ارسال پاسخ

۱۷ مرداد ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6223

pvc-asso.ir

گزارشی کوتاه از روند بازار جهانی لوله و اتصالات پلاستیکی در سال 2023

انتظار می رود بازار جهانی لوله های پلاستیکی و اتصالات لوله از 72.52 میلیارد دلار در سال 2022 به 80.16 میلیارد دلار در سال 2023 با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 10.5 درصد افزایش یابد.

جنگ روسیه و اوکراین شانس بهبود اقتصاد جهانی از پاندمی کوید19 را، حداقل در کوتاه مدت مختل کرد.

جنگ بین این دو کشور منجر به تحریم های اقتصادی چندین کشور، افزایش قیمت کالاها و اختلال در زنجیره تامین شد و بسیاری از بازارها را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داد. انتظار می رود بازار لوله های پلاستیکی و اتصالات لوله در سال 2027 به 115.23 میلیارد دلار  با نرخ رشد سالانه ((CAGR 9.5 درصد برسد.

لوله های پلاستیکی و اتصالات لوله اجزایی ساخته شده از مواد پلاستیکی هستند که برای انتقال سیالات و کنترل جریان آنها در لوله کشی، گرمایش و کاربردهای صنعتی استفاده می شوند. از نظر وزن سبک، سخت و مقاوم در برابر خوردگی هستند.

آسیا -اقیانوسیه بزرگترین منطقه در بازار لوله های پلاستیکی و اتصالات لوله در سال 2022 بود. انتظار می رود آمریکای شمالی سریع ترین منطقه در حال رشد در این دوره پیش بینی شده باشد.

انواع اصلی لوله های پلاستیکی و اتصالات لوله عبارتند از: لوله های پلی وینیل کلراید (PVC)، لوله های پلی اتیلن (PE)، لوله های پلی پروپیلن (PP) و غیره.

این لوله و اتصالات در سازه‌های سازمان‌یافته برای کاربردهای مختلف از جمله  بخش مسکونی، آبرسانی، سیستم‌های فاضلاب، نفت و گاز، سیستم‌های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC)، تولید، کاربردهای کشاورزی و غیره نصب می‌شوند.

انتظار می رود افزایش تقاضای ساخت و ساز مسکن باعث رشد بازار لوله های پلاستیکی و اتصالات لوله شود.

لوله های پلاستیکی و اتصالات لوله در ساخت و ساز برای لوله کشی، زهکشی و سیستم های HVAC (گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع) در خانه ها به دلیل دوام، سهولت نصب و مقرون به صرفه بودن در مقایسه با جایگزین های فلزی سنتی استفاده می شود.

  برای مثال، طبق داده‌های دفتر آمار ملی، تولید ساخت‌وساز در مارس 2022 در مقایسه با داده‌های فوریه در بریتانیا 1.7 درصد از نظر حجمی افزایش یافته است. همچنین افزایش فعالیت های تعمیر و نگهداری (3.0٪) باعث افزایش تولید ماهانه ساخت و ساز در مارس 2022 شد. بنابراین، افزایش تقاضای ساخت و ساز برای مسکن باعث رشد بازار لوله های پلاستیکی و اتصالات لوله می شود.

نوآوری محصول یک روند کلیدی است که در بازار لوله های پلاستیکی و اتصالات لوله محبوبیت پیدا کرده است. شرکت های عمده فعال در بازار لوله های پلاستیکی و اتصالات لوله در حال توسعه محصولات نوآورانه برای حفظ موقعیت خود در بازار هستند.

به عنوان مثال، در نوامبر 2021، GF Piping Systems، یک شرکت لوله‌کشی مستقر در سوئیس، مواد زیستی را به تمام لوله‌های تحت فشار پلی‌وینیل کلراید (PVC-U) پیشرو در بازار، اتصالات و شیرهای تولید شده در اروپا معرفی کرد. رزین پی وی سی پایدار، تولید شده با استفاده از روغن ، محصول ضایعاتی از تولید کاغذ، تا 90 درصد کاهش انتشار CO2 را در طول تولید در مقایسه با PVC معمولی  نشان میدهد، در حالی که همچنان بالاترین کیفیت، دوام و قابلیت بازیافت را حفظ می کند.

در سپتامبر 2022، Wavin B.V.، یک شرکت تولید لوله و اتصالات PVC مستقر در هلند، شرکت  Bow Plumbing Group  را به مبلغی نامشخص خریداری کرد. با این خرید، Wavin سبد محصولات خود را گسترش میدهد و از شهرت Bow در برتری لوله‌ها و اتصالات پلاستیکی برای تکمیل پیشنهادات خود جهت مدیریت آب آشامیدنی، فاضلاب و آب باران استفاده خواهد کرد. گروه لوله کشی Bow یک تولید کننده لوله و اتصالات پلاستیکی برای مقاصد مسکونی و تجاری در کانادا است.

طبق گزارشprecedenceresearch، اندازه بازار جهانی لوله های پلی وینیل کلراید (PVC) در سال 2022 به 7.05میلیارد دلار رسید و انتظار می رود با CAGR ثبت شده 4.4 درصد از سال 2022 تا 2030 به 9.95 میلیارد دلار برسد.

از عوامل کلیدی که باعث رشد بازار جهانی لوله های پلی وینیل کلراید (PVC) می شود، پیشرفت های تکنولوژیکی و پذیرش فناوری های نوآورانه است.  یکی از این فناوری ها، آرایش یابی مولکولی برای ساخت لوله های پلی وینیل کلراید (PVC) در بازار جهانی است.

ناشر : The Business Research Company

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد