ارسال پاسخ

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n853

pvc-asso.ir

دوره کاربردی «باید‌ها و نباید‌ها در اعتبار اسنادی»

در بسیاری از موارد به‌دلیل ناآشنایی تجار با مقررات بین‌المللی و همچنین عدم تسلط كافی به مجموعه مقررات داخلی و تعهدات، طرفین درگیر در عملیات اعتبار اسنادی متضرر شده و بعضا سهم بازار خود را نیز از دست داده‌اند. 

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، روزنامه «دنیای ‌اقتصاد» یک دوره آموزشی با عنوان « اعتبار اسنادی (L/ C) بایدها و نبایدها در شرایط اقتصادی» روزپنج‌شنبه 21 اردیبهشت برگزار می‌کند.

 
رشد روزافزون تجارت جهانی مبین اهمیت مشاركت و نیاز تمام كشورهای جهان به مبادلات جهانی است. به عبارت دیگر در جهان امروز، هیچ كشوری بی‌نیاز از تجارت نیست و داد و ستد در این بازار، موضوعی تكنیكی و تخصصی است؛ بنابراین با توجه به گستردگی این حوزه از تجارت خارجی، فعالیت مستمر و موفق در آن نیازمند دوره‌های پیشرفته و آشنایی با مقررات بین‌المللی و همچنین فرآیند عملکرد طرف‌های درگیر در این بخش است. یكی از پركاربردترین روش‌های پرداخت، گشایش اعتبار اسنادی یا در اصطلاح «ال‌سی» است. از آنجا كه معمولا چهار طرف، شامل: خریدار، فروشنده، بانك گشایش‌كننده و بانك كارگزار در عملیات اعتبار اسنادی درگیر هستند، بنابراین شناخت مسوولیت‌ها و وظایف هر یك از طرفین بسیار ضروری به‌نظر می‌رسد.

 

این مهم با توجه به شرایط اقتصادی حاكم بر روابط تجاری درخصوص اعتبارات اسنادی گشایش‌یافته و اختلافات تجاری پیش آمده از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. در بسیاری از موارد به‌دلیل ناآشنایی تجار با مقررات بین‌المللی و همچنین عدم تسلط كافی به مجموعه مقررات داخلی و تعهدات، طرفین درگیر در عملیات اعتبار اسنادی متضرر شده و بعضا سهم بازار خود را نیز از دست داده‌اند. 

 

رفع این مشكلات از دو منظر قابل توجه است. اول، آشنایی بازرگانان با مجموعه مقررات بین‌المللی و داخلی حاكم در حوزه اعتبار اسنادی و دوم تسلط كامل بانك‌ها نسبت به این مقررات برای صیانت از حقوق مشتریان خود كه متاسفانه در این مهم، عملكرد نامناسب برخی از بانك‌ها به معضلی اساسی بدل شده است. از این‌رو با توجه به اهمیت ویژه اعتبارات اسنادی در میان روش‌های خرید و صدور كالا و خدمات، مركز آموزش «دنیای اقتصاد» با برگزاری یک کارگاه آموزشی، با عنوان «اعتبارات اسنادی (بایدها و نبایدها در شرایط اقتصادی)» به تشریح این موضوعات می‌پردازد. در این کارگاه آموزشی كه در تاریخ ٢١ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، ضمن مقایسه روش‌های پرداخت به تشریح وظایف، مسوولیت‌ها و تعهدات طرفین درگیر در عملیات اعتبار اسنادی پرداخته و در ادامه با اشاره به مواد قانونی و مقررات داخلی و بین‌المللی درخصوص تعهدات بانك‌ها در قبال واردكنندگان و صادركنندگان كالا و خدمت به پرسش‌های اساسی از جمله:

 

1- بانک‌ها در چه مواردی مسوولیت نخواهند داشت؟
2- تصورات اشتباه و رایج در روند عملیات اعتبار اسنادی کدامند؟

3- آیا بانک‌ها مجاز به عدم پرداخت وجه اسناد رسیده هستند؟ پاسخ می‌دهند. متقاضیان و علاقه‌مندان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های 87762411 و 87762416 تماس بگیرند یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه کنند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد