ارسال پاسخ

۱۱ دى ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1312

pvc-asso.ir

عملکرد افزودنی های بازدارنده شعله برای سیم و کابل

شرکت Huber خط تولید افزودنی بازدارنده شعله غیر هالوژنی با عمکرد بالا، فراتر از نیاز تولیدکنندگان سیم و کابل ارائه می دهد.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: موارد زیر از برندهای اصلی بازدارنده شعله و دود برای سیم و کابل است که پاسخگوی تقاضای مشتریان است:

 

1- آلومینیوم تری هیدرات ® Micral

 

2-بهبود سطحی با آلومینیوم تری هیدرات Hymod®

 

3-هیدروکسید منیزیم®Vertex

 

4-هیدروکسید منیزیم ZerogenTM

 

5-بازدارنده دود و شعله ® Kemgard

 

6-آلومینیوم تری هیدرات ریز رسوب داده شده®Hydral

 

آلومینیوم تری هیدراتATH)) و هیدروکسید منیزیم(MDH)

ATH و MDH به طور گسترده ای برای بازدارندگی شعله بدون هالوژن و ایجاد دود کمتر برای ترکیبات سیم و کابل برای کاربرد در عایق کاری و روپوش استفاده می شوند. هنگام حرارت برای تجزیه  ATHو   MDHایجاد دود و شعله از طریق یک واکنش گرماگیر که آب آزاد میکند به تاخیر انداخته می شود.اکسید فلزی، محصول جانبی از تجزیه ATH و MDH به ترتیب Al2o3 و Mgo است و همچنین منجر به تشکیل دوده روی پلیمر می شود که پلیمر را در برابر گرما و اکسیژن عایق می کند.

 

نمودار زیر ویژگی های تجزیه ATH و MDH را مقایسه می کند. ATHدر حدود c۫220 تجزیه می شود، در حالی که MDH در حدود c۫330تجزیه می شود. بنابراین داشتن پایداری حرارتی بالاتر، اجازه پردازش بهتر  ترکیب را خواهد داد.

 

 

ATH برای استفاده از ترکیبات سیم و کابل مبتنی بر پلی اولفین و PVC که در آن دمای پردازش ترکیبات معمولا زیر c۫220هستند،مناسب است. MDHبرای فرمولاسیون ترکیباتی که نیاز به دمای فرایند بالاتر از دمای تجزیه  ATHاست، ترجیح داده می شود.مانند پلی پروپیلن و ترموپلاستیک ها

 

استفاده ازMDH همچنین پردازش ترکیبات PVC یا پلی اولفین  را در دماهای بالاتر که برای ATH مجاز نیست قادر می سازد،بنابراین بازده ترکیب و خروجی اکستروژن افزایش می یابد.

 

پارامترهایی که برای انتخاب یک محصول ATH ویا MDH برای کاربرد در بازدارندگی شعله در سیم و کابل در نظر گرفته می شوند، شامل اندازه ذرات،توزیع اندازه ذرات،سطح و شکل ذرات و یا مورفولوژی هستند. این پارامترها به طور مستقیم عملکرد و خواص ترکیب را تحت تاثیر قرار می دهند.

 

معرفی هیدروکسید منیزیم 100 ZerogenTM

این افزودنی برای بهبود خواص مکانیکی و افزایش عملکرد الکتریسیته و رنگ معرفی شد. این محصولات برای کاربردهای سیم و کابل طراحی شده اند که عملکرد مکانیکی و الکتریکی آنها خیلی بحرانی و مهم است.نمودار زیر عملکرد بهبود یافته برای ترکیبات EVA ساخته شده از سیلان بهبود یافته با 100SP ZerogenTM در مقابل با 50SP ZerogenTM نشان داده شده است.گرید 100 ZerogenTM افزایش رئولوژی ترکیب را فراهم می آورد.

 

 

بازدارنده های دود وآتش ® Kemgard

محصولات® Kemgard بازدارنده دود وآتش مبتنی بر مولیبدات هستند که در ترکیبات سیم و کابل PVC و EVA استفاده می شوند. وقتی که  ترکیب می سوزد، مولیبدات به طور شیمیایی منجر به تشکیل دوده آلی می شود  و به طور موثری پلیمر را از منبع حرارت و اکسیژن عایق می کند. بنابراین کاهش دود و آزاد سازی حرارت را به همراه خواهد داشت. گرید Kemgardتوسط فرایند های ثبت شده تولید شد که در آن مولیبدات ها بر روی یک هسته معدنی بی اثر رسوب داده شدند. روش هسته پوشش داده شده، استفاده کار آمد تر از گونه های مولیبدات را با به حداکثر رساندن سطح فعال  ممکن می سازد و در قیمت خیلی پایین تر نسبت به مواد شیمیایی مولیبدات خالص مانند اکتا مولیبدات آلومینیوم(AOM) خواهد بود.ترکیب کنندگان می توانند از محصولات  Kemgardدر جایگزینی با AOM یا اکسید آنتیموان برای رسیدن به عملکرد مطلوب برای سرکوب دود که کاهش هزینه ها و حداقل شدن نگرانی های استفاده از اکسید آنتیموان را در پی دارد، استفاده کنند.

 

--------------

لوله چیست؟ پی وی سی Pvc چیست؟ معرفی انواع لوله های پی وی سی

کاربرد انواع لوله ها / چگونگی انتخاب مواد ترموپلاستیک مناسب برای لوله کشی صنعتی

عمر طولانی لوله های پی وی سی ( PVC )

نقایص در فرایند اکستروژن و تاثیر بر کیفیت محصول

معرفی لوله های pvc شفاف مقاوم در برابر uv

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد