ارسال پاسخ

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5972

pvc-asso.ir

اعمال محدودیت واردات پی وی سی سوسپانسیون در هند برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی

به منظور آسایش خاطر تولیدکنندگان داخلی، دولت هند محدودیت هایی را برای واردات رزین های سوسپانسیون پلی وینیل کلراید (PVC) با محتوای VCM بالاتر از 2 ppm اعمال کرده است. اعمال این محدودیت ها با هدف محدود کردن دامپینگ رزین های سوسپانسیون پی وی سی است که عمدتاً از چین، تایوان، ایالات متحده و روسیه در حال افزایش است و آسیب قابل توجهی به تولیدکنندگان هندی وارد کرده است.

اطلاعیه ای که توسط وزارت بازرگانی و صنعت، زیر نظر (DGTR) صادر شده است، محدودیت های کمی را به صورت سه ماهه بر روی رزین های PVC سوسپانسیون از کشورهای بزرگ معرفی کرده است. در سه ماهه اول سهمیه واردات 54203 تن تعیین شده است، در حالی که سه ماهه دوم، سوم و چهارم سال مالی به ترتیب دارای سهمیه واردات 54920 تن، 55646 تن و 56382 تن هستند.

علاوه بر این، در این اطلاعیه سهمیه‌های وارداتی مجزا برای هر سه ماهه از چین، تایوان، ایالات متحده آمریکا و روسیه مشخص شده است. به عنوان مثال، چین سهمیه واردات 20494 تنی برای سه ماهه اول دارد و پس از آن به ترتیب مقادیر 20765 تن، 21039 تن و 21317 تن برای واردات در سه ماهه دوم، سوم و چهارم تعیین شده است. به طور مشابه، سهمیه های جداگانه ای برای به صورت سه ماهه برای واردات رزین های PVC سوسپانسیون از تایوان، ایالات متحده آمریکا و روسیه در نظر گرفته شده است.

 

* رزین های سوسپانسیون پلی وینیل کلراید (PVC) با محتوای مونومر وینیل کلرید باقیمانده (RVCM) بالاتر از 2 (PPM)

**این سهمیه با در نظر گرفتن میانگین حجم واردات محصول در هند به مدت سه سال قبل از آخرین دوره تعیین شده است. رقم بدست آمده به صورت سه ماهه با در نظر گرفتن رشد تقاضا طی دوره تخصیص داده شده است

دو تولیدکننده اصلی هند، Chemplast Cuddalore Vinyls Limited و DCW Ltd، با ناراحتی از افزایش ناگهانی واردات، که به عنوان دامپینگ برچسب گذاری شده است، در 15 جولای 2022 به مقامات مربوطه شکایت کردند.

آنها به دنبال محدودیت های کمی برای واردات رزین های PVC سوسپانسیون بودند تا از منافع تولیدکنندگان داخلی محافظت کنند. شاکیان ادعا کردند که دامپینگ رزین های سوسپانسیون پی وی سی به شدت به تولیدکنندگان داخلی آسیب رسانده است زیرا آنها مجبور به کاهش قیمت فروش به دلیل واردات ارزان شدند.

بررسی های انجام شده توسط DGTR افزایش قابل توجه و سریع واردات رزین های PVC سوسپانسیون را در یک دوره بسیار کوتاه نشان داد. حجم واردات رزین های سوسپانسیون پی وی سی بین ژانویه و ژوئن 2022 افزایش یافت. در مقایسه با سال های مالی 20-2019 و 2020-21، حجم واردات در دوره اخیر دو برابر شده است. در مجموع واردات رزین های سوسپانسیون پی وی سی در دوره مورد نظر به صورت مطلق حدود 115 درصد افزایش داشته است. این به وضوح نشان دهنده افزایش ناگهانی، شدید و قابل توجه واردات است.

واردات رزین های سوسپانسیون پی وی سی باعث کاهش قیمت صنایع داخلی و فشار بر قیمت فروش در بازار داخلی شده است. در این اطلاعیه آمده است که صنعت داخلی برای حفظ پایگاه مشتری خود مجبور به کاهش قیمت شده است.

در طول دوره افزایش واردات، سهم بازار کالاهای وارداتی در هند افزایش قابل توجهی داشته است. صنعت داخلی در دوره اخیر آسیب قابل توجهی را متحمل شده است، به طوری که سود به عنوان درصدی از قیمت فروش کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است. علاوه بر این، موجودی صنعت داخلی افزایش یافته است.

اعمال تدابیر حفاظتی، در قالب محدودیت های کمی، به نفع عموم خواهد بود. در این اطلاعیه آمده است: این امر از آسیب جدی به صنعت داخلی جلوگیری می کند و در عین حال تأثیر ناچیز و قابل تحملی بر صنایع پایین دستی خواهد داشت، زیرا تقاضا برای رزین های سوسپانسیون پی وی سی همچنان از طریق واردات تامین می شود.

یکی از مقامات این صنعت، اظهار داشت: «تولیدکنندگان اولیه رزین های پی وی سی سوسپانسیون هند به دلیل افزایش واردات آسیب زیادی دیده اند. بنابراین، با توجه به اینکه واردات بیش از 55 درصد از تقاضای PVC هند را تامین می کند، از تصمیم دولت حمایت می کنیم. علاوه بر این، افزایش واردات باعث دلسردی تولیدکنندگان داخلی و افزایش وابستگی هند به واردات می‌شد که با طرح‌های دولت «ساخت هند» در تناقض بود. تولیدکنندگان اولیه از دولت برای اعمال محدودیت های کمی بر واردات به عنوان یک اقدام حفاظتی سپاسگزار هستند. این اقدام تضمین می‌کند که تقاضای هند بدون تأثیر منفی بر تولیدکنندگان داخلی برآورده شود.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد