ارسال پاسخ

۱۸ دى ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1324

فرزانه خرمیان دبیر انجمن لوله و اتصالات پی وی سی در گفت و گو با رادیو اقتصاد مطرح کرد:

​​​​​​​امکان افزایش صادرات با حمایت دولت/ ارزان فروشی پتروشیمی ها به خارج

هر زمانی نیاز به واردات پی وی سی داشتیم و برای آن اقدام کردیم، پتروشیمی های داخلی با کاهش قیمت و عرضه زیاد آن در بازار، موجب ضرر به وارد کنندگان شدند.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، فرزانه خرمیان با حضور در برنامه « کالای ایرانی» رادیو اقتصاد به بیان فعالیت های انجمن، مشکل تولیدکنندگان، صادارت و تلاش برای ارتقای کیفیت در این صنعت پرداخت.

 

محور سخنان خرمیان به شرح زیر است:

 

- انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، اولین انجمن در حوزه لوله های پلیمری است.

 

- ظرفیت تولید این صنعت یک میلیون و 400 هزارتن است که در حال حاضر حدود 450 هزار تن تولید می شود و بیش از 60 درصد ظرفیت خالی است.

 

- پی وی سی یکی از مهمترین محصولات پتروشیمی است و می تواند بیش از میزان تقاضا را پوشش دهد.

 

- صادرات در زمینه پی وی سی را می توان به دو بخش پلیمر پی وی سی و محصولات نهایی تقسیم بندی کرد.

 

-اگر سیاست های حمایت دولتی در راستای تولید قرار گیرد، امکان رشد و ارتقاء خوبی در این صنعت و حتی صادرات آن وجود دارد.

 

- یکی از کشورهای هدف صادراتی کشور عراق است که به لحاظ پیشینه تاریخی تمایل زیادی به استفاده از محصولات ایرانی دارند اما این بازار مهم را به دلیل سیاست های دولتی از دست دادیم.

 

- ما هر زمانی نیاز به واردات پی وی سی داشتیم و برای آن اقدام کردیم، پتروشیمی های داخلی با کاهش قیمت و عرضه زیاد آن در بازار، موجب ضرر به وارد کنندگان شدند.

 

- مواد اولیه صادراتی توسط پتروشیمی ها ارزانتر از قیمت عرضه های داخلی است. این موضوع توسط ریاست انجمن در شورای ملی رقابت مطرح شده و حتی آن را تا نهاد ریاست جمهوری پیش بردیم. این مسئله از طرف پتروشیمی ها نه امری اتفاقی، بلکه موضوعی مهندسی شده است.

 

- ما درگیر مصوبه و ابلاغیه های یک شبه هستیم که صنعت را دچار مشکل می سازند و در این زمینه اصلا با صنعت هماهنگی صورت نمی گیرد.

 

- یکی از اقدامات انجمن نمونه برداری از لوله و اتصالات پی وی سی در بازار و سنجش آن در آزمایشگاه های مستقل به منظور ارتقاء کیفیت است.

 

- طی شش ماهه گذشته این سنجش ها را بعد از 8 سال فرهنگ سازی اعلام عمومی کردیم. در دوره قبل 50 تولیدکننده برتر کیفی داشتیم که این تعداد در آزمایش های جدید به 80 تولیدکننده افزایش یافته است و این نشان از اهتمام تولیدکنندگان برای ارتقای کیفیت محصولات خود است.

 

= صنعت لوله و اتصالات پی وی سی در حال نزدیدک شدن به کیفیت و استانداردهای جهانی است.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد