ارسال پاسخ

۱۷ خرداد ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6044

pvc-asso.ir

بسته‌های سرمایه‌گذاری روس‌ها در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی ایران معرفی شد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: بسیاری از شرکت‌های روس علاقه‌مندسرمایه‌گذاری در بخش صنایع پایین‌دست پتروشیمی در ایران هستند که در این زمینه بسته‌های متفاوت و جذاب سرمایه‌گذاری آماده و معرفی شده است.

به گزارش انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی روز سه‌شنبه (16 خردادماه) در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه روس‌پلاست اظهار کرد: با همکاری و هماهنگی یکپارچه و مستحکم، شرکت‌های پتروشیمی مارون، امیرکبیر، شازند، تبریز و آریاساسول، همچنین شرکت‌های صاحب عنوان در حوزه کامپاند و مستربچ، امسال در نمایشگاه روس‌پلاست در مقایسه با دوره‌های قبل هم از نظر سطح توانمندی و هم تنوع ارائه محصولات در زنجیره ارزش قدرتمندتر ظاهر شدند.

وی درباره سرمایه‌گذاری روسیه در صنعت پتروشیمی کشورمان تصریح کرد: پیشنهاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شرکت‌های روس در خصوص همکاری و سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران بیشتر در حوزه تبادل خدمات فنی و مهندسی، صدور فناوری و به‌ویژه کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی این کشور است که خوشبختانه با بسترسازی، رشد و توسعه ظرفیت‌های صنعت پتروشیمی ایران با وجود 44 سال تحریم‌های سخت و دشوار، اکنون به گواه شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های روسی، صنعت پتروشیمی ایران یکی از برترین‌ها در منطقه خاورمیانه است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: خوشبختانه با انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهایی میان شرکت‌های صنعت نفت ایران با طرف‌های روس، با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیارد دلاری که وزیر نفت کشورمان نوید آن را داده‌اند، فرصت بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاران روسی ایجاد شده است که در حوزه‌های بالادست، میان‌دست و پایین‌دست صنعت پتروشیمی نیز حضور فعالانه‌ای داشته باشند.

شاهمیرزایی درباره یکی از همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: با بررسی‌های انجام‌شده هم‌اکنون روسیه می‌تواند برخی محصولات پتروشیمی مازاد نیاز خود مانند گروه استایرن و پلی‌پروپیلن را به بازار ایران صادر کند و در مقابل خدمات فنی و مهندسی به‌ویژه در حوزه فناوری و کاتالیست‌ها از کشورمان وارد کند.

وی با بیان اینکه راهبرد بلندمدت و دیپلماسی انرژی - اقتصادی ایران همکاری و مشارکت دوسویه با کشورهای همسایه و دوست در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و توسعه فناوری‌هاست، تأکید کرد: ذخایر غنی نفت و گاز ایران، نزدیکی به آب‌های  آزاد، دسترسی آسان به بازارهای صادراتی همچون هند، چین و کشورهای شرق آسیا و کشورهای حوزه آفریقا، وجود نیروی کار متخصص، بومی‌سازی فناوری، ساخت کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت و قیمت تمام‌شده پایین از مزیت‌های برتر و مطمئن سرمایه‌گذاری خارجی در ایران است و با تمهیدات ویژه اندیشیده‌شده در دولت آماده حضور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های دوجانبه با کشورهای خارجی هستیم.

معاون وزیر نفت یادآور شد: هم‌اکنون ظرفیت اسمی صنعت پتروشیمی ایران از مرز 92 میلیون تن در سال عبور کرده است و با برنامه‌ریزی‌های راهبردی این صنعت در مناطق جدید به‌ویژه در جنوب کشور و در حاشیه سواحل خلیج همیشه فارس و دریای عمان و همین‌طور در فازهای جدید دو هاب عسلویه و ماهشهر مسیر توسعه خود را با شتاب گسترش می‌دهد.

روسیه از 16 تا 18 خردادماه میزبان سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و مواد صنعت پلاستیک هم‌زمان با هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قالب و ابزار، تجهیزات و فناوری‌های تولید محصول، همچنین بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت بسته‌بندی با حضور 31 کشور جهان است.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت‌های پتروشیمی امیرکبیر، شازند، مارون، تبریز و آریاساسول به صورت پاویون در این نمایشگاه حضور دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد