ارسال پاسخ

۳ بهمن ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1347

pvc-asso.ir

فاصله میان دو نمایشگاه پلاست: از چمران تا شهر آفتاب/ تهران پلاست گشایش یافت

آیا این نمایشگاه می تواند یک رقیب خوب برای ایران پلاست باشد؛ خوب از این منظر که بتواند آفرهای ویژه تری ارائه دهد و بازدیدکنندگان بیشتری را به شهر آفتاب بکشاند؟ 

 

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، دومین دوره نمایشگاه تهران پلاست از امروز 3 بهمن 1396 با حضور قادری مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب و برخی از نمایندگان تشکل ها به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

نمایشگاه تهران پلاست که از اختلاف سلیقه میان فعالان صنعت پلاستیک با برگزارکنندگان نمایشگاه ایران پلاست بر سر تاریخ برگزاری آن در سال گذشته پای به عرصه نهاد، در دوره اول خود توانست با استقبال نسبی فعالان صنعت پلاستیک روبرو شود.
اولین دوره برگزار نمایشگاه تهران پلاست شاهد عدم حضور شرکت های پتروشیمی بود این در حالی است که ماشین سازان و تولیدکنندگان مستربج و کامپاند از این نمایشگاه استقبال مناسبی داشتند. محمدرضا محتشمی پور رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی در باره شرکت نکردن شرکت های پتروشیمی در اولین دوره نمایششگاه تهران پلاست چنین پاسخ داده بود: بنده درباره علت حضور نداشتن آنها اطلاعی ندارم... حضور نداشتن شرکت های پتروشیمی در نمایشگاه، لزوما به معنی تحریم نیست و دلیلی برای تحریم وجود ندارد؛ شاید برای آنها امکان ثبت نام به موقع وجود نداشته است.»

بیشتر بخوانید: محمدرضا محتشمی پور: یک سال تهران پلاست، یک سال ایران پلاست برگزار شود/  دلایل عدم حضور شرکت های پتروشیمی در تهران پلاست 

 

با این وجود همواره خروجی و نتایج نمایشگاه تهران پلاست که تنها چند ماه پس از ایران پلاست برگزار می شود، مورد ابهام و پرسش فعالان صنعت پلاستیک بوده است. به طوری که برخی از غرفه گذاران این موضوع را عنوان می کنند که تحمل هزینه های حضور در دو نمایشگاه پلاست در تهران برای آنها دشوار است از سویی دیگر در این فاصله تنوع و نوآوری های چندانی برای عرضه به مخاطبان خود ندارند. 

 

ذکر این مورد ضروری است که اقدامات مجریان تهران پلاست تا پیش از برگزاری دومین دوره قابل توجه بوده است که در این زمینه می توان به مواردی مانند: تبلیغات مناسب به صورت تیزر، بیلبورد و استفاده از رسانه های تخصصی، هماهنگی با چند هتل مشخص همراه با ارائه تخفیف و... اشاره کرد. موضوع تبلیغات کم تهران پلاست در اولین دوره مورد انتقاد برخی از غرفه گذارن بود. چاوشی مدیر عامل شرکت البرز ماشین جی در این خصوص گفته بود: به دلیل تبلیغات کم تعداد بازدیدکنندگان از تهران پلاست اندک است. 
بیشتر بخوانید: نیازی به برگزاری دو نمایشگاه تهران پلاست و ایران پلاست وجود ندارد

 

اما نمایشگاه تهران پلاست در یک نقطه با ایران پلاست وجه اشتراک دارد و آن هم حضور تولیدکنندگان محصولات نهایی در این نمایشگاه ها است. این موضوع در دیگر نمایشگاه پلاست دنیا دست کم در نمایشگاه های معتبر و جهانی به چشم نمی خورد. به عبارت دیگر نمایشگاه های تخصصی پلاست دنیا سه رکن اساسی دارند: ماشین سازان، پتروشیمی ها و مستربچ و کامپاندسازان.


علی خاکسار مدیر دومین دوره نمایشگاه تهران پلاست در گفت و گو با ستاد خبری نمایشگاه تهران پلاست می گوید: امسال برترین برندهای ماشین آلات فرایند پلاستیک اعم از عرضه کنندگان ماشین آلات تزریق پلاستیک، ماشین آلات اکسترودر، ماشین آلات بلومولدینگ، ماشین آلات بلویینگ فیلم... در نمایشگاه حضور دارند... در نمایشگاه امسال تولید کنندگان مستربچ و کامپاند و تولید کنندگان محصولات پلاستیکی هم محصولات خود را عرضه خواهند کرد.


نمایشگاه تهران پلاست خود را برای بار دوم در بوته آزمایش گذاشته است و غرفه گذاران هم به امید حضور  بازدیدکنندگان تخصصی و تاثیر نمایشگاه بر بازار فعلی، در این رویداد شرکت کرده اند.


اما با توجه به هزینه هایی که غرفه گذاران برای حضور در تهران پلاست انجام می دهند آیا این نمایشگاه می تواند یک رقیب خوب برای ایران پلاست باشد؛ خوب از این منظر که بتواند آفرهای ویژه تری ارائه دهد و بازدیدکنندگان بیشتری را به شهر آفتاب بکشاند؟ 
پرسش به پاسخ بالا را در گزارش های بعدی بخوانید.


 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد