ارسال پاسخ

۲۸ فروردین ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1487

pvc-asso.ir

16 اولویت‌های صادراتی به عراق

رایزن بازرگانی ایران در عراق، شانزده گروه از کالاهای ایرانی در قالب 800 ردیف کالایی را از مهمترین اولویت‌های پیشنهادی دانست...

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق، رایزن بازرگانی ایران در عراق، شانزده گروه از کالاهای ایرانی در قالب 800 ردیف کالایی را از مهمترین اولویت‌های پیشنهادی دانست که می تواند در هدفگذاری تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی قرار گیرد.


 ناصر بهزاد در تشریح شانزده گروه کالای ایرانی به عنوان اولویت‌های صادرات، اظهار داشت: این گروهها شامل ماشین الات و تجهیزات صنعتی، دارو و تجهیزات درمانی، محصولات غذایی، شوینده های بهداشتی و آرایشی، صنایع نساجی، فراورده های پتروشیمی و پایه نفتی، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی برقی، فراورده های سلولزی، موادشیمیایی، مواد معدنی، انواع میوه و گیاه تزیینی، محصولات دامی، گیاهان صنعتی ودارویی، مصنوعات چرمی و مصنوعات فلزی است.

 

وی افزود: به عنوان مثال سالانه نزدیک به یک و نیم میلیارد دلار ماشین آلات و تجهیزات صنعتی از کشورهای مختلف دنیا به عراق وارد می‌شود که سهم ایران حدود 5 درصد بوده و پبش بینی می‌شود با توجه به آغاز دورۀ بازسازی در عراق و رونق تولید داخلی نیاز به دستگاه‌های مزبور در سال 2018، تا 3 میلیارد دلار نیز برسد، بنابرین، لازم است ظرفیت خوبی که در این بخش نظیر انواع ماشین الات پخت نان، شیرینی و کیک، ادوات زراعی، قطعات یدکی و دستگاه‌های صنعتی برای تأمین از ایران به وجود می‌آید، مورد توجه واقع شود.


رایزن بازرگانی ایران در عراق در خصوص صادرات در بخش مواد غذایی گفت: در بخش مواد غذایی پیش‌بینی می‌شود عراق ظرفیتی معادل 5 میلیارد دلار مواد غذایی از کشورهای مختلف وارد کند، در حالیکه بسیاری از محصولات مثل کنستانتره برای تولید آبمیوه، پوره‌جات میوه، سس، شوریجات، خشکبار و محصولاتی از این دست، همچنان ظرفیت بالایی برای صادرات از ایران به عراق دارد که طی سال‌های گذشته 25 درصد از کالاهای یاد شده از ایران تامین شده است.

 

بهزاد همچنین صنایع نساجی و صادرات انواع فرش، پارچه پرده ای و منسوجات بافتی را به عنوان یکی از عوامل در رشد صادرات دانست و سهم کنونی این گروه در سبد صادرات ایران به عراق را کمتر از 10 درصد اعلام کرد. 

 

وی خاطر نشان کرد: در بخش صنایع ساختمانی همچنان 50 درصد ظرفیت قابل صدور کالاهای این بخش از ایران به عراق خالی است که این کالاها شامل کاشی، سرامیک، آجر، سنگ تراش خورده، شیشه برای تزیینات داخلی، لوازم ظرفشویی، شیرالات ساختمانی، اجزای پیش ساخته است که با تجمیع ظرفیت‌های عرضه و شبکه‌سازی توزیع توسط صادرکنندگان نیل به اهداف صادراتی در این بخش تحقق‌پذیر خواهد بود.

 

رایزن بازرگانی ایران در عراق دلیل وجود نداشتن برخی از کالاهای ایرانی در فضای رقابت با سایر کشورها در بازار عراق شده را تحقق نیافتن بازاریابی جامع دانست و افزود: در الگوهای بین‌المللی برای نفوذ کالا علاوه بر قیمت به شاخص تولید برای بازار، مکان‌یابی توزیع، نوع و شکل قابل ارائه محصول، انجام روش‌های ترویجی و تبلیغاتی و انجام سرمایه‌گذاری مشترک، توجه ویژه توجه می‌شود که در صادرات ایران به عراق این موضوع نیاز به برنامه‌ریزی خاص دارد.

 

رایزن بازرگانی ایران در عراق افزود: لازمه توسعه صادرات به عراق ورود شرکت‌های بزرگ و توانمند و ایجاد حرکتی فراگیر و توسعه‌گرا از سوی همه دستگاه‌های مرتبط در بخش تولید، توزیع، تامین و نظارت است تا بستر مناسبی برای ارتقای صادرات غیرنفتی به وجود آید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد