ارسال پاسخ

۲۳ دى ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2041

pvc-asso.ir

افزایش حجم عرضه در بازار پلیمرها

بورس کالا هفته گذشته شاهد افزایش حجم عرضه در بازار پلیمرها بود که این رخداد، پتانسیلی برای رشد حجم معاملات به شمار می‌رود.

به گزارش «نیپنا» در هفته گذشته حجم داد‌و‌ستد پلیمرها در بورس کالا تغییر چندانی نداشت، اگرچه حجم عرضه‌ها با نزدیک به ۱۷ درصد رشد روبه‌رو شد که نشانه مهمی از آمادگی عرضه‌کنندگان برای فروش محصولات خود در بورس کالاست. به‌عنوان مثال حجم عرضه‌ها در هفته قبل در بالاترین حد در ۹ هفته اخیر بوده و خود بستر مهمی برای رشد حجم معاملات و حمایت از تولید در صنایع تکمیلی به شمار می‌رود. در صورتی‌که هفته جاری هم حجم عرضه‌ها بالا باقی بماند می‌توان به رشد حجم معاملات خوش‌بین بود.

 

در بازار محصولات شیمیایی هم وضعیت همین‌گونه بود و با توجه به تغییر ناچیز عرضه، حجم معاملات این گروه کالایی بیش از ۶ درصد رشد کرد که داده جذابی برای این بازار به شمار می‌رود. در صورتی که دو بازار پلیمرها و محصولات شیمیایی را مکمل یکدیگر در نظر بگیریم خواهیم دید که بازارها خود را برای ورود به یک فاز بهبود آماده کرده‌اند، ولی فعالان بازار اعتقاد دارند که این فاز به سادگی قابل دستیابی نیست و به محرک‌های جانبی نیاز دارد.بر‌اساس این گزارش، کاهش نسبی قیمت‌ها در بازار آزاد محصولات پتروشیمی در هفته گذشته نشان داد که خریداران حجم تقاضای خود را به حد ضرورت تقلیل داده و هم بخش مهمی از خرید خود را به آینده موکول کرده‌اند.

 

این وضعیت یعنی انتظار برای کاهش قیمت‌های پایه در بورس کالا وجود دارد و در صورتی که این داده به ثبت برسد پتانسیل رشد حجم معاملات در بورس کالا ایجاد خواهد شد. البته بازار در فاصله باقی‌مانده تا روزهای پایانی سال ناخودآگاه مستعد رشد تقاضا، افزایش حجم خرید مواد اولیه و بهبود حجم تولید در واحدهای صنایع پایین‌دستی است که این داده‌ها در کل می‌تواند از بازار پلیمرها و ترکیبات شیمیایی در بورس کالا حمایت کند. پتانسیل رشد حجم معاملات در بورس کالا را باید جدی گرفت، زیرا محرک مهمی برای حمایت از صنایع تکمیلی و معرفی برای تقویت تولید در این صنایع به شمار می‌رود.همچنین روزهای پایانی سال هم در ایران و هم در کشورهای فارسی زبان یا کشورهای همسایه مراسم نوروز جشن گرفته می‌شود که این داده مهم سیگنالی برای رشد تقاضای موثر برای صنایع تکمیلی و دقیق‌تر برای محصولات نهایی و مصنوعات پلیمری و حتی ترکیبات شیمیایی است که برای استفاده از این فرصت به اقدام‌هایی اثر بخش نیاز است.

 

منبع: نیپنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد