ارسال پاسخ

۲۳ مرداد ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6243

pvc-asso.ir

قیمت EDC در اروپا و ایالات متحده کاهش می یابد

تغییر قیمت اتیلن دی کلراید (EDC) در جولای 2023 ناشی از بدبینی به تقاضا در صنایع پایین دستی و کاهش هزینه های برق در سراسر بازارهای اروپا و ایالات متحده بود.

کاهش تقاضا در اروپا ناشی از تاثیرپذیری تقاضای پایین دستی PVC از کاهش تقاضای بخش مسکن در منطقه همراه با افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا بود.

در ایالات متحده، کاهش تولید در واحد پایین‌دست PVC باعث افت تقاضا برای EDC در میان موجودی بالا در هفته اول آگوست 2023 شد. شرکت Olin با چالش‌های مهمی در واحد مونومر وینیل کلرید (VCM) خود در فری‌پورت تگزاس مواجه شد. در ماه مارس، این شرکت مجبور شد این واحد را با ظرفیت تولید 835000 متریک تن در سال VCM برای یک اورهال برنامه ریزی شده تعطیل کند. با این حال، این فرآیند تعمیر تقریباً دو ماه فراتر از برنامه ریزی اولیه طول کشید و باعث تاخیر در از سرگیری عملیات شد.

در نتیجه، Olin در ژوئن تعطیلی طولانی مدت را اعلام کرد. در اواسط ژوئن، واحد VCM سرانجام دوباره راه اندازی شد، اما به دلیل  ادامه ی مشکلات ، مجبور شد دوباره در 12 جولای برای تعمیرات اضافی تعطیل شود. Olin در این مدت واحد را با سرعت کاهش‌یافته اداره می‌کند و تلاش می‌کند تا مصرف EDC را به طور موثر مدیریت کند، در طول تعطیلی های واحد VCM، مشارکت Olin در بازارهای جهانی EDC نسبتاً ثابت باقی ماند.

با این حال، در هفته های اخیر به دلیل موجودی کم و کاهش نرخ تولید، افزایش قابل توجهی در قیمت پی وی سی مشاهده شده است. رئیس Olin، آقای ساتون، نسبت به پتانسیل بازیکنان PVC برای بازگشت به تجارت پس از بهبود شرایط بازار و تأثیر بر روند قیمت EDC در هفته های آینده ابراز خوش بینی کرد.

در اروپا، قیمت‌های EDC در هفته اول آگوست 2023 به دلیل موجودی‌های کافی و تقاضای کم صنعت تولید PVC ثابت بود. علاوه بر این، قیمت خوراک اتیلن به دلیل موجودی بالا ثابت بود. افزایش نرخ بهره در جولای 2023 بر بازار مسکن اروپا و بر مصرف EDC در صنایع تولید PVC تأثیر گذاشت.

به گفته ChemAnalyst، پیش‌بینی می‌شود که مسیر قیمت EDC همراه با کاهش تقاضای بخش پایین دستی در بازار جهانی و دسترس پذیری فراوان سهام در سمت نزولی باقی بماند. علاوه بر این، قیمت این محصول ممکن است تحت تأثیر فصل طوفان آتی و کاهش نرخ‌های عملیاتی در بخش‌های پایین دستی ایالات متحده قرار گیرد. در سمت بالادست، قیمت اتیلن ممکن است در بازار ایالات متحده به دلیل مازاد عرضه و تضعیف مصرف کاهش یابد، که ممکن است بازار EDC را در آگوست 2023 بیشتر به چالش بکشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد