میزان سرمایه گذاری را ۲۰ هزار شغل برآورد کرد.

 

وی همچنین درخواست های سرمایه گذاری در ۶ ماه اول امسال را هزار و ۴۰۰ مورد با قابلیت ایجاد ‍۱۹ هزار شغل اعلام کرد.

 

حیدریان گفت: پس از بررسی ۸۸ درصدی درخواست ها توسط دستگاه های اجرایی حدود ۷۰ درصد مورد پذیرش قرار گرفته اند.

 

مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به موضوع جذب سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و افزود: تولید پنل های خورشیدی توسط یک شرکت آلمانی با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیون یورویی و اشتغالزایی هزار و ۳۰۰ نفر، فراوری سنگ آهن توسط یک شرکت چینی با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون یورویی و اشتغالزایی ۲۰۰ نفر ، پرواربندی گاوهای شیری توسط یک سرمایه گذار عراقی با سرمایه ۲ میلیون یورویی از جمله درخواست های خارجی سرمایه گذاری در استان است.

 

حیدریان در ادامه اشاره ای نیز به سرمایه گذار چینی برای احداث کارخانه چینی و سرامیک داشت و گفت: سرمایه گذاری این طرح ۱۱۱ میلیون یورو بوده که ۱۱ درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد اما ویروس کرونا باعث توقف طرح شده است و امیدواریم به زودی شاهد فعالیت مجدد این گروه باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد