ارسال پاسخ

۱۶ خرداد ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6040

pvc-asso.ir

برنامه تامین برق صنایع در تابستان امسال اعلام شد/ برق ۹۰ درصد واحدهای تولیدی تامین می‌شود

برنامه تأمین برق صنایع در ایام اوج بار شبکه بر اساس اطلاعیه مشترک بین وزارتخانه‌های نیرو و صمت در خصوص تأمین برق صنایع در تابستان ۱۴۰۲ اعلام شد که بر اساس آن برق مورد نیاز بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنعتی و تولیدی کشور، بدون هیچ محدودیتی تأمین خواهد شد.

به گزارش انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از ایرنا از وزارت نیرو، برنامه تأمین برق صنایع کشور در تابستان سال جاری باهدف تولید حداکثری در سال رشد تولید و با درنظرگرفتن محدودیت‌های فنی صنایع و ملاحظات کنترل بازار محصولات در طی جلسه‌های متعدد کارشناسی بین وزارتخانه‌های صمت و نیرو و همچنین بهره‌گیری از تجربه سال گذشته به شرح ذیل تدوین و ابلاغ می‌شود.

گروه الف) برق مورد نیاز همه واحدهای صنعتی کوچک و واحدهای صنفی- صنعتی به‌ویژه کارگاه‌های تولیدی کوچک که بیش از ۹۰ درصد کل واحدهای صنعتی و تولیدی کشور (حدود ۵۸۰ هزار واحد صنعتی) را شامل می‌شود، بدون هیچ محدودیتی تأمین خواهد شد.

گروه ب) برق موردنیاز واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و واحدهای صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی با دیماند بیش از ۵۰۰ کیلووات نیز از ۲۰ خرداد تا ۱۷ شهریور در شش و نیم روز هفته به طور کامل تأمین خواهد شد و صرفاً نصف روز در هفته و از ساعت ۱۱ تا ۲۳ در برنامه‌های مدیریت مصرف مشارکت خواهند کرد.

امکان جبران محدودیت این نصف روز و تولید حداکثری برای این واحدها در سایر ایام هفته (شش روز و نیم) با جابه‌جایی ساعات کاری حتی به‌صورت شبانه‌روزی باتوجه‌به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، فراهم شده است.

گروه ج) برق موردنیاز صنایع بزرگ (حدود ۳۰۰ واحد صنعتی) مطابق برنامه مدیریت مصرف ابلاغی وزارت نیرو و وزارت صمت در دوره تعیین شده تأمین می‌شود.

مشارکت این واحدها از طریق جابه‌جایی بخشی از بار مصرفی آنها از ساعت اوج به ساعت غیر اوج و نیز مدیریت زمان بهره‌برداری از تجهیزات وابسته به انرژی در برنامه‌های مدیریت مصرف بوده و در سایر زمان‌های دوره تابستان، انرژی موردنیاز این واحدها به طور حداکثری تأمین می‌شود.

انرژی موردنیاز صنایع مهم مانند سیمان نیز متناسب با نیاز تولید آنها در این دوره و در طول شبانه‌روز تأمین می‌شود.

برنامه تفصیلی تأمین برق صنایع مشمول گروه‌های ب و ج در جداول مشخص توسط دو وزارتخانه نیرو و صمت ابلاغ شد.

امید است با اجرای منظم و سراسری این برنامه که حاصل مطالعات گسترده و به‌کارگیری روش‌های علمی و تجربیات خبرگان صنعت برق و بخش صنعت کشور است، بتوانیم انرژی موردنیاز صنایع را بیش از سال گذشته تأمین کنیم.

بدیهی است که تأمین برق صنایع در صورت بروز مشکلات فنی، حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی از این قاعده مستثنی خواهد بود.

در پایان از همه صنعتگران درخواست شده است که همچون گذشته با مشارکت و همکاری خود در مدیریت مصرف برق در ساعات اوج مصرف و جابه‌جایی آن به ساعات کم باری و موکول‌کردن تعمیرات سالانه خود به این دوره، ضمن تولید حداکثری محصولات، صنعت برق کشور را در تأمین برق پایدار موردنیاز همه بخش‌های کشور یاری کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد