ارسال پاسخ

۳۱ مرداد ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1080

pvc-asso.ir

بهره وری از اصلاح کننده زیستی  PHAبرای PVC

 به گزارش انجمن تولید کنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از شرکت metabolix که یک شرکت نوآور در دانش زیستی و متمرکز بر ارائه راه حل های پایدار برای پلاستیک، مواد شیمیایی و انرژی است، به تازگی اعلام کرد که پلی هیدروکسی آلکانوات به طور قابل توجهی خصوصیات زیستی و مکانیکی  pvc را بهبود می بخشد.

این ترکیبات پلی استرهایی هستند که تحت شرایط نامطلوب رشد نظیر کمبود نیتروژن، فسفر، اکسیژن و منیزیم در صورت وجود منابع کربن کافی توسط باکتریها تولید می شوند. از جمله مزایای این بیوپلاستیک های باکتریایی می توان به قابلیت تجزیه بیولوژیکی آنها به CO2 و آب و ایجاد کمترین خطرات برای محیط زیست، تولید از منابع قابل تجدید به جای منابع فسیلی، امکان تولید آنها با استفاده از ضایعات کارخانجات صنایع غذایی و سایر صنایع، ویژگی های مکانیکی خوب و قابلیت فرآیند مناسب اشاره کرد.

 

 ضمن این که فرآیند تولید این ترکیبات نیز هیچگونه آلودگی برای محیط زیست ایجاد نمی کند.جالب است که بدانید همچنین می توان از گیاه چغندر قند این پلی استر را استخراج کرد. pvc دارای کاربرد گسترده ای از مصالح ساختمانی گرفته تا کاربرد های پزشکی کاربرد دارد و تخمین زده شده که تقاضای سالیانه به 35 میلیون تن در سال برسد.

 

Dr. Yelena Kannدانشمند در زمینه پلیمر از شرکت متابولیکس یافته هایی برای کوپلیمر های پلاستیکی برای اصلاح کننده های pvc در اکتبر 2012 ارائه داده است. این کوپلیمر های  PHAبا رزین های  PVCقابل اختلاطند.بنابراین با توجه به امتزاج و عملکرد بالای مورد نیاز محققان متابولیکس ترکیبات خاصی از کوپلیمر های PHAجهت بهبود خاصیت پلاستیکی،اصلاح پردازش و تاثیر آن بر روی PVCسخت و انعطاف پذیر سنتز کردند.

 

در پلاستیکی شدن کوپلیمر های  PHA دارای وزن مولکولی بالا، قابلیت پخش بالای پلاستی سایزر ها و دارای فرمولاسیونی از ترکیب با مهاجرت پایین افزودنی ها، قابلیت استخراج پایین وغیر فرار می باشند.در اصلاح کننده های ضربه موجود کوپلیمر های لاستیکی PHA دارای کارایی بهتری از بهترین اصلاح کننده های ضربه MBS  هسته/پوسته هستند که در مقابل UV  و با شفافیت  PVCسازگار نیست.

 

به عنوان یک کمک فرایند خواص پیوستگی فلزی کوپلیمر های PHA ذوب همگن برشی ذرات PVC را ترجیح می دهد و مانع از تخریت بیش از حد می شود.این نتایج نشان می دهد که این کوپلیمر های PHA  زیستی جدید توسعه یافته می تواند پیشرفت های قالب توجهی را در اصلاح و پردازش  PVC ایجاد کند. مزایای عملکردی قابل توجهی از ترکیب  PVC با این کوپلیمر ها بدست آمده که ارزش با لای این تکنولوژی رامعرفی می کند. مهمترین مزیت این محصول تجدید پذیر بودن آن است. تولید این اصلاح کننده به طور آزمایشی آغاز شده و تا اوایل سال 2013 این اصلاح کننده در دسترس مشتریان خواهد بود.

 

تهیه و ترجمه: شادی حقدوست (کارشناس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد