ارسال پاسخ

۲۹ بهمن ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2633

pvc-asso.ir

آغاز پرداخت مالیات ارزش‌افزوده سال ۹۷ صادرکنندگان

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران خبر داد: پرداخت مالیات ارزش افزوده سال ۹۷ صادرکنندگان از دو روز گذشته عملیاتی شده و سازمان های امور مالیاتی اقدام به پرداخت کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از ایرنا،«محمد لاهوتی» امروز (سه شنبه) در یازدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: یکی از موضوعات استرداد مالیات ارزش افزوده صادرکنندگان است که با پیگیری اتاق ایران و تهران، پرداخت آن آغاز شده است.


لاهوتی خبر داد: پرداخت مالیات ارزش افزوده سال ۹۷ صادرکنندگان از دو روز گذشته عملیاتی شده و سازمان های امور مالیاتی اقدام به پرداخت کرده‌اند.
وی ادامه داد: اما وضعیت سال ۹۸ هنوز تعیین تکیلیف نشده و به نظر می‌رسد استرداد مالیات ارزش افزوده که در قانون ۳۰ روز تعیین شده است، اکنون به دلیل تصمیمات اشتباه و غیرکارشناسی بین ۹ تا ۱۲ ماه به طول می انجامد. این در شرایطی است که منابع ریالی واحدهای تولیدی به دلیل افزایش نرخ ارز به یک سوم تقلیل یافته است.


رییس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه بانک مرکزی واردات در برابر صادرات را برای انتقال به غیر با موانعی مواجه کرده، افزود: کسی که میخواهد ارز صادراتی به واردکننده پرداخت یا واگذر کند، یا این امکان میسر نیست و یا یک ماه به طول می‌انجامد.


وی تصریح کرد:‌ این مشکل باعث شده واردکنندگان علیرغم به صرفه بودن ارز صادراتی، حاضر به خرید آن نیستند و ارز صادرکنندگان روی زمین مانده است.
لاهوتی با اشاره به ورود موقت کالا گفت: سه ماه است در سازمان توسعه تجارت با گمرک و بانک مرکزی در حال رایزنی هستیم، اما متاسفانه منشا ارز و ثبت سفارش ورود موقت هنوز برای بانک مرکزی تعیین تکلیف نشده و صادرکنندگانی که حتی در سال۹۵ و ۹۶ کالا موقت وارد و بعد از سال ۹۷ آن را صادر کرده‌اند، به عنوان کسانی که رفع تعهد نکرده‌اند شناخته می شوند و مالیات برایشان تعیین شده است؛ حتی تسهیلات بسیاری از این واحدها بسته شده است.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تقاضا کرد که برای ورود موقت کالاها تعیین تکلیف شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد