ارسال پاسخ

۱۳ خرداد ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6034

pvc-asso.ir

آشنایی با انواع روش‌های دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ به معنی فعالیت‌‌‌های بازاریابی در فضای دیجیتال و آنلاین است که به کسب و کارها کمک می‌کند تا به طیف وسیع‌‌‌تری از مخاطبان دست پیدا کنند. به دلیل استفاده روز‌‌‌افزون جوامع از اینترنت و شبکه‌‌‌های اجتماعی، فعالیت‌‌‌های واحد دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی را در موفقیت شرکت‌ها ایفا می‌کنند. در این مقاله ۱۲ روش دیجیتال مارکتینگ مورد بحث قرار می‌گیرد که ۴ روش آن در این مقاله و ۸ روش دیگر در مقاله هفته آینده ارائه می‌شود.

بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو(SEO)

این فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای «رتبه» بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جست‌وجو، در نتیجه افزایش میزان ترافیک ارگانیک (یا رایگان) وب‌سایت شماست. کانال‌هایی که از سئو سود می‌برند، شامل وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها و اینفوگرافیک‌ها هستند.

راه‌های مختلفی برای نزدیک شدن به سئو وجود دارد تا ترافیک واجد شرایطی برای وب‌سایت خود ایجاد کنید که شامل موارد زیر است:

  سئوی درون صفحه: این نوع سئو هنگام مشاهده یک وب‌سایت روی تمام محتوایی که «در صفحه» وجود دارد، تمرکز می‌کند. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای حجم جست‌وجو و هدف (یا معنی) آنها می‌توانید به سوالات خوانندگان پاسخ دهید و در صفحات نتایج موتور جست‌وجو (SERP) که این سوالات ایجاد می‌کنند رتبه بالاتری کسب کنید.

  سئوی خارج از صفحه: این نوع سئو روی تمام فعالیت‌هایی تمرکز می‌کند که هنگام بهینه‌سازی وب‌سایت شما «خارج از صفحه» انجام می‌شود. ممکن است بپرسید «چه فعالیتی که در وب‌سایت شخصی من نیست می‌تواند بر رتبه من تاثیر بگذارد؟» پاسخ، لینک‌های ورودی است که به عنوان بک لینک نیز شناخته می‌شوند. تعداد ناشرانی که به شما پیوند می‌دهند و «اقتدار» نسبی آن ناشران، بر میزان رتبه بالای شما برای کلمات کلیدی مورد علاقه‌‌‌تان تاثیر می‌‌‌گذارد. با ایجاد شبکه با ناشران دیگر، نوشتن پست‌های مهمان در این وب‌سایت‌ها (و پیوند دادن مجدد به وب‌سایت خود) و جلب توجه خارجی، می‌توانید بک لینک‌های موردنیاز برای ارتقای وب‌سایت خود را در تمام SERP‌های مناسب به دست آورید.

  سئوی فنی: این نوع سئو روی باطن وب‌سایت شما و نحوه کدگذاری صفحات شما تمرکز دارد. فشرده‌‌‌سازی تصویر، داده‌‌‌های ساختاریافته و بهینه‌‌‌سازی فایل‌‌‌های CSS همگی اشکال سئوی فنی هستند که می‌توانند سرعت بارگذاری وب‌سایت شما را افزایش دهند که فاکتور مهم رتبه‌‌‌بندی در چشم موتورهای جست‌وجو مانند گوگل به‌حساب می‌آید.

  بازاریابی محتوا

این اصطلاح به ایجاد و ارتقای دارایی‌های محتوا به منظور ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک و مشتری یابی اشاره دارد.

کانال‌هایی که می‌توانند در استراتژی بازاریابی محتوای شما نقش داشته باشند، عبارتند از:

  پست‌های وبلاگ: نوشتن و انتشار مقاله در وبلاگ شرکت به شما کمک می‌کند تخصص صنعت خود را نشان دهید و ترافیک جست‌وجوی ارگانیک را برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید. این در نهایت به شما فرصت‌های بیشتری برای تبدیل بازدیدکنندگان وب‌سایت به مشتریان بالقوه برای تیم فروش خود می‌دهد.

  کتاب‌‌‌های الکترونیک و گزارش‌های تخصصی: کتاب‌‌‌های الکترونیک، گزارش‌های تخصصی و محتوای طولانی مشابه به آموزش بیشتر بازدیدکنندگان وب‌سایت کمک می‌کنند. همچنین به شما امکان می‌دهد برای اطلاعات تماس خواننده، محتوا را مبادله کنید، برای شرکت خود مشتریان بالقوه ایجاد کنید و مردم را در سفر «خریدار» حرکت دهید.

  اینفوگرافیک: گاهی اوقات، خوانندگان از شما می‌خواهند که نشان دهید، نه اینکه بگویید. اینفوگرافیک شکلی از محتوای بصری است که به بازدیدکنندگان وب‌سایت کمک می‌کند تا مفهومی را تجسم کنند که می‌خواهید به آنها کمک کنید یاد بگیرند.

  محتوای صوتی یا تصویری: تلویزیون و رادیو کانال‌های محبوبی برای بازاریابی دیجیتال هستند. ایجاد محتوایی که می‌تواند به صورت آنلاین به صورت ویدئو به اشتراک گذاشته شود یا توسط شنوندگان در رادیو شنیده شود، می‌تواند مخاطبان بالقوه شما را تا حد زیادی گسترش دهد.

 بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

این عمل برند شما و محتوای شما را در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کند تا آگاهی از برند را افزایش دهد، ترافیک را افزایش دهد و برای کسب و کار شما مشتری بالقوه ایجاد کند. اگر در پلتفرم‌های اجتماعی تازه کار هستید، می‌توانید از ابزارهایی مانند HubSpot برای اتصال کانال‌هایی مانند LinkedIn و Facebook در یک مکان استفاده کنید.

به این ترتیب، می‌توانید به راحتی محتوا را برای چند کانال به طور همزمان برنامه‌ریزی کنید و همچنین تجزیه و تحلیل‌ها را از پلتفرم نظارت کنید. علاوه بر اتصال حساب‌های اجتماعی برای اهداف پست، می‌توانید صندوق ورودی رسانه‌های اجتماعی خود را در   HubSpot ادغام کنید تا بتوانید پیام‌های مستقیم خود را در یک مکان دریافت کنید. کانال‌هایی که می‌توانید در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید عبارتند از: فیس بوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام، اسنپ‌چت و پینترست. بسیاری از بازاریابان از این پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد یک کمپین معروف استفاده می‌کنند.

 پرداخت به ازای کلیک (PPC)

PPC  با پرداخت پول به ناشر هر بار که روی تبلیغ شما کلیک می‌شود، ترافیک را به وب‌سایت شما هدایت می‌کند. یکی از رایج‌‌‌ترین انواع PPC، تبلیغات گوگل است که به شما امکان می‌دهد برای فرجه‌های برتر در صفحات نتایج موتور جست‌وجوی گوگل با قیمت

«در هر کلیک»پیوندهایی که قرار داده‌اید، پرداخت کنید. کانال‌های دیگری که می‌توانید از PPC استفاده کنید عبارتند از:

  تبلیغات پولی در فیس‌بوک: در اینجا، کاربران می‌توانند برای سفارشی کردن یک ویدئو، پست تصویر یا نمایش اسلاید که فیس بوک در اخبار و مطالب سایت افرادی که با مخاطبان کسب‌و کار شما مطابقت دارند، منتشر می‌کند، هزینه پرداخت کنند.

  کمپین‌‌‌های تبلیغاتی توییتر: در اینجا، کاربران می‌توانند برای قرار دادن یکسری پست یا نشان نمایه در اخبار و مطالب سایت یک مخاطب خاص، پولی بپردازند که همگی برای دستیابی به یک هدف خاص برای تجارت شما اختصاص داده شده است. این هدف می‌تواند ترافیک وب‌سایت، دنبال‌کنندگان بیشتر توییتر، مشارکت توییت یا حتی دانلود اپلیکیشن باشد.

  پیام‌‌‌های حمایت‌‌‌شده در لینکدین: در اینجا، کاربران می‌توانند برای ارسال مستقیم پیام‌‌‌ها به کاربران خاص لینکدین بر اساس صنعت و پیشینه‌‌‌شان، پول بپردازند. آموزش در حوزه‌های تخصصی و پیشرفته از حلقه‌های مفقوده آموزش کشور است. گروه رسانه‌ای روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با مطالعه و بررسی دقیق نیازهای آموزشی فعالان کسب و کار مبادرت به طراحی و اجرای دوره‌های تخصصی پیشرفته و تخصصی می‌کند تا بخشی از نیازهای آموزشی در داخل کشور را فراهم کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد