ارسال پاسخ

۲۸ خرداد ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n943

pvc-asso.ir

کاهش قیمت PVCها در نرخ های جدید/ مروری بر قیمت ها در سال جاری + جدول مقایسه ای

روند نزولی قیمت PVCها این هفته با 3 دهم درصد ادامه یافت. مهمترین تفاوت قیمت ها PVCها در سال 1396 نسبت به سال گذشته، روند نزولی نرخ ها است.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی ایران، امروز قیمت های جدید محصولات پلیمری برای عرضه در بورس کالا تا 11 تیر را اعلام کرد.

 

بر اساس این گزارش PVCها با کاهش میانگین 11 ریال نسبت به هفته گذشته، حدود 3 دهم درصد کاهش قیمت داشتند.

 

قیمت های اعلام شده در  هفته قبل (21 خرداد) 5 دهم درصد رشد داشت که البته به غیر از این مورد، قیمت PVCها در سال جاری همواره با کاهش روبرو بوده است.

 

لازم به ذکر است که قیمت محصولات پتروشیمی  از اردیبهشت ماه 1396 به صورت هفتگی اعلام می شود. سال گذشته هر دو هفته یک بار قیمت محصولات پلیمری برای عرضه در بورس کالا اعلام می شد.

 

اما مهمترین تفاوت قیمت ها PVCها در سال 1396 نسبت به سال گذشته، روند نزولی نرخ ها است در حالی که سال 1395 بحران قیمتی و کمبود مواد اولیه، تولیدکنندگان را با مشکلات زیادی روبرو کرده بود. به گفته برخی کارشناسان قیمت PVC  در سال گذشته در مقاطعی 40 درصد بیشتر از فوب خلیج فارس بود.

 

بیشترین میزان کاهش قیمت PVCها در سال جاری، اردیبهشت ماه بود که 6 و نیم درصد شیب نزولی داشت. مدار قیمتی PVCها در 31 اردیبهشت بدون هیچ گونه تغییری باقی ماند.

 

برخی از فعالان بازار بر این باورند که بیش از این نباید انتظار کاهش قیمت محصولات پلیمری دست کم در PVCها را داشت.

 

این جدل توسط کارگزاری بورس بیمه ایران تنظیم شده است.


 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد