ارسال پاسخ

۲۴ مهر ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2464

pvc-asso.ir

آرامش نسبی در بازار پلیمرهای بورس‌کالا

عاملات محصولات پلیمری در روز گذشته با تعادل نسبی همراه بود آن هم در شرایطی که حتی چند جرقه رشد قیمت مطلوب برای گریدهای رایج در بورس‌کالا تجربه شد؛ هرچند که دادوستد روز گذشته حداقل‌های معاملاتی برای بازار پلیمرها را برآورده ساخت ولی با توجه به انتظار برای تحرک بیشتر بازار، می‌توان گفت که معاملات روز گذشته انتظارات را برآورده نکرد.

می‌توان گفت که حجم معاملات و میزان تقاضای روز گذشته نگران‌کننده بود ولی این بازار در شرایطی که افت قیمت‌های پایه را تجربه کرده و شواهدی از بهبود را در هفته‌های گذشته به همراه داشت، با خوش‌بینی‌های بزرگ‌تری همراه بود که تاکنون محقق نشده است.

 

هنوز نمی‌توان از بازگشت رکود به بازار پلیمرها سخن گفت اگرچه تثبیت بازار در همین نرخ‌های فعلی با اهرم قیمت‌های پایه در بورس‌کالا و نوسان قیمت دلار نیمایی، شاید یکی از ملزومات بهبود تقاضا به شمار رود. با توجه به رخدادهای اخیر و رهگیری حجم معاملات و تقاضای ثبت شده، می‌توان گفت که هنوز روند تولید در صنایع تکمیلی در مسیر بهبود قرار داشته و در این فاز تغییر بزرگی رخ نداده است.  روند کاهشی قیمت‌ها در بازار آزاد ادامه یافته است تا اثرگذاری قیمت‌های پایه در بورس‌کالا، بر بازار داخلی باز هم اثبات شود. این روند البته در شرایطی تجربه می‌شود که حجم معاملات پلیمرها در هفته‌های اخیر در بورس‌کالا کاهش داشته و این افت نسبی معاملات می‌تواند سرعت‌گیری نه چندان قدرتمند در برابر کاهش نرخ در بازار داخلی به شمار رود آن‌هم در شرایطی که کم و بیش تقاضا در بازار آزاد وجود داشته و این تقاضا به نسبت اوایل تابستان اوضاع بهتری دارد. به‌صورت کلی قیمت‌های موجود در بورس‌کالا پایین و البته جذاب است ولی این افت نرخ تاکنون به تنهایی نتوانسته به جذب حداکثری تقاضای مواد اولیه منجر شود. البته اظهارنظر در مورد واقعیت‌های بازار را باید به پایان هفته موکول کرد تا میزان تغییر در حجم معاملات با شفافیت بیشتری خودنمایی کند.

 

منبع: دنیای اقتصاد 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد