در حاشیه نهمین نمایشگاه کشاورزی
مصاحبه با آقای محسن خرازی، مدیر عامل شرکت آب و خاک شهراب گستر
آقای محسن خرازی، مدیر عامل شرکت آب خاک شهراب گستر، یک نسل دومی تمام عیار است که با او به گفتوگوی کوتاهی پرداختیم که در ادامه میخوانید:
سوال: سلام جناب آقای محسن خرازی. در نهمین نمایشگاه بینالمللی ادوات کشاورزی، نهادهها و سیستمهای نوین آبیاری هستیم و شرکت شما هم حضور فعال دارد. تا این لحظه روند نمایشگاه را چطور دیدید؟
محسن خرازی: سلام عرض ادب خدمت شما و همکاران گرامی. در خصوص نمایشگاه باید عرض کنم که من نمایشگاه را پر بازدید ندیدم. البته ۵ سالن دیگر هم مختص شرکتهای کشاورزی هستند که پر بازدیدتر بودند و مختص نهاده و سم و کود هستند. اما در یک مجموعه نمایشگاهی، انگار آنها یک سمت و ما در این سالن سمت دیگر نمایشگاه هستیم، یک نوع تافته جدا بافته. البته بنده صبح به مسئولین برگزاری هم گفتم این شاید تأثیر روی روند بازدید بگذارد. یعنی بازدیدکنندهای بیاید و به علت دوری و مسافت زیاد از همان درب که آمد هم خارج شود و اصلاً به این سوی نمایشگاه نظر نکند.
شرکتهای شرکتکننده، بنده که میبینم شرکتهای بنامی حضور پیدا کردهاند. هرچند تعدادشان محدود بود ولی در زمینه آبیاری، همین سالن که الان حضور داریم، میتوان گفت چکیده کاملی از تکنولوژی و دستاوردهای ملی را میشود دید.
سوال: آقای مهندس، در مقام مقایسه با نمایشگاه هشتم و ماقبل چطور؟
محسن خرازی: تقریباً در همان سطح یا کمتر است. واقعیت این است که بعد از کرونا و در این سالهای اخیر، ما نمایشگاهی که با قدرت، درخور و برازنده کشاورزی باشد، برگزار نشده است. من الان در سطح شهر تبلیغی در خصوص نمایشگاه ندیدم و اطلاعرسانی را به شدت ضعیف میبینم. حداقل سال گذشته تبلیغات سطح شهر بود، اما امسال از آن صدای کوچک هم خبری نبود.
سوال: لطفاً کمی بیشتر در خصوص شرکت توضیح بدهید. آیا برنامه صادرات و نوآوری خاصی در آینده دارید؟
محسن خرازی: شرکت ما تولیدات لولههای UPVC میکند که مخصوص انتقال آب ثقلی و کم فشار و لولههای کاروگیت پیویسی و همچنین لولههای زهکشی است. ما محصولاتمان بیشتر در اراضی کشاورزی جهت اصلاح خاک و خارج کردن آب اضافی از مزارع به کار میرود. کالای ما یک کالای حجیم است و ما دنبال صادرات با کشورهای همسایه هستیم، ولی به علت حجیم بودن کالای ما، وقتی که به محلی دورتر برود، شاید قیمت تمامشده چند برابر شود. ما به دنبال راهکاری برای انتقال بهتر هستیم. یک چشمانداز ویژهای داریم که امیدواریم بتوانیم به آن در ادامه روند خود برسیم.
سوال: و اما به عنوان سوال آخر، شما به عنوان یک نسل دومی آیا نگاهی خاص به این صنعت دارید؟
محسن خرازی: واقعیت این است که ما به عنوان یک ادامهدهنده راه پدرانمان دنبال این هستیم که کار را گسترش بیشتری بدهیم و وارد فضاهای تازه و در دسترس شویم. هم به صورت فیزیکی و هم به صورت مجازی در کشورهای اطراف، محصولاتمان را به شکل بهینهتر و گستردهتر در اختیار مصرفکننده قرار بدهیم.
متشکرم از همراهیتان، برای شما و مجموعه خوبتان آرزوی موفقیت و پیروزی دارم.
نظرات