ارسال پاسخ

۲۱ مرداد ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6229

pvc-asso.ir

پیشرفت ها در بازیافت پی وی سی

بازیافت pvc به علت قوانین دولتی و تمایل شرکت های اکستروژن برای استفاده از مواد بازیافتی بیشتر در محصولات خود، همچنان در حال افزایش است. با این حال براساس گفته وینیل پلاس، نرخ بازیافت اروپا که در چنین قوانینی پیشرو است،در سال 2022 در حدود 27 درصد ثابت ماند.

وینیل پلاس گزارش داد که در کل سال 2022،  813266 تن ضایعات پی وی سی بازیافت شده و در محصولات جدید در اتحادیه اروپا-27 به اضافه نروژ، سوئیس و بریتانیا استفاده شده است. این مقدار در مقایسه با مجموع 810775 تن پی وی سی بازیافت شده در سال 2021 نشان دهنده افزایش حدود 0.3 درصدی است.

از این مقدار، 62 درصد ضایعات قبل از مصرف بودند - جایی که کارخانه‌ها ضایعات خود را دوباره پردازش می‌کنند - و 38 درصد ضایعات پس از مصرف بود، جایی که PVC پس از استفاده جمع‌آوری می‌شود.

در سال 2022، میزان بازیافت  ضایعات قبل از مصرف حدود 1.5٪ کاهش یافت، در حالی که بازیافت ضایعات پی وی سی پس از مصرف تقریباً 3.5% افزایش داشت.

به نظر می رسد بازیافت پی وی سی سخت در سال 2022 افزایش یافته است. برای پروفیل ها، بازیافت حدود 15 درصد از حدود 355000 تن در سال 2021 به 408000 تن در سال2022  و  برای لوله ها و اتصالات، 12 درصد (از حدود 44000 تن در سال 2021 به 50000 تن در سال 2022) افزایش یافته است.

VinylPlus گفت که تقاضا برای PVC بازیافتی (rPVC) تا سه ماهه سوم سال 2022 در بازار رقابتی بالا باقی مانده است.

وینیل پلاس در گزارش پیشرفت خود در سال جاری اعلام کرد: علیرغم حمایت های دولت از بخش ساختمان و ساخت و ساز، کاهش جزئی در تقاضای بازار در سه ماهه آخر سال 2022 به ثبت رسید که احتمالاً به دلیل هزینه های بسیار بالای انرژی نیز بوده است.

بر اساس تعهد VinylPlus ، این سازمان متعهد به بازیافت 900000 تن پی وی سی در سال تا سال 2025 و 1 میلیون تن در سال تا سال 2030 است.به گفته کارل مارتین شلر، رئیس وینیل پلاس، صنعت PVC در مسیر رسیدن به اولین اهداف VinylPlus 2030 است.

با این حال، یک چارچوب نظارتی روشن و حمایتی برای تعیین اهداف بلندپروازانه تر و ادامه ایفای این نقش مهم در فعال کردن قرارداد سبز اتحادیه اروپا ضروری است.

تقاضا برای پی وی سی بازیافتی سخت – به ویژه در لوله های فاضلاب چندلایه بدون فشار و کانال های کابل – در حال افزایش است که ناشی از قوانین بازیافتی در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

​ وینیل پلاس همچنین در حال سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تحقیق و توسعه با هدف حذف افزودنی‌های قدیمی از ضایعات، افزایش بازیافت شیمیایی و استخراج و بهره‌برداری از محصولات جانبی ضایعات برای بخش‌هایی از ضایعات PVC است که نمی‌توانند به صورت مکانیکی بازیافت شوند.

استفاده از 65درصد از مواد بازیافتی در تولید لوله

شرکت Polypipe مستقر در بریتانیا ، طیف وسیعی از لوله های PVC Terrain خود را با حداکثر 65 درصد مواد بازیافتی تولید خواهد کرد. این لوله ها بر طبق استاندارد بریتانیاEN1453 ( استاندارد لوله های هسته فومی) تولید خواهد شد که استحکام و دوام معادل با این لوله ها را تضمین می کند.

اندی کولوم، مدیر عامل Polypipe گفت با استفاده از مواد بازیافتی نه تنها می توانیم کیفیت و عملکرد  لوله ها را حفظ کنیم بلکه به سمت اقتصاد چرخشی حرکت می کنیم که بهترین فرصت برای استفاده از ضایعات ساختمانی را میسر می سازد.

این راه اندازی به دنبال آزمون های گسترده و سرمایه گذاری بیش از 2.4 میلیون پوند (3 میلیون دلار) برای امکان استفاده از مواد بازیافتی پنجره های پی وی سی صورت می گیرد.

لوله های Terrain به صورت یک محصول چند لایه تولید خواهند شد. شرکت مادر Polypipe، Genuit، قصد دارد تا سال 2025 از 62 درصد مواد بازیافتی در محصولات خود استفاده کند.

اندی کولوم، مدیر عامل Polypipe گفت با استفاده از مواد بازیافتی نه تنها می توانیم کیفیت و عملکرد  لوله ها را حفظ کنیم بلکه به سمت اقتصاد چرخشی حرکت می کنیم که بهترین فرصت برای استفاده از ضایعات ساختمانی را میسر می سازد.

دستیابی شرکت Alphagary به کامپاند PVC با محتوای بازیافتی

کامپاند PVC جدید Infinitude با محتوای بازیافتی تا 70 درصد فرموله شده است. اولین سری جدید از کامپاندPVC با محتوای بازیافتی توسط شرکت Orbia Polymer Solutions Alphagary، تولید کننده کامپاند PVC و TPE، استابلایزر ها و نرم کننده ها راه اندازی شد. این ترکیبات که با نام تجاری Infinitude فروخته می شوند، با بیس طبیعی در دسترس هستند و برای کاربردهای قالب گیری تزریق و اکستروژن طراحی شده اند.

گریدهای فرموله شده پی وی سی حاوی حداکثر 70% محتوای بازیافتی به مشتریان Alphagary برای استفاده در زیره کفش، شیلنگ های آبیاری و باغبانی ، کفپوش،  لوازم جانبی و کفپوش در صنعت خودرو ساری، روکش سیم و عایق ارائه  میشود. این کامپاند به صورت زیست سازگار عمل کرده و از ضایعاتی که در اصل برای دفن در نظر گرفته شده است ، استفاده مجدد می شود.

Angelica Fram رئیس بخش تضمین کیفیت شرکت گفت: "بر اساس تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی و بازخورد مشتریان، ما خوشحالیم که گزارش دهیم که ترکیبات Infinitude مشابه ترکیبات فرموله شده با مواد بکر در نحوه پردازش و عملکرد، در کاربردهای نهایی عمل می کنند."

سری ترکیبات وینیل Infinitude که توسط Alphagary فرموله و تولید شده است، زندگی دومی را برای پلاستیک های دور ریخته شده ارائه می دهد. جان جادو، مدیر توسعه کسب و کار جهانی آلفاگاری، می‌گوید: پیوستن به اهداف پایداری ما باعث شد با مشتریانی که به دنبال راه‌هایی برای بازیافت محصول دور ریخته‌شده خود بودند، شریک شویم.

سرمایه‌گذاری برای جریان دوباره پی وی سی به یافتن راه‌هایی کمک می‌کند که در آن شرکت‌های پردازش محلی مواد را جدا و تمیز می‌کنند و پس از پردازش، به Alphagary ارسال می‌کنند تا بتوانند در کامپاند خود استفاده کنند.  در این شرکت،  بازرسی کیفیت ، درست مانند مواد اولیه انجام می شود.

پی وی سی زیستی

علاوه بر بازیافت، حرکتی به سمت ساخت PVC از منابع پایدار نیز وجود دارد.

Vynova  پی وی سی زیستی را به نیکول عرضه کرده است که از آن در سیستم تخلیه فاضلاب بی صدا Hometech استفاده می کند.نیکول می‌گوید که این امکان فراهم شده تا یک راه‌حل ارزان قیمت بدون کاهش کیفیت، دوام یا عملکرد ارائه شود.بر اساس این قرارداد، Vynova پی وی سی اختصاصی زیستی - تحت نام تجاری VynoEcoSolutions خود - را به Nicoll در فرانسه عرضه می کند. تخمین زده می شود که این محصول 60 درصد ردپای کربن کمتری نسبت به محصول نهایی معمولی داشته باشد. این پی وی سی زیستی از مواد اولیه زیست توده تولید می شود که با زنجیره غذایی رقابت نمی کند.

 

استفاده از پی وی سی زیستی در پروژه های ساختمانی هلند

 

پی وی سی زیستی INEOS برای ساخت و ساز و نوسازی راه خود را در بخش مسکن باز کرده است. امسال، شرکت Kömmerling تولیدکننده پروفیل پنجره، از INEOS Inovyn's BIOVYN™ - اولین پی وی سی تجاری جهان ساخته شده از مواد اولیه تجدیدپذیر - در پروژه های نوسازی و ساخت و ساز جدید در سراسر هلند استفاده خواهد کرد.

 

انتظار می رود اولین نصب و تعویض پروفیل های پنجره زیستی در ژوئن 2023 انجام شود. این  پروژه 19 خانه را بازسازی می کند تا آنها را به مسکن اجتماعی با انرژی خالص صفر تبدیل کند. این اولین پروژه ساخت و ساز در جهان خواهد بود که از قاب های پنجره PVC دارای گواهی زیستی استفاده می کند.

اینا جشکه، مدیر واحد تجاری Inovyn ، توضیح می‌دهد: «ویژگی‌های منحصربه‌فرد BIOVYN راه حلی برای پایداری و  کاهش انتشار دی اکسید کربن است». "محصول ما در حال حاضر مورد اعتماد برخی از مشهورترین برند های جهان است و ما بسیار مفتخریم که Kömmerling را در میان آنها قرار می دهیم."

INEOS Inovyn's BIOVYN™ کاهش ردپای کربن را بیش از 90 درصد در مقایسه با PVC معمول بدون تاثیر بر کاهش کیفیت و عملکرد به ارمغان می آورد.

Jelmer Bijlsma، مدیر پایداری و نوآوری در Kömmerling NL می گوید: "ما به این پروژه افتخار می کنیم و آن را گام مهمی در توسعه مصالح ساختمانی پایدار می دانیم. این نوآوری از انتشار حدود 6000 کیلوگرم دی اکسید کربن جلوگیری می کند.

نرم کننده های فتالات بازیافت الکتروشیمیایی PVC را بهبود می بخشند

محققان دانشگاه میشیگان در ایالات متحده راهی برای بازیافت پی وی سی به صورت الکتروشیمیایی با استفاده از نرم‌کننده‌های فتالات درون این ماده برای تحریک واکنش ابداع کرده‌اند .

به گفته محققان دانشگاه میشیگان به رهبری فاگنانی، هنگامی که پی وی سی به صورت مکانیکی بازیافت می شود، گرمای استفاده شده در این فرآیند می تواند باعث شود که پلاستی سایزرها از مواد خارج شده و  وارد جریان بازیافت شود .

علاوه بر این، اسید هیدروکلریک آزاد شده می تواند تجهیزات را خورده و ایمنی کارگران را تهدید کند.

برای یافتن راهی برای بازیافت پی وی سی که نیازی به گرما ندارد، محققان  روش الکتروشیمی را پیشنهاد دادند - و دریافتند که وجود نرم کننده ها به بهبود کارایی این فرآیند کمک می کند و روش الکتروشیمیایی مشکل را با اسید هیدروکلریک آزاد شده حل می کند.

فاگنانی گفت: "ما دریافتیم در این روش هم اسید هیدروکلریک آزاد می شود، اما با سرعت بسیار کندتر و کنترل شده تر."استفاده از الکتروشیمی - به جای گرما - یک الکترون را وارد سیستم می کند که به آن بار منفی می دهد.این باعث شکسته شدن پیوند کربن-کلرید در PVC می شود و یک یون کلرید با بار منفی تولید می کند.کنترل سرعت ورود الکترون ها به سیستم به کنترل سرعت تولید اسید هیدروکلریک کمک می کند.

اسید هیدروکلریک تولید شده می تواند توسط صنایع به عنوان یک معرف برای سایر واکنش های شیمیایی مورد استفاده قرار گیرد. یون‌های کلرید همچنین می‌توانند برای کلر زنی مولکول‌های کوچکی به نام آرن استفاده شوند که می‌توانند در اجزای دارویی و کشاورزی استفاده شوند.

به گفته فاگنانی این مطالعه راهی را برای دانشمندان  باز کرده است که در مورد بازیافت شیمیایی دشوار مواد فکر کنند.

 

شرکت Teknor Apex با خرید تکنولوژی Nu-Pro ویژگی های پایداری در محصولاتش را تقویت خواهد کرد

شرکت Nu-Pro ترکیبات PVC انعطاف پذیر فرآوری شده و بازیافت شده را تولید می کند. Nu-Pro با جریان‌های پسا صنعتی تمیز کار می‌کند و آنها را به ترکیبات PVC جدید تبدیل می‌کند که به گفته مقامات این شرکت، عملکردی معادل ترکیبات اولیه دارند.

تحت این خرید، Nu-Pro به تولید محصولات Teknor Apex با نام تجاری Cycle-Tek به عنوان یکی از شرکت های تابعه Teknor Apex ادامه خواهد داد.

لو کاپوچی، معاون اجرایی Teknor Apex گفت که قرارداد Nu-Pro "به ما امکان می دهد تا ترکیبات خلاقانه ای را توسعه دهیم که عملکرد و الزامات پایداری مشتریان ما را برآورده می کند."

سانی ماهاجان، مدیر فنی ارشد، افزود که این خرید گامی دیگر برای تضمین [PVC] به عنوان یک گزینه پایدار در بازار تولید پلاستیک خواهد بود.ترکیبات پی وی سی Nu-Pro تا 90 درصد محتوای پسا صنعتی را در خود جای داده است و هدف تبدیل جریان ضایعات PVC به محصولاتی است که برای مشتریان کارایی داشته باشد.

Teknor Apex یکی از 30 شرکت بزرگ کامپاندر و مستربچ ساز آمریکای شمالی است. این شرکت دارای 13 کارخانه در سراسر جهان در ایالات متحده، بلژیک، آلمان، چین و سنگاپور است و فروش سالانه آن بیش از یک میلیارد دلار است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد