ارسال پاسخ

۳۰ مهر ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1182

pvc-asso.ir

سرفصل فعالیت های کلان انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی

مجمع عمومی عادی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، امروز 30 مهر 1396 در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، عباسعلی متوسلیان رئیس هیئت مدیره انجمن در این مجمع با اشاره به شرایط دشوار تولید در کشور، از اعضا درخواست کرد تا با همدلی در پیشبرد اهداف بلند مدت بیش از گذشته در کنار یکدیگر قرار گیرند.


وی در بخشی از سخنان خود به صورت اختصار به سرفصل های اقدامات انجمن در حوزه کلان اشاره کرد.


متن سخنرانی رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به شرح زیر است.

 

به نام آفریدگار هستی

همکاران گرامی، با سلام


امروز با افتخار بیست و سومین سالی است که انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به فعالیت خود ادامه می دهد. این تشکل پر افتخار، ثمره پیشکسوتانی است که با اعتقاد به کار جمعی و بهره گیری از نظرات اعضای گرامی و کارشناسان ارجمند تا کنون اقدامات بسیاری را در حد توان و حتی فراتر از آن به ثمر رسانده است. خوشبختانه بنیان انجمن قائم به هیچ شخصی نبوده و همه عملکردهای آن، دستاورد همه اعضای محترم بوده است.


همگان می دانید که این تشکل چه جایگاهی در این صنف و همچنین در ارگان های دولتی به عنوان یک مرجع معتبر و قابل استناد دارد. یکی از افتخارات هیئت مدیره ارائه نظرات متفاوت و بحث های عمیق کارشناسی در زمینه های مختلف است که حتی گاهی برای به ثمر رساندن یک موضوع با اهمیت زمان بسیاری کار تیمی و مشاوره کارشناسی انجام می شود تا مطلوبترین گزینه به سود این صنعت نهایی و اجرایی شود. انجمن دارای یک ساختار اصولی و تعریف شده است و انتخاب راهکار و مصوبات هیئت مدیره بر اساس مشاوره کارشناسان صورت می گیرد. در این زمینه کمیسیون های مختلف مانند: کمیسیون لوله و اتصالات، آب و فاضلاب و زهکشی، کمیسیون لوله و اتصالات ساختمانی، کمیسیون تهیه و تدوین مستندات علمی، کمیسیون آموزش و کمیسیون تدوین استانداردها که ذیل دو کمیته رتبه بندی و کمیته علمی، فعالیت دارند، بازوهای علمی و پرتوان انجمن به شمار می روند که بنده از تمام اعضای محترم این کمیسیون ها تشکر فراوان دارم و همچنین از حضور کارشناسان و اعضای محترم دیگر برای حضور در این کمیسیون ها دعوت می کنم.


 ما می دانیم و شما نیز آگاه هستید که چه راه دشواری پیش روی صنایع مختلف به ویژه بخش لوله و اتصالات پی وی سی قرار دارد. وضعیت مواد اولیه، فرایند تولید، عرضه محصولات زیرپله ای، وضعیت بازار در دو بخش دولتی و آزاد و بازارهای صادراتی هر کدام با موانع و دست اندازهای بسیار روبرو است. انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی بنا به ماهیت ذاتی آن همواره تلاش خود را برای تسهیل شرایط تولیدکنندگان و مصرف کنندگان متمرکز کرده است. بنده به صورت اختصار به برخی از سرفصل اقدامات انجام شده در حوزه فعالیت های کلان صنعتی اشاره و شرح آن را دبیر محترم ارجمند سرکار خانم مهندس خرمیان به استحضار می رساند.

 

سرفصل این فعالیت ها به شرح زیر است:


    ایجاد ثبات در بازار مواد اولیه و لزوم توجه به توزیع در داخل کشور قبل از صادرات مواد خام


    تعیین استراتژی نحوه افزایش سهم بازار محصولات در بخش های مختلف


    برنامه های کاری در جهت افزایش سهم بازار در بخش ساختمان


    جدول مقیاس کیفی محصولات در بخش فاضلاب ساختمان و ساماندهی بازار در این بخش


    آبیاری تحت فشار و انتقال آب در بخش کشاورزی


    کارگروه ویژه مناقصات دولتی و تامین خواسته این بخش از مصرف کنندگان


    تلاش در جهت ایجاد تعامل با سازمان استاندارد و دخالت در صدور و تمدید گواهینامه هی استاندارد


    تدوین نظام نامه انجمن در بحث آب و خاک و پیشگیری از رفتارهای انحصارطلبانه

 

بار دیگر یادآور می شوم آن چه که امروز به عنوان گزارش عملکرد تقدیم شما بزرگوارن می شود تلاش جمعی و خروجی همه اعضا بوده که با راهبری هیئت مدیره به بار نشسته است. 


اعضای محترم و مهمانان گرامی؛ هیئت مدیره انجمن با سعه صدر پذیرای پیشنهادات و انتقادها به همراه راهکارهای شما است. ما تنوع نظرات را ارج نهاده و باور داریم که یافتن بهترین گزینه جز با مشورت و خرد جمعی امکان پذیر نیست. بنابراین بهترین راه برای پیشبرد اصولی اهداف حضور شما و ارائه کمک فکری به هیئت مدیره است. این با هم بودن به جلوگیری از سوء تفاهمات احتمالی کمک می کند. همفکری موجب می شود تا به نقاط اشتراک برسیم و اهداف بلند مدت را با یکدیگر تعریف کرده و به پیش ببریم. 
همکاران ارجمند اگر ما خودمان به عنوان ذینفعان اصلی این صنعت کنار هم قرار نگیریم آسیب های زیادی در کمین ما است. از جمله بزرگترین آسیب  تشکل ها مواردی مانند حرکت های انفرادی، توجه افراطی به اهداف کوتاه مدت و سطحی نگری است از این روی تلاش و تاکید ما همواره بر همفکری با یکدیگر است.


همکاران گرامی! می دانید که همچنان راه هموار نیست، می دانید که عبور از همه این مراحل به همدلی و همفکری نیاز دارد. امروز ما برای فردای این صنعت تصمیم خواهیم گرفت و آیندگان به قضاوت عملکرد ما خواهند نشست.


از بذل توجه شما سپاسگزارم.


فردایتان پر فروغ و عزمتان استوار
 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد