ارسال پاسخ

۱۷ فروردین ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2678

pvc-asso.ir

استفاده از روغن معدنی سفید به عنوان روان کننده ی خارجی pvc سخت

پردازندگان لوله های  pvc سخت، پروفیل های پنجره،  درب، حصار ها و سایدینگ می توانند در هزینه ها و سرعت اختلاط کامپاند با استفاده از گریدی از روغن معدنی سفید به عنوان روان کننده ی خارجی درجایگزین با پارافین وکس های معمول صرفه جویی کنند.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، روغن  pvc هیدروبریت (Hydrobrite) به خوبی یا شاید کمی بهتر از پارافین وکس در مقابل سرعت تخریب جوی ترکیبات سایدینگ عمل می کند (E اندازه گیری تغییر رنگ به عنوان مثال زرد شدن را نشان می دهد)

 

روغن Hydrobrite PVC یک پارافین بسیار روان و با جریان پذیری بالاست که طبق گزارشات در انبارش حالت تجمعی به خود نمی گیرد. شکل مایع این روان کننده منجر به پوشش یکنواخت تر ذرات  PVC و بهبود بهره وری در میکسرهای با شدت و قدرت بالا می شود. همچنین اعتقاد براین است که Hydrobrite    با  PVC سازگارتر است که به طور بالقوه می تواند باعث کاهش پلیت اوت (plate-out) شود. از همه مهمتر، کامپاندر های وینیل می توانند تا 15% در هزینه ی روان کننده بدون کاهش در عملکرد صرفه جویی کنند.

 

در مقایسه با پارافین وکس، روغن معدنی سفید مزایای قیمتی طولانی مدت و ثبات در عرضه را ارائه می دهد. در حالی که امروزه کمبود پارافین وکس وجود ندارد، اما تغییرات در تولید نفت باعث کاهش تولید پارافین وکس در آمریکای شمالی شده است و ظرفیت جدیدی برنامه ریزی نشده است.

 

عملکرد مانند وکس

این روان کننده مایع توسط موسسه لوله پلاستیکی (PPI) و بنیاد ملی بهداشت (NSF) به عنوان یک معادل کاربردی  برای پارافین وکس  برای استفاده در لوله های آب  PVC تحت فشار در صورتی که در فرمولاسیون از 1 تا 2 phr از این افزودنی استفاده گردد تایید شده است. این افزودنی از نظر شیمیایی بی اثر، بیرنگ، بی بو و بی مزه است. همچنین فود گرید بوده و از مقاومت خوبی در برابر  uv و پایداری رنگ برخورداراست.

 

به عنوان یک روان کننده ی خارجی، این روغن به کاهش اصطکاک بین سطوح پلیمری و فلزی کمک می کند و دقیقا مانند وکس، فیوژن پودر  pvc را به تاخیر می اندازد . برای معادل سازی با دوز پارافین وکس ، از روغن Hydrobrite باید 25%  بیشتر استفاده شود.

 

 صرفه جویی در هزینه روان کننده از 6 تا 15% با تغییر و جایگزینی این روغن قابل دستیابی است زیرا قیمت آن معمولا 25 تا 36% پایین تر از پارافین وکس است. بنا بر گزارش ها، یکی از تولید کنندگان برتر لوله های  pvc در آمریکای شمالی بیش از 300000 دلار در سال با جایگزینی روغن Hydrobrite صرفه جویی کرده است.

 

داده های رئولوژیکی نشان می دهد که Hydrobrite دارای ویژگی های پردازشی مشابه با پارافین وکس است.

 

​​​​​​

با جایگزینی پارافین وکس با روغن هیدروبریت ، کاهش قابل توجهی (حدود 1 درجه سانتیگراد) در HDT ( دمای خمش حرارتی) وجود دارد. هیدروبریت همچنین نتایج آزمون ضربه ایزود را یکسان با نتایج حاصل از وکس پارافین ارائه می دهد.

 

 همانطور که در نمودار نشان داده شده است، ویژگی های جوی روغن هیدروبریت معادل وکس است. تفاوت در تغییر رنگ (E) برای دو سایدینگ سفید و خاکستری تیره تحت هوازدگی تسریع شده ناچیز است.

 

عملکرد کمی بهبود یافته با Hydrobrite در سایدینگ سفید را می توان به سطوح بالاتر روان کننده نسبت داد ، که باعث می شود " سایش" کمتری در پلیمر هنگام پردازش وجود داشته باشد.

 

Hydrobrite در لوله های تحت فشار از قطر 40 تا mm600 ، اتصالات تحت فشار از 40 تا mm600 و لوله های فاضلاب ثقلی از 110 تا mm900 استفاده می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد