ارسال پاسخ

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5978

pvc-asso.ir

استفاد از طیف سنجی NIR برای شناسایی پلاستیک در محل

شرکتtrinamiX ، یکی از شرکت‌های تابعه BASF، اخیراً اعلام کرد که در نمایشگاه Chinaplas 2023 راه‌حلی برای تمایز انواع پلاستیک ها با استفاده از طیف‌سنجی NIR (مادون قرمز نزدیک )در محل و به صورت سیار ارائه داده است.

 تمایز بیش از 30 نوع پلاستیک

راه حل های نوآورانه با ترکیب یک دستگاه دستی قوی با یک نرم افزار بصری، طیف گسترده ای از مواد پلاستیکی و نساجی را در محل شناسایی می کند. به این ترتیب، trinamiX به مشتریان در سراسر زنجیره ارزش اقتصاد چرخشی امکان می‌دهد تا مرتب‌سازی جریان‌های ضایعات را به عنوان گامی مهم در فرآیند بازیافت بهبود بخشند.

با فشار دادن یک دکمه، طیف سنجی NIR سیار trinamiX بیش از 30 نوع پلاستیک و همچنین 15 نوع الیاف و ترکیب مختلف را بدون آسیب رساندن به مواد متمایز می کند. در عرض چند ثانیه، نتایج در گوشی هوشمند کاربر نشان داده می‌شود و در پورتال مشتری که در آن می‌توان گزارش‌ ایجاد کرد، در دسترس قرار می‌گیرد.

طیف پلاستیک قابل شناسایی در این روش از پلی اولفین های کلاسیک شامل PE، PP همچنین PVC تا پلاستیک های فنی مانند ABS یا PA متغیر است. کاربرد در نساجی که به تازگی راه اندازی شده است از طیف گسترده ای از گریدهای نساجی مورد استفاده در لباس، مبلمان و کالاهای خانگی، از جمله پنبه، پشم، ابریشم و نایلون 6/6.6 پشتیبانی می کند. مخلوط‌های نساجی برای رایج‌ترین انواع مواد نیز قابل شناسایی هستند.

این جداسازی، پلاستیک ها و منسوجات استفاده شده را به جریان ضایعات تمیز تبدیل می کند

هدف trinamiX کمک به کسب‌وکارها در دسته‌بندی پلاستیک‌ها و منسوجات استفاده‌شده به جریان‌های ضایعات تمیز است که به نوبه خود کیفیت کلی بازیافت را بهبود می‌بخشد. با همکاری نزدیک با مشتریان و شرکا در صنایع مختلف در سراسر جهان، trinamiX مدل‌های کسب‌وکار دایره‌ای را قدرتمند می‌کند و به زیرساخت‌های جمع‌آوری، دسته‌بندی و بازیافت ضایعات کارآمد و قابل اعتماد کمک می‌کند.

یانگ یوکسوان، مدیر ارشد توسعه کسب و کار چین در trinamiX، گفت: «با معرفی طیف سنجی NIR سیار، ما کسب و کارها در چین را به شناسایی مواد در هر جایی که فناوری های صنعتی بزرگ مناسب نیستند مجهز می کنیم. ما مفتخریم که این راهکار ما برای شرکت‌ها ارزش دارد و در عین حال به آینده‌ای پایدارتر در آسیا و فراتر از آن کمک می‌کند.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد