ارسال پاسخ

۲۶ مرداد ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3014

pvc-asso.ir

تکنولوژی افزایش مقاومت به خوردگی و سایش تجهیزات اکستروژن

شرکت  Extreme Coatingsتکنولوژی پوشش CarbideX  برای جایگزینی آبکاری کروم و نیترید بر روی مارپیچ های خوراک موازی و کونیکال را توسعه داده است.

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:

 

طبق گفته ی شرکت، این اقدام به دلیل نگرانی های زیست محیطی آبکاری با کروم و لزوم محافظت بهتر در برابر سایش و خوردگی است. اپراتورها  می توانند 2 تا 5 برابر طول عمر تجهیزات را با فرمولاسیون CarbideX(C1000، C2000  و C9000-nano) از کاربید تنگستن و کاربید کروم افزایش دهند. قابلیت مقاومت در برابر سایش را می توان در اجزای مختلف از جمله دو مارپیچ های اکستروژن، روتور های اختلاط پیوسته و سایر بخش ها در فرایند پلاستیکی کردن بهبود بخشید.

A: مارپیچ خوراک فولادی نیترید شده بعد از 10 ماه پردازش PVC

B: مارپیچ خوراک پوشش داده شده با CarbideX –CPR پس از 10 ماه در همان فرایند با ماندگاری بیشتر

 

جایگزینی با کروم

 به گفته ی این شرکت  تکنولوژی جایگزینی آبکاری کروم (CPR) عملا غیر متخلخل است، بنابراین گازهای خورنده از  PVC  نمی توانند به بیس مارپیچ حمله کنند. CPR همچنین مقاومت در برابر خوردگی و سایش را بهبود می دهد.

 

 گفته می شود که CPR از نظر زیست محیطی از آبکاری کروم سازگارتر است. طبق گفته ی شرکت Extreme Coatings  ترکیبات کروم (vi) مورد استفاده در آبکاری کروم برخلاف ترکیبات کاربید کروم (iii) مورد استفاده در سیستم CPR C4000 سرطان زا شناخته شده است .در برخی از کاربردها که فیلرهای ساینده منجر به سایش های زود رس می شوند، کاربید تنگستن کپسوله شده با فرمولاسیون نانو C1000  و C9000 مقاومت به سایش بهتر را همراه با سطح بالایی از مقاومت در برابر خوردگی فراهم می کند.

 

رویکرد شرکت برای هرگونه مشکلات سایش و خوردگی، توسعه راه حل های سفارشی برای به حداکثر رساندن عمر تجهیزات است.پیشرفت در تکنولوژی محصولات پلیمری نیاز به پیشرفت همزمان در مارپیچ خوراک  و تکنولوژی پردازش دارد. Extreme Coatingsبا این پیشرفت ها همگام بوده و همچنان به توسعه محصولات جدید برای پاسخگویی به خواسته های مشتریان ادامه خواهد داد.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد