ارسال پاسخ

۲۹ بهمن ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1391

pvc-asso.ir

تکنولوژی در میکسر های مواد اولیه

شرکت Mixaco آمریکا، بهینه سازی در میکسرهای خود انجام داده است که در آن مواد وزن شده، مخلوط شده و به سمت مرحله بعدی آمیزه سازی هدایت می شود.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: این میکسرها برای مواردی که نیاز به تعویض سریع آمیزه است، بسیار مناسب بوده و همچنین سبب بهبود راندمان مخلوط سازی می شود. در این میکسر ها خطر آلودگی کمتر است، زیرا مواد کمتر جا به جا و منتقل می شوند.

 

بدلیل حذف زمان تمیزسازی میکسر، زمان آمیزش نیز کاهش می یابد. همچنین امکان انجام آزمون کنترل کیفیت آمیزه Offline quality control  در خارج خط در زمانی که بچ بعدی در حال میکس است، وجود دارد و این امر نیز به کاهش زمان آمیزه سازی کمک می کند. اگر پس از آزمون، مشخص شود که مشکلی وجود دارد، به راحتی با برگرداندن مخزن به میکسر، میتوان رنگ یا فرمولاسیون را اصلاح نمود.

 

شرکت Mixaco در طی سال های گذشته، بهینه سازی هایی بر  این میکسرهای خود نیز انجام داده است.  در شکل میکسر تغییراتی ایجاد شده که از ماندگاری مواد در دیواره ها جلوگیری شود. همچنین وجود توزیع مناسب پیگمنتها در این میکسرها، استفاده ازآنها را بهینه ساخته و سبب صرفه جویی در میزان مصرف آنها گردیده است.

 

همچنین سیستم پایش میزان پر بودن میکسر، مراقب است که حداقل 55درصد میکسر از مواد پر باشد، بنابراین الزامات ATEX برآورده شده و نیازی به استفاده از نیتروژن جهت ایجاد محیط بی اثر نیست و همین امر سبب کاهش زمان وهزینه می شود.

 

مدل Speedy MT ، یکی از مدل های جدید این میکسرها است که جنس مخزن آن از فولاد با یک لایه داخلی از جنس پلاستیک یکبار مصرف است که دیگر نیاز به تمیز سازی ندارد. این امر به کاهش زمان آمیزش بسیار کمک کرده است. بسیاری از تولیدکنندگان، در حدود60  درصد زمان خود را صرف تمیزسازی میکسر کرده و تنها40  درصد زمان آنها برای ایجاد آمیزه صرف می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد