ارسال پاسخ

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5914

pvc-asso.ir

چالش بازار جهانی pvc با سقوط قیمت و عدم اطمینان از محیط اقتصادی در آوریل 2023

در آوریل 2023، پلی وینیل کلراید جهانی (PVC) پس از چند بار تغییر قیمت توسط فعالان بازار، اصلاح قیمت منفی را تجربه کرد، اگرچه برخی از بازیگران همچنان پیشنهادات ثابت خود را حفظ کردند. در ماه‌های گذشته، فروشندگان با خوش‌بینی به ثبات بازار، اقدام به افزایش قیمت‌ها کرده بودند، اما این افزایش ناموفق بود و قیمت پی وی سی در ماه آوریل کاهش یافت. این کاهش به دلیل مجموعه ای از عوامل از جمله عدم تمایل به خرید و مازاد عرضه پی وی سی در بازار بود.

بر اساس ارزیابی اخیر، تامین کنندگان پی وی سی اروپایی مجبور به کاهش قیمت های خود در اواسط آوریل به دلیل تقاضای ضعیف و عرضه های فراوان شدند. علاوه بر این، خریداران برای پرداخت بیشتر تردید داشتند و تورم که بر بخش‌های پایین دستی مانند ساخت‌وساز، خودرو و کفش تأثیر می‌گذاشت، در افزایش قیمت این کالا تأثیر گذار بود.

علاوه بر این، عدم قطعیت های کلان اقتصادی و ژئوپلیتیکی همچنان بر تقاضای جهانی فشار وارد می کند و بازیگران اصلی بازار علاقه ای به خرید نشان نمی دهند. با وجود تخفیف های اخیردر قیمت، فعالیت خرید از تعطیلات عید پاک تغییر قابل توجهی نشان نداده است. چالش های پیش روی تامین کنندگان PVC در اروپا همچنان رو به افزایش است، زیرا آنها در بازاری نامطمئن حرکت می کنند و در تلاش برای متعادل کردن عرضه و تقاضا هستند.

در ایالات متحده، تولیدکننده بزرگ پی وی سی "Dow" گزارش داد که در سه ماهه اول سال 2023، فروش و سود شرکت کاهش یافته است و دلیل کاهش اخیر قیمت PVC را "آهسته شدن فعالیت های اقتصاد کلان جهانی" عنوان کرده است. کاهش فروش و سود شرکت داو منعکس کننده محیط چالش برانگیز اقتصاد جهانی است که عوامل اقتصادی کلان بر عملکرد این شرکت تأثیر گذاشته است.

به گفته ChemAnalyst، انتظار می‌رود افزایش ماهانه قیمت اتیلن بالادست و فشار در عرضه جهانی نفت خام بر پویایی قیمت PVC در ماه می 2023 تأثیر بگذارد. اگرچه هنوز برای گمانه زنی زود است، اما فعالان بازار معتقدند که افزایش قیمت PVC ممکن است نمیتواند امکان پذیر باشد مگر اینکه وضعیت عرضه و تقاضا در کوتاه مدت بهبود یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد