ارسال پاسخ

۲۴ تير ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1004

pvc-asso.ir

خوب تا بد نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع سرمایشی و گرمایشی مشهد (بخش اول)

اوضاع نابسامان اقتصادی کشور، دلیل استقبال ضعیف از نمایشگاه/ بازارمشهد پتنانسیل زیادی برای جذب لوله و اتصالات دارد و...

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، بیستمین دوره نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع گرمایشی و سرمایشی مشهد از 19 تا 23 تیر 1396 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار شد.

برای مشاهده گزارش تصویری نمایشگاه اینجا را کلیک کنید.

غرفه گذاران در این نمایشگاه با صرف هزینه های بسیار حضور یافته بودند، نظرات متفاوتی در خصوص کیفیت برگزاری، تبلیغات محیطی، میزان بازدیدکنندگان تخصصی و وضعیت لوله و اتصالات پی وی سی در بازار داشتند. در بخش اول این گزارش تعدادی از نظرات شرکت کنندگان می آید.

 

زین العابدینی: صادارت لوله های نامرغوب به عراق و تقدیم بازار به رقبا

زین العابدینی مدیر عامل شرکت پلیمر یاس گلپایگان درباره راه اندازی این شرکت گفت: سال 85 شرکت ما راه اندازی شد و در سال 88 پروانه بهره برداری دریافت کرد. تا سال 89 صرفاً لوله پی وی سی تولید می کردیم و از آن پس اتصالات هم اضافه شد. از سال 90 روی کیفیت کالا تمرکز کردیم و تاکنون فعالیتمان را ادامه دادیم.

وی درباره تنوع محصولات این شرکت گفت: در شرکت ما لوله و اتصالات از سایز 20 میلی متر تا 315 میلی متر تولید می شود.

 

وی درباره بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان هم بیان کرد: سال قبل حضور نداشتیم، اما امسال اگر چه حضور شرکت های تولیدکننده پی وی سی کمرنگ بود اما در کل خوب بود.

 

مدیرعامل شرکت یاس گلپایگان درباره ثمرات این دوره از نمایشگاه و یافتن مشتریان جدید بیان کرد: یک بخش از این نمایشگاه ها به جذب مشتریان جدید برمی گردد و یک قسمت دیگر آن هم به حفظ ارتباط با مشتریان قبلی و پاسخگویی به آنها و مشکلاتشان مربوط می شود.

 

زین العابدینی ادامه داد: در واقع برگزاری نمایشگاه ها به نوعی دیدن دوباره مشتریان قدیمی بعد از یک سال و تجدید میثاق با آنهاست که از مشکلاتشان آگاه شویم و در جهت رفع این مشکلات تلاش کنیم.

 

وی درباره صادرات این شرکت به کشورهای مختلف اظهار کرد: بیشترین صادرات ما به عراق است البته چون وضعیت پرداخت مالی عراق چندان به سامان نیست به صورت کمرنگ با آنها همکاری داریم.

 

زین العابدینی گفت: در بازار عراق، علیرغم وجود شرکت های ناظر بر صادرات پی وی سی، شاهد ارسال لوله های نامرغوب از ایران به عراق هستیم که این موضوع بازار لوله های پی وی سی ایران و شرکت هایی را که تولیدکننده مرغوب این لوله ها هستند، دچار مشکل کرده است و باعث می شود به سختی محصولاتشان را بفروشند.

 

مدیر عامل شرکت پلیمر یاس گلپایگان اظهار داشت: اگر کنترلی صورت بگیرد که لوله های پی وی سی از نظر کیفیت برای صادرات بررسی شود و تولیدات مرغوب وارد بازار هدف شود، اتفاق خوب و تأثیرگذاری خواهد بود.

 

وی افزود: در این رقابت، ترکیه وارد بازار عراق شده و با تولید لوله های با کیفیت، بازار محصولات ایران را دچار مشکل کرده است.

 

زین العابدینی در پاسخ به این سوال که آیا با نظارت و رتبه بندی محصولات از سوی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به عنوان مرجع ذی صلاح موافقید تا شرکت ها و برندهای مورد تایید را به سازمان های ذیربط و کشورهای مقصد صادرات اعلام کند، گفت: بله! قطعاً باید این اتفاق بیفتد. در حال حاضر اداره استاندارد را به عنوان مرجع نظارت در اختیار داریم ولی این اداره همه کالاها از مواد غذایی تا پوشاک و خیلی تولیدات دیگر را هم تحت نظارت دارد و این امکان پذیر نیست که به همه این موارد بپردازد، بنابراین اگر جایی مثل انجمن پی وی سی به این موضوع بپردازد اتفاق خوبی است و این اهرم خوبی است که همه شرکت ها محصولات خود را مطابق استانداردها تولید کنند و خودشان را به سمت تولید کالاهای با کیفیت سوق دهند.

 

وی درباره وضعیت صنعت ساختمان ایران هم توضیح داد: صنعت ساختمان ایران سیر عمومی و منطقی خود  را طی می کند. در زمان ساخت و سازهای مسکن مهر رشدی وجود داشت که خیلی منطقی نبود، الان این رشد کمتر شده و کسانی که این وضعیت را با دوران ساخت وسازهای مسکن مهر مقایسه می کنند، تصور می کنند، رکود وجود دارد.

 

زین العابدینی تصریح کرد: به نظرم وضعیت صنعت ساختمان ایران طبق همین روند کنونی پیش می رود و بعید است دیگر دوران رونق کاذب مسکن مهر را شاهد باشیم چون مسکن از حالت سوددهی و خرید و فروش کالایی خارج می شود بنابراین دیگر دوران طلایی ملک تکرار نمی شود. حالا هم روند معقول ملک را داریم و همه جای دنیا هم همین روند وجود دارد.

 

وی تأکید کرد: به نظرمن صنعت ساختمان ما دچار رکود نیست چون ما و خیلی های دیگر داریم کار می کنیم.

 

برای مشاهده اخبار شرکت پلیمر یاس گلپایگان اینجا را مشاهده کنید.

 

قاضی زاهدی: شرکت ما روی صادرات تأکید دارد

بهادر قاضی زاهدی کارشناس فروش شرکت پلیمر گلپایگان درباره ارزیابی خود از برگزاری این دوره نمایشگاه گفت: نمایشگاه خوب بود البته مشکل ما این بود که شرکت های متعددی با اسامی مشابه پلیمر گلپایگان هستند که برای ما مشکل ایجاد کرده است.

وی همچنین بازدید از نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و افزود: ما در این دوره از نمایشگاه کلاس های آموزشی به صورت فردی و گروهی برای نصابان و متخصصان برگزار کرده ایم که این کلاس ها درباره آشنایی با محصولات پلیمر گلپایگان، موارد مصرف پوش فیت، چسبی، کاربرد آنها و نحوه استفاده درست از محصولات است.

 

وی یادآور شد: ما تنها شرکتی هستیم که محصولاتمان علاوه بر کشورهای همجوار به کشورهای اروپایی از جمله ایرلند و فرانسه و ... صادر می شود.

 

قاضی زاهدی درباره برنامه شرکت پلیمر گلپایگان برای ورود به بازار عراق بعد از آزادسازی موصل بیان کرد: مدیریت شرکت برنامه ریزی خاصی برای این منظور دارد و مسئول فروش های خارجی ما پیگیر این موضوع است و البته برنامه ایجاد نمایندگی در این کشور را هم دنبال می کنیم.

 

قاضی زاهدی درباره وضعیت فروش محصولات این شرکت در بازار داخلی اظهار کرد: در مجموع وضعیت بد نیست اما هر وقت ساخت و ساز رکود داشته باشد، قسمت فروش محصولات پی وی سی هم تحت تأثیر قرار می گیرد؛ اما با این حال بیشترین تاکید ما روی صادرات است و به فروش داخلی اتکا نداریم.

 

وی درباره امضای قرارداد در خلال برگزاری این دوره از نمایشگاه نیز بیان کرد: بله، مذاکرات خوبی در این نمایشگاه صورت گرفت و با انبوه سازان و شرکت های آب و فاضلاب مذاکراتی داشتیم.

وی ادامه داد: مهمترین بحث ما کیفیت است و هر خریداری که کیفیت برایش مهم است از محصولات ما استفاده می کند.

 

قاضی زاهدی گفت: شرکت پلیمر گلپایگان علاوه بر لوله پی وی سی، لوله های جدار چاه و برقی هم تولید می کند و سعی داریم با توجه به چاه های متعددی که وجود دارد، مشتریان را به خرید لوله های جدار چاه پی وی سی هم ترغیب کنیم.

 

برای مشاهده اخبار شرکت پلیمر گلپایگان اینجا را مشاهده کنید.

 

نورایی: اوضاع نابسامان اقتصادی کشور، دلیل استقبال ضعیف از نمایشگاه

نورایی مدیر شرق کشور شرکت یزد پلیمر درباره ارزیابی خود از نمایشگاه مشهد گفت: به نسبت سال های قبل این دوره از نمایشگاه خیلی ضعیف تر بود. غرفه خالی در سالن دیده می شد و فاصله میان غرفه ها هم زیاد در نظر گرفته شده است به این امید که پر شود. سالهای قبل شاهد بودیم که محوطه وسط غرفه ها هم اجاره می شد اما امسال اینها خالی مانده و به همان نسبت مراجعه کننده هم کمتر شده است.

وی دلیل کم استقبالی از نمایشگاه مشهد را اوضاع نابسامان اقتصادی کشور دانست و گفـت: برای نمایشگاه امسال در مشهد، کارخانجات، توانایی اجاره غرفه ها را نداشتند  چون هزینه کلی این غرفه ها برای یک مجموعه تولیدی، حدود 80 ، 90 میلیون تومان هزینه است و چون معمولا به دلیل اقتصاد ضعیف جامعه، در طول سال فروش پایینی داشتند، بنابراین نتوانستند در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

 

نورایی ادامه داد: از طرف دیگر وقتی ساخت و سازی نباشد، خریدار هم کم است و بنابراین کارخانه دار هم دچار مشکل می شود.

 

نورایی با اشاره به این که شرکت یزد پلیمر امسال به عنوان صادرکننده برتر ایران انتخاب شده است، یادآور شد: جلسه ای را با حضور معاون وزیر صنعت و معدن در یزد داشتیم که در این جلسه از مجموعه یزدپلیمر برای صادراتی که در طول سال جاری انجام داده است، تقدیر شد.

 

وی حجم صادرات این شرکت را 2500 تن از ابتدای سال جاری تاکنون ذکر کرد و گفت: این میزان به کشورهایی از جمله؛ افغانستان، عراق، ازبکستان، تاجیکستان، مصر، آفریقای جنوبی، کنیا، مغرب، پاکستان و هندوستان بوده است.

 

وی درباره به صرفه بودن صادرات لوله های پی وی سی به کشورهای دور بیان کرد: با وجود حجیم بودن لوله های پی وی سی به کشورهای مختلف صادرات صورت می گیرد.

 

وی درباره برنامه شرکت یزد پلیمر برای توسعه صادرات در عراق بعد از آزادسازی موصل اظهار کرد: یکی از بازارهای مهم ما کشور عراق است و به همین منظور هم اکنون برندهای صادراتی که دوستان عرب ما تمایل دارند با اسامی عرب باشد، در حال تولید و ارسال است.

 

وی افزود: موصل که تازه آزاد شده اما ما برای بصره، کربلا، نجف، بغداد و شهرهای دیگر عراق هم محصولاتمان را ارسال می کردیم و نمایندگی های قوی و پرقدرت هم در عراق داریم.

 

وی درباره وضعیت بازار صنعت ساختمان بیان کرد: طبق گفته رییس جمهور ما امیدواریم اوضاع رو به بهبود باشد و البته همچون دوران هشت ساله آقای احمدی نژاد که با تورم وحشتناکی روبرو شدیم، با چنان تورمی مواجه نشویم که مثل اسب لجام گسیخته باشد و کسی نتواند مهارش کند.

 

نورایی گفت: به نظر من رشد 10 تا 15 درصدی برای ادامه حیات کارخانجات و واحدهای تولدی منطقی است و می توانند در سال های بعد هم به سوددهی و جایگاه خوبی در تولید برسند.

 

برای مشاهده اخبار شرکت یزد پلیمر اینجا را مشاهده کنید.

 

جودکی: بازارمشهد پتنانسیل زیادی برای جذب لوله و اتصالات دارد

جودکی مدیر تضمین و کنترل کیفیت و قائم مقام مدیر عامل شرکت مدل پلاستیک درباره ارزیابی خود از نمایشگاه صنعت ساختمان مشهد گفت: شرکت ما در دوره هفدهم نیز حضور داشت و در دوره هجدهم و نوزدهم هم نماینده شرکت ما حضور یافت اما طبق تجربه خودم فکر می کنم این دوره استقبال از نمایشگاه نسبت به دوره های قبل خیلی بهتر بود و توانستیم با چند مشتری خوب به توافق برسیم و درمجموع از ماحصل این دوره از نمایشگاه راضی ام.

 وی با بیان این که شهر مشهد بازار بزرگی برای محصولات پی وی سی است، گفت: مشهد پتانسیل بسیار بالایی برای فروش محصولات پی وی سی دارد چون علاوه بر مشهد و استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمالی را هم شامل می شود.

 

 وی با بیان این که شرکت مدل پلاستیک سال 87 افتتاح شده است، درباره تولیدات این شرکت توضیح داد: شرکت ما تولیدکننده لوله و اتصالات پی وی سی است و حدود 120 قالب اتصالات تولید می کنیم که از سایز 20 میلی متر تا 200 میلی متر را شامل می شود. لوله های معمولی پی وی سی را هم از سایز 63 تا 200 میلی متر تولید می کنیم.

 

وی درباره صادرات این شرکت به کشورهای دیگر بیان کرد: به کشورهای افغانستان، عراق و ترکمنستان صادرات داریم.

 

جودکی درباره برنامه این شرکت برای ورود به بازار عراق بعد از آزادسازی موصل اظهار کرد: ما دو نماینده فعال در عراق داریم که هر دو- سه ماه یک بار، محصولات ما را وارد عراق می کنند، در موصل هم نماینده داریم که در مجموع می توان گفت بازار عراق و افغانستان ما خوب است و بنابراین ما روی صادرات ترکمنستان کار می کنیم و با توجه به این که نمایشگاهی مهرماه در این کشور برگزار می شود، روی این موضوع تمرکزکرده ایم.

 

  وی وضعیت بازار ساخت وساز را نیز در حال رکود ذکر کرد و گفت: این رکود فقط شامل صنایع پلیمر نیست و همه صنایع مرتبط با صنعت ساختمان در حالت رکود قرار دارد.

 

وی درباره برنامه این شرکت برای توسعه و تنوع محصولات اظهار کرد: در حال حاضر تولید لوله و اتصالات ما چسبی است. مشتریان لوله را از شرکت ما و چسب را از بیرون تهیه می کنند. ما در آزمایشگاه خود قصد داریم چسب پی وی سی را هم تولید کنیم.

 

بنابراین فاز 3 را برای تولید چسب پی وی سی، کنار کارخانه راه اندازی کردیم و پروانه بهره برداری را  هم دریافت کردیم و تا اوایل پاییز سال جاری، چسب پی وی سی را هم تولید می کنیم که این ها در بخش فعالیت های توسعه ای ماست.

 

جودکی گفت: تولید لوله های پلی اتیلن را هم  در دستور کار قرار دارد که در سال 97 آن را آغاز می کنیم.

 

برای مشاهده اخبار شرکت  مدل پلاستیک اینجا را مشاهده کنید.

برای مشاهده گزارش تصویری نمایشگاه اینجا را کلیک کنید.

ادامه دارد...

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد