Reply

4 Nov 2017

pvc-asso.ir

مرامنامه تبلیغات در صنعت لوله و اتصالات پی وی سی تدوین و تصویب شد + الزامات تبلیغ

این مرامنامه به تعیین چارچوب حقوق تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی و صیانت از صنف و صنعت پرداخته و التزام به آن را بر کلیه تولیدکنندگان ضروری عنوان کرده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، هیئت مدیره انجمن هدف از تدوین این مرامنامه را تعیین چارچوب حقوق تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی و صیانت از صنف و صنعت  دانسته و التزام به آن را بر کلیه تولیدکنندگان این کالاها واجب عنوان کرده است.

 

متن کامل این مرامنامه به شرح زیر است:


1-    تعریف تبلیغ
تبلیغ به معنای تعریف و توصیف محاسن یک کالا (شامل چگونگی مصرف، ظاهر، امتیاز کیفیت و غیره ) به گونه ایی که موجب ترغیب و جذب مشتری جهت خرید آن کالا می گردد.

 

2-    انواع تبلیغ: تبلیغ عام و تبلیغ خاص 
تبلیغ عام: توصیفی عمومی از کالای تولیدی که می تواند شامل کلیه کالاهای مشابه هم باشد.
تبلیغ خاص: توصیف و تعریفی اختصاصی از یک کالای خاص و یک تولید منحصر به فرد است.

 

3-    مکان و ابزار تبلیغ: رسانه های گروهی- جلسات عمومی – همایش ها سمینارها – نمایشگاه ها – اماکن عمومی و ...

 

4-    الزامات تبلیغ

*    تبلیغ باید مربوط به یک شخصیت حقوقی و مسولیت پذیر باشد.


*    تبلیغ نباید به گونه ای باسد که موجب تخریب و تضعیف کالای مشابه گردد.


*   تبلیغ کالای بدون آرم استاندارد و فاقد الزامات کیفی ممنوع است.


*    ادعاهای ذکر شده در تبلیغات باید مستند به منابع موثق علمی یا عملی باشد.


*    تبلیغ کننده باید دارای مدارک قانونی مانند پروانه ی کسب و ... باشد


*   تبلیغ باید فاقد هرگونه تحقیر یا القای بدبینی نسبت به کالاهای رقبا صراحتا یا تلویحا باشد.


*    تبلیغ نباید مربوط به کالای تولید خارج از کشور با مشابه داخلی باشد.


*   تبلیغ باید از هر گونه تبلیغات خلاف واقع و ارایه اطلاعات نادرست که موجب فریب یا اشتباه مصرف کننده می شود، عاری باشد


*    پرهیز از به کارگیری صفات مطلق و اغراق آمیز بدون تایید مراجع ذیربط


*    استناد به منابع و مراجع خارجی برای تولیدات داخلی بدون تایید مراجع ذیربط


*    پرهیز از بهکار بردن نام، عناوین و نام تجاری شرکت های معتبر.

 
 

Comments

  • Please insert your comment