ارسال پاسخ

۵ شهریور ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1784

خبر اختصاصی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی

مهم: اختصاص 25 درصد مواد اولیه پلیمری به تولیدکنندگان واقعی

بر اساس توافق صورت گرفته 25 درصد مواد اولیه پلیمری در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، جلسه تنظیم بازار گریدهای پتروشیمی روز گذشته 4 شهریور 1397 با حضور نمایندگان مجتمع های پتروشیمی، انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، دفتر صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی و انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی برگزار شد.

 

این جلسه با پیگیری های انجمن لوله و اتصالات پی وی سی در شرکت ملی پتروشیمی برگزار شد.

 

در این نشست موضوع کمبود گریدهای پی وی سی و راه حل های این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

 

کف عرضه های پی وی سی 9 هزار تن

عباسعلی متوسلیان رئیس هیئت مدیره انجمن لوله و اتصالات پی وی سی در خصوص نتایج این جلسه اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته کف عرضه های PVC به صورت هفته ای 9 هزار تن خواهد بود.

 

وی درباره گرید S57 توضیح داد: این موضوع هم با مجتمع های پتروشیمی مطرح شد و آنها وعده دادند که برای رفع کمبود این گرید، برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

 

برخی از شروط اختصاص 25 درصد مواد اولیه پلیمری به تولیدکنندگان


روح اله کیانی مسئول توسعه بازار دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی هم با اشاره به توافق صورت گرفته برای اختصاص 25 درصد به تولیدکنندگان و اقعی گفت: البته برای این کار شروطی گذاشته شده است که می توان به مواردی مانند تایید از سوی انجمن تخصصی، برند  بودن در حوزه صادرات، سوابق خرید و غیره اشاره کرد.


وی در همین ارتباط ادامه داد: بر اساس شروط بیان شده مجتمع های پتروشیمی بنا به صلاحدید می توانند تا 25 درصد را به این گروه از مشتریان اختصاص دهند. 

 

اختصاص 25 درصد مواد اولیه پلیمری مشروط به ارائه اسناد مثبته

پرویز صحاف زاده معاون اجرایی دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی نیز درباره اختصاص 25 درصد مواد اولیه پلیمری به تولیدکنندگان واقعی توضیح داد: این میزان به تولیدکنندگانی که دارای حسن شهرت باشند داده می شود.

 

وی گفت: هدف این است که تولیدکننده واقعی به مواد اولیه مورد نیاز دست یابد. همچنین متقاضی باید سابقه خرید چند سال متوالی از بورس کالا را داشته و اسناد دیگری مانند پرداخت مالیات، بیمه، قبوض برق و سایر موارد را ارائه دهد.

 

صحاف زاده افزود: میزان خرید متقاضی باید با ظرفیت ثبت شده در سایت بهین یاب همخوانی داشته باشد. تخصیص 25 درصد مواد اولیه پلیمری به تولیدکنندگان به صورت قرارداد بلند مدت و از طریق بورس کالا انجام می شود.

 

معاون اجرایی دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی مرجع تشخیص تولیدکنندگان واقعی را دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی عنوان کرد.

 

انجمن لوله و اتصالات پی وی سی عهده دار تامین نقدینگی

وی درباره مشکل عرضه S57 توضیح داد: پتروشیمی آبادان که تولیدکننده این گرید است بخشی از آن به دلیل آتش سوزی از روند تولید بازمانده است. همچنین این واحد برای فعال سازی این بخش با مشکل نقدینگی روبرو است.

 

صحاف زاده ادامه داد: برای رفع این مشکل آقای متوسلیان پیشنهاد تامین نقدینگی برای تهیه VCM را ارائه دادند، که با این اقدام گرید S57 در پتروشیمی آبادان تولید و عرضه می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد