ارسال پاسخ

۳۰ دى ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1339

pvc-asso.ir

نشانگر شیمیایی بازیافت پلاستیک را تسهیل می کند

این نشانگر را می توان به صورت اسپری اعمال و در کمتر از یک دقیقه فلس های مواد مورد نظر را شناسایی کرد.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: چند سال پیش یک کارخانه بازیافت کوچک از مرکز تحقیقات مواد (CIMAV) در مونتری در شمال شرق مکزیک، یک تکنولوژی برای شناسایی PVC  از PET درخواست کرد. زیرا این مواد موجب اتلاف وقت در فرایند بازیافت پلیمرها می شد. پس از تحقیق،CIMAV یک نشانگر شیمیایی که پی وی سی را شناسایی می کند توسعه داد. این نشانگر را می توان به صورت اسپری اعمال کرد و در کمتر از یک دقیقه می توان فلس های مواد گفته شده را شناسایی کرد.

 

سرجیو پرز آلفونسو گارسیا درCIMAV یکی از همکاران در این تحقیق، توضیح می دهد که کارخانه به آنها گفته که تنها یک بطری PVC قیمت یک تن از PET را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین آنها نیاز به یک سیستم تمایز برای کیفیت بهتر و بالاتر در این زمینه داشتند. آنچه که به شرکت داده شد یک فرمولاسیون شیمیایی بود که به سادگی می توانست محصولی که باید جدا می شد ( که در این مورد پی وی سی بود) را تمیز دهد. زیرا PVC دارای خواص فیزیکی مشابه با  PET است.

 

 

گروه تحقیق در  CIMAV توانست این راهکار را که به لحاظ فنی و عملی جهت ارائه یک فرمولاسیون به شرکت بازیافت انجام شود، بررسی کند و محصولی را توسعه داد که شرکت بازیافت می تواند با یک تست ساده  و صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه از آن استفاده کند.

 

این فرمولاسیون ممکن است قبل از جداسازی بطری ها استفاده شود، اما این شرکت زمانی که پلیمرها خرد می شوند آن را اعمال می کند. بنابراین یک نشانگر مایع تولید می کنند که به عنوان اسپری بر روی فلس ها استفاده می شود و در مدت   30ثانیه پلیمر PVC را در ترکیب با PET شناسایی می کند و رنگ روشنی از فلس ها که نشان دهنده  تنها پلیمر PET  است به دست می آید. نشانگر شیمیایی به طور خاص به شرکت هایی اختصاص داده شده که PET را بازیافت می کنند.

 

--------------

بیشتر بخوانید:

 

لوله چیست؟ پی وی سی Pvc چیست؟ معرفی انواع لوله های پی وی سی

 

کاربرد انواع لوله ها / چگونگی انتخاب مواد ترموپلاستیک مناسب برای لوله کشی صنعتی

 

عمر طولانی لوله های پی وی سی ( PVC )

 

نقایص در فرایند اکستروژن و تاثیر بر کیفیت محصول

 

معرفی لوله های pvc شفاف مقاوم در برابر uv

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد