ارسال پاسخ

۱۰ مهر ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1143

pvc-asso.ir

بازیافت ضایعات دریایی به افزودنی های پلیمری: پروژه DAFIA

زباله های آلی تولید شده توسط صنعت شیلات و بخش آلی زباله های جامد شهری، منبع ارزشمندی است که از آن می توان برای بازیابی محصولات جدید با ارزش افزوده بالا بهره گرفت. 


 
گروه ترجمه تولید کنندگان لوله و اتصالات pvc: زباله های آلی تولید شده توسط صنعت شیلات و بخش آلی زباله های جامد شهری، منبع ارزشمندی است که از آن می توان برای بازیابی محصولات جدید با ارزش افزوده بالا بهره گرفت. 


 از جمله کاربردهای بازیافت ضایعات دریایی می توان به مواد افزودنی بازدارنده شعله، پوشش های خوراکی با پایه ژلاتین برای افزایش عمر مفید ماهی یخ زده و یا به صورت ادغام در بسته بندی های چند لایه، همچنین به عنوان مواد شیمیایی برای تولید پلاستیک های زیستی اشاره کرد.


مواد پلاستیک جدید از منابع طبیعی:
به منظور دستیابی به این هدف بلند پروازانه، AIMPLAS، پروژه اروپایی  DAFIAرا از ژانویه گذشته که 14 نفر از شرکا شرکت داشتند، هماهنگ می کند. یکی از اهداف کلیدی پروژه به دست آوردن مواد پلاستیکی جدید از منابع طبیعی مانند زباله های آلی خانگی و بقیه مواد خام از صنعت شیلات است.  AIMPLASاز موادی مانند اسیدها و آمین هایی که با تخمیر زباله های خانگی تولید شده اند، پلی آمید های جدید سنتز خواهد کرد.

 

افزودنی های بازدارنده شعله:
از سوی دیگر،در تخم ماهی محتوای بالایی از اسیدهای نوکلئیک وجود دارد که می توان به عنوان یک منبع برای تولید مواد افزودنی بازدارنده آتش در برنامه های عملیاتی با ارزش افزوده بالا استفاده کرد.


مواد دیگری که از  بقیه مواد خام  ماهی بدست می آید، ژلاتین ها هستند که به عنوان پوشش های خوراکی  برای خود ماهی استفاده می شود. این فناوری می تواند عمر مفید ماهی یخ زده را طولانی کند. به علاوه، این ژلاتین و دیگر ترکیبات فعال زیستی برای پروژه های توسعه  بسته بندی استفاده می شود.
 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد