ارسال پاسخ

۲۹ دى ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2590

pvc-asso.ir

لوله های pvc؛ ایمن برای بهداشت عمومی

از زمانی که این لوله ها در آمریکای شمالی و کشورهای اطراف معرفی شده است 10 میلیون تست کنترل کیفیت روی آب انتقالی از طریق لوله انجام شده است که همه آنها تایید کرده اند که لوله های  PVC محصولی بی خطر و مفید برای بهداشت عمومی است.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: لوله های  pvc یکی از ایمن ترین و مورد تایید ترین مواد مورد استفاده در آمریکای شمالی است. برای بیش از 60 سال، همه جنبه های تولید، استفاده و دفع آن توسط دولت و آژانس های صدور گواهینامه و آزمایشگاه مستقل مورد ارزیابی و تایید قرار گرفته است.

 

 استفاده از این لوله ها توسط آژانس های مستقلی مانند NSF کنترل می شود و نهاد های دولتی مانند آژانس حفاظت از محیط زیست ایالت متحده (EPA) ایمنی آن را از طریق آزمون منظم اجباری تضمین می کند. علاوه براین، سازمان هایی مانند سازمان غذا و داروی ایالت متحده و کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی تایید کرده اند که  PVC محصولی ایمن است.

 

پاک و ایمن

 PVC برای استفاده در سراسر جهان در توزیع و انتقال آب، محصولات مصرفی و کاربردهای پزشکی تایید شده است. در حدی ایمن است که برای سرم های پزشکی داخل وریدی استفاده می شود و انتخابی برای محیط های حساس زیست محیطی مانند آکواریوم های آب نمکی است که باید از بی اثر ترین و ایمن ترین مواد لوله ی موجود استفاده شود.

 

 سطح صاف و بدون خوردگی آن حتی پس از چند دهه استفاده تمیز می ماند، برخلاف  لوله های چدنی که دچار گره بندی داخل لوله در اثر خوردگی و آلودگی ناشی از تشکیل بیوفیلم می شوند و می تواند زمینه رشد باکتری ها را فراهم کند.

 

شهر واکرتون، انتاریو مواردی را در این زمینه ارائه می دهد. در سال 2000، باکتری های E-coli به شبکه آب لوله های چدنی شهری نفوذ کرده بود و حذف و پاکسازی آن از سیستم بسیار دشوار بود. سیستم لوله کشی پس از شستشوی مکرر و پر هزینه با استفاده از فوق کلرزنی برای استفاده ی مجدد ایمن میشد. امروز واکرتون که بخشی از شهرداری بروکتون است، تمامی لوله های چدنی خود را با  PVC جایگزین کرده است.

 

دانش پی وی سی

 با وجود سوابق ایمنی اثبات شده و نظارت دقیق، ادعاهای غیر آگاهانه و غیر علمی درباره PVC همچنان ادامه دارد. سمیت PVC توسط جامعه دانشمندان و بیانگذار Greenpeace آقای دکتر پاتریک مور رد شده است.

 

شواهد نشان می دهد که نه مواد شیمیایی (سرب، کادمیوم و BPA ، نرم کننده، ارگانوتین های مضر) به درون لوله انتشار می یابد و نه خطرات عمده در ساخت، استفاده و دفع این لوله ها ایجاد می گردد. نه بیو فیلم های خطرناک ایجاد میشود و نه دیوکسین انتشار می یابد. علاوه براین، برای لوله های  PVC غیر ممکن است که نرم کننده ها،BPA و یا سرب و کادمیوم از لوله رها شود زیرا این مواد نه در ساخت لوله استفاده نمی شوند و نه درکامپاند مصرفی برای تولید لوله جای دارند. چنین ادعاهایی ناشی از اعتقاد است نه واقعیت و یا شواهد.

 

ادعا مبنی بر اینکه تولید پی وی سی عامل اصلی انتشار دیوکسین است نیز نادرست می باشد. آتش سوزی جنگل ها و سایر فرایندهای تولیدی عمده ترین سهم را در انتشار دیوکسین دارند.

 

بیش از یک میلیون مایل انتقال آب سالم

امروزه بیش از 40 هزار  تاسیسات آب آمریکای شمالی از لوله  PVC استفاده می کنند و بیش از یک میلیون مایل در خدمت رسانی هستند یا حدود 78 درصد از کل لوله های توزیع آب آشامیدنی جدید در این قاره نصب شده است.

 

از زمانی که این لوله ها در آمریکای شمالی و کشورهای اطراف معرفی شده است 10 میلیون تست کنترل کیفیت روی آب انتقالی از طریق لوله انجام شده است که همه آنها تایید کرده اند که لوله های  PVC محصولی بی خطر و مفید برای بهداشت عمومی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط