Reply

20 Dec 2017

pvc-asso.ir

فروکش کردن التهاب در بازار PVC

رعایت کف و اعمال کاهش تناژ ورودی عرضه های PVC از عوامل تاثیرگذار در منطقی شدن میزان رقابت بوده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، عباسعلی متوسلیان عضو کارگروه پتروشیمی شورای ملی رقابت گفت: در هفته جاری با اقدامات صورت گرفته شاهد تعادل در عرضه گریدهای پی وی سی در بورس کالا بودیم.


وی ادامه داد: با توجه به تصمیم های گرفته شده در کارگروه پتروشیمی شورای ملی رقابت و اقدامات صورت گرفته، التهاب گریدهای PVC  که در هفته های گذشته شاهد آن بودیم در این هفته فروکش کرد. در این هفته پتروشیمی ها با رعایت کف عرضه، در مجموع 8500 تنPVC   عرضه کردند.


متوسلیان این اقدام را حاصل همکاری های هلدینگ خلیج فارس و بورس کالا ذکر کرد و اظهار داشت: اعمال کاهش تناژ ورودی عرضه ها روی 110 تن، از دیگر اقدامات موثر در تعادل PVC ها بود.


به گفته نماینده اتاق بازرگانی ایران در شورای ملی رقابت، میزان رقابت PVC ها در هفته جاری در  سلف 3 درصد و در خریدهای نقدی تا 12 و نیم درصد بود که در مقایسه با هفته گذشته که 17 درصد رقابت وجود داشت، این میزان کاهش چشمگیری داشت.


متوسلیان گفت: با وجود این که پتروشیمی اروند در اورهال بود؛ اما در این هفته به صورت سلف عرضه داشت همچنین پتروشیمی بندر امام نیز برای نخستین بار یک هزار تن PVC به صورت سلف با هدف کاهش التهاب، عرضه کرد.


 عضو کارگروه پتروشیمی شورای ملی رقابت ضمن تشکر از هلدینگ خلیج فارس گفت: با ادامه این روند و همچنین پیگیری هایی که در دست اقدام داریم، رقابت در گریدهای مختلف PVC و دیگر مواد اولیه پلیمری، هر چه بیشتر به سوی منطقی تر شدن حرکت خواهد کرد و بازار شاهد تعادل خواهد بود.

Comments

  • Please insert your comment