ارسال پاسخ

۵ شهریور ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3043

pvc-asso.ir

همکاری پتروشیمی Braskem با یک شرکت فناوری شیمیایی برای ساخت کارخانه EDC

پتروشیمی برزیلی Braskem با یک شرکت فناوری شیمیایی ایالات متحده برای ساخت کارخانه اتیلن دی کلراید در برزیل همکاری نموده و همچنین اعلام کرده که به روش جدیدی در تولید دست یافته اند که نسبت به روش های تولید سنتی از انرژی و هزینه کمتری صرف می شود.

ترجمه واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

در صورت موفقیت نهایی، این پروژه می تواند تولید بیشتر EDC را نصیب  Braskem نماید و به طور بالقوه نیازهای این شرکت را برای واردات کاهش دهد تا بتواند بازده صنایع پایین دستی خود را برای PVC حفظ کند .  PVCیک ماده اصلی در ساختمان سازی است و برای تولید لوله، فریم پنجره، سایدینگ وینیل و سایر محصولات استفاده می شود.

 

این شرکت مستقر در کالیفرنیا از فرایند EDC  eShuttle که شامل واکنش کلرید فلزی با اتیلن است برای سنتز  EDC استفاده می کند. بنابراین نیاز به تولید گاز کلر برای واکنش با اتیلن نیست.  EDC ماده اولیه PVC به طور سنتی از واکنش گاز کلر با اتیلن تولید می شود.

 

 فرایند Chemetry شامل یک واکنش کلرید فلزی است که به گفته ی این شرکت از انرژی کمتری استفاده می شود. تفاوت در این است که در این فرایند از آب، نمک و برق برای تولید گاز کلر استفاده نمی شود و فقط یون کلراید با اتیلن واکنش داده می شود.

 

 ذکر این نکته لازم است که برای تولید کلر آزاد انرژی بیشتری نسبت به آزاد سازی یون کلراید نیاز است بنابراین برای تولید محصول نهایی  PVC در هزینه و انرژی صرفه جویی می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد