ارسال پاسخ

۹ مرداد ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6203

pvc-asso.ir

آخرین تکنولوژی ها در اکسترودر

اکسترودرها در قلب فرآیند اکستروژن - چه برای لوله ها و چه پروفیل ها - با ویژگی هایی از جمله خروجی بالاتر و صرفه جویی در انرژی همواره در حال پیشرفت هستند. فناوری های جدید اکسترودر به تولیدکنندگان کمک می کند تا محصولات را با سرعت بیشتر یا با مصرف انرژی کمتر تولید کنند.

تولید لوله پی وی سی با فیلر بالا

در k2022، شرکت سینسیناتی اکسترودر دو مارپیچ موازی34-93 TwinExخود را برای تولید لوله PVC با فیلر بالا به نمایش گذاشت.این اکسترودر با یک واحد دوزینگ گراویمتریک برای پردازش تا 100 پارت گچ بدون پیش اختلاط نصب شده است.

نسبت زیاد گچ پرکننده می تواند لوله های PVC را با کاهش نیاز به پلیمر، ارزان تر کند. دستورالعمل تولید در این سیستم تولید به این شکل است که یک فرمول اولیه پی وی سی و مواد پرکننده به طور جداگانه به خط تولید تغذیه می شود. سپس اجزای جداگانه در یک قیف جمع آوری قرار می گیرند و در یک میکسر سرد مخلوط می شوند.

پس از اختلاط، فرمول نهایی از طریق واحد دوزینگ عمودی به دهانه  ناحیه خوراک اکسترودر منتقل می شود.

 این اکسترودر به عنوان واحد پردازش فرمولاسیون PVC به خدمت گرفته می شود. واحد پردازش دارای یک هندسه مارپیچ با محافظ ضد سایش است تا مخلوط را به طور یکنواخت  انتقال و به صورت مذاب روان کند.

محتوای گچ متفاوت - از 30 تا 100 پارت - می تواند به راحتی با فرمولاسیون صحیح مورد نیاز برای محصول تنظیم شود. از مزایای دیگر اضافه کردن مستقیم فیلر، پایداری فرآیند است که محصول نهایی با کیفیت بالا را تضمین می کند.در نهایت، این فرآیند نیاز به پیش اختلاط پی وی سی و گچ را در یک میکسر گرمایش/خنک کننده حذف می کند.

چیدمان به نمایش گذشته شده در K2022 برای تولید لوله های PVC توپر با محتوای پرکننده با استفاده از دای لوله تک لایه مناسب است.

برای لوله‌های سه لایه با لایه میانی پر شده با فیلر و لایه‌های خارجی بدون محتوای پرکننده، این شرکت قالب‌های لوله مناسب و کواکسترودرهای مخروطی( کونیکال) را ارائه می‌دهد. به این ترتیب می توان لوله هایی تا قطر 400 میلی متر را به صرفه تولید کرد.

این شرکت همچنین ورژن کوچک جدیدی از SolEx NG خود را به نمایش گذاشت . این ورژن 45 میلیمتری به سایزهای موجود 60،75،90 و 120 میلی متری اضافه شد.

این ورژن دارای ترکیبی از سیلندر های شیاردار داخلی با هندسه مارپیچ خاص است. مزایای این مدل شامل: تا 40٪ خروجی بالاتر. حدود 10 درجه سانتیگراد دمای مذاب کمتر و 15 درصد مصرف انرژی کمتر. در هنگام پردازش HDPE، اکسترودرها تا 25 درصد خروجی بالاتر و  برای پردازش pp  تا 40 به درصد خروجی بالاتر دست می یابند.

 

مدل 45 میلیمتری SolEx NG برای اکسترودر لوله

 

افزایش خروجی پی وی سی در خطوط اکستروژن جدید سینسیناتی

در  k2022 شرکت سینسیناتی، جزئیات Steady Flow ( جریان ثابت) را فاش کرد - یک ماژول نرم افزاری که نوسانات را در اکستروژن PVC به حداقل می رساند و به اطمینان از خروجی یکنواخت و مداوم - برای محصولات قابل اعتماد و با کیفیت کمک می کند.

در پردازش PVC با اکسترودرهای دو مارپیچ ناهمسوگرد، نوسان جریان مواد اجتناب ناپذیر است. برای خروجی های کوچکتر - مانند ساختن مقاطع فنی کوچک - نوسانات قابل توجه تر هستند. ماژول جدید این نوسانات را برای تخلیه ثابت مواد کاهش می دهد.

فشار مذاب در جلوی قالب اکستروژن به طور مداوم اندازه گیری می شود و سرعت مارپیچ در طول هر چرخش مارپیچ به طور مداوم بر اساس نوسانات فشار، تنظیم مجدد می شود.

این نرم افزار شامل یک تابع یادگیری است که به طور خودکار پارامترهای بهینه را برای جبران نوسان در اولین راه اندازی تولید با هر محصول جدید یا مواد جدید محاسبه می کند.

پارامترهای اصلاح سرعت مارپیچ شناسایی شده در دستور العمل محصول ذخیره می شوند و برای راه اندازی تولید جدید در دسترس باقی می مانند. سپس نوسانات فشار کاهش می یابد - در نتیجه یک جریان مذاب با نوسان کم به داخل قالب شکل می گیرد.

این منجر به کیفیت بهتر محصول نیمه تمام با نوسانات ابعادی کمتر و استفاده بهینه از مواد می شود.

 

طراحی مجدد مارپیچ برای افزایش کیفیت مذاب

تکنوماتیک نسخه های Evo از اکسترودرهای Vega و Zephyr خود را در L/D 37 و 40 توسعه داده است.

نسخه های Evo از هندسه مارپیچ بازطراحی شده و بوش تغذیه مارپیچی جدید مهندسی شده استفاده می کنند. بر اساس پروژه تحقیق و توسعه، هدف توسعه افزایش پلاستیک سازی( مذاب بهینه تر)، بهبود همگنی و به حداکثر رساندن بهره وری انرژی است.

برجسته ترین ویژگی نسخه های Evo در طراحی مارپیچ است. هندسه مارپیچ با استفاده از تکنیک های مهندسی و مواد پیشرفته برای بهینه سازی پلاستیک سازی مجدداً طراحی شده است. این طراحی منجر به کیفیت مذاب برتر و در نتیجه محصولات اکسترود شده با کیفیت بالا می شود.

به گفته ی این شرکت، طراحی مارپیچ تغذیه اکسترودر همیشه افزایش بهره وری و کیفیت محصول اکسترود شده را ثابت کرده است." از طراحان دائما خواسته می شود که کمیت خروجی را بدون از دست دادن کیفیت بهبود بخشند - یا هر دو را همزمان بهبود بخشند.

علاوه بر این، بوش تغذیه مارپیچی جدید عملکرد اکسترودر را از طریق کنترل دقیق جریان مواد به داخل مارپیچ، تغذیه ثابت و یکنواخت افزایش می دهد. این امر همگنی محصول نهایی را بهبود می بخشد و تغییرات خروجی را به حداقل می رساند  و منجر به افزایش کارایی و کاهش ضایعات می شود.

هدف کلیدی  Evo صرفه جویی در انرژی است. واحد پلاستیک سازی(نرم سازی) جدید مصرف انرژی را به حداقل می رساند و به کاهش هزینه های عملیاتی و اثرات زیست محیطی کمک می کند.

Massimil Iano Vailati، مدیر فروش Tecnomatic گفت: «با ترکیب طراحی پیشرفته با تخصص گسترده، ما اکسترودری ایجاد کرده‌ایم که عملکرد بهتری نسبت به نمونه های قبلی خود دارد.»

در k2022 سال گذشته، این شرکت همچنین سیستم کنترل فرآیند اکستروژن (EPC I) خود را منتشر کرد که به اپراتورها اجازه می دهد تا سیستم های تولیدی را مدیریت کنند که به هم متصل و یکپارچه هستند.

 

اکسترودرهای مجهز به خنک کننده هوای داخلی لوله

در نمایشگاه Plast در ایتالیا اواخر امسال، Bausano تعدادی از آخرین فن آوری های خود از جمله جدیدترین E-Go و MDextruders خود را برای تولید لوله ارائه خواهد کرد.

اکسترودر E-Go60/37  مجهز به هد برای تولید لوله های تک لایه با قطر 250 میلی متر است که خنک کننده هوای داخلی لوله (IPC) نیز در آن گنجانده شده است. علاوه بر این سری MD118/30 با سیستم القایی و سر خروجی دوگانه برای تولید لوله های PVC نیز به نمایش گذاشته می شود.

E-Go60/37 مجهز به سیستم دوزینگ گراویمتریک است که امکان کنترل کامل تولید را فراهم می کند.

همچنین سرعت چرخش مارپیچ را بسته به تغییرات در جریان مواد و جرم شناسایی شده تعیین می کند و در عین حال خروجی لوله را ثابت نگه می دارد.

همچنین شامل یک موتور AC با IP23 است که مستقیماً به یک گیربکس سه مرحله ای متصل می شود تا مقاومت بالایی در برابر سایش داشته باشد. هندسه مارپیچ با توجه به نیاز مشتری طراحی شده است.

این اکسترودر همچنین به یک هد تک لایه با خنک کننده هوای داخلی لوله (IPC) مجهز شده است. در اینجا هوا در جهت مخالف اکستروژن جریان دارد که لوله ها را به شدت و یکنواخت خنک می کند.

با طراحی جمع و جور خود، به فضای کمی در فرآیند نصب خط نیاز دارد و به لطف IPC، طول آن نیز کاهش می یابد.

علاوه بر این، Bausano MD118/30 Nextmover دارای فناوری سیستم انرژی هوشمند است. این یک سیستم القایی برای گرم کردن سیلندر، بدون تماس و با استفاده از میدان الکترومغناطیسی متناوب است - که به طور قابل توجهی سایش قطعات را برای چرخه عمر طولانی تر دستگاه کاهش می دهد و مصرف انرژی را تا 35٪ کاهش می دهد.

Bausano می‌گوید سر خروجی دوتایی نمایش داده شده از فولاد کربنی و سطوح کروم‌کاری شده به طور کامل تنظیم‌کننده حرارت خارجی و داخلی است.

به گفته این شرکت، به لطف بهینه سازی حجم های داخلی هد و نسبت تراکم، می توان با دما و فشار مذاب به طور قابل توجهی کمتر از استاندارد، به توان عملیاتی تا 2000 کیلوگرم در ساعت دست یافت.

هد با خروجی دوگانه برای تولید لوله پی وی سی

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد