ارسال پاسخ

۲۲ اسفند ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5827

pvc-asso.ir

فراوانی مواد در چین و تضعیف تقاضا در هند، بازارهای پی وی سی آسیا را تحت تاثیر قرار داده است

در آسیا، تضعیف تقاضا و دسترس پذیری مواد، قیمت های PVC را نزولی نگه می‌دارد. بازیگران انتظار ندارند قیمت‌ها در کوتاه‌مدت افزایش یابد. انتظار می رود که یک تولیدکننده بزرگ تایوانی قیمت پیشنهادات خود را برای ماه آوریل کاهش دهد، اگرچه هنوز برای پیش بینی این کاهش کمی زود است.

پیشنهادات واردات آسیایی در روند نزولی

داده‌های شاخص قیمت ChemOrbis نشان می‌دهد که قیمت PVC وارداتی آسیا در 11 تا 12 هفته منتهی به پایان ژانویه حدود 30 درصد افزایش یافته است، اما از آن زمان روند نزولی را آغاز کرده است. قیمت‌های CIF در هند و آسیای جنوب شرقی 1 تا 3 درصد کاهش یافته است، در حالی که قیمت‌های چین از اواخر ژانویه عمدتاً برای یک دوره طولانی در محدوده خاصی حرکت کرده است. شاخص قیمت CIF هند برای محموله های PVC مبتنی بر اتیلن در هفته منتهی به 25 فوریه 920-980 دلار در هر تن، قیمت CIF چین 870-930 دلار در هر تن و CIF جنوب شرق آسیا 860-930 دلار در هر تن ارزیابی شد.

 

صادرات فراوان از چین

بازیگران بازار، به غیر از ضعف تقاضا در تمام بازارهای وارداتی منطقه، امکان صادرات فراوان از چین را مشاهده کردند که بر قیمت PVC فشار وارد کرد.

در هند، بازیگران بازار گفتند در حالی که بیشتر تخصیص‌های یک شرکت بزرگ تایوانی به این کشور در ماه مارس به قیمت 980 دلار/تن CIF، بر اساس اعتبار 90 روزه فروخته شده است، در حال حاضر هیچ پیشنهاد وارداتی در این سطح، در بازار شنیده نمی شود. این شرکت بزرگ تایوانی پیشنهادهای صادراتی از تایوان و پیشنهادات وارداتی به هند، چین و آسیای جنوب شرقی را 40 دلار در هر تن افزایش داده بود.

از زمانی که پیشنهادات این شرکت بزرگ تایوانی به خریداران اطلاع داده شد، پیشنهادهای چینی را با قیمت پایین 900 دلار/تن CIF مشاهده کرده‌ایم که بازار واردات PVC در هند را تحت تأثیر قرار داده است. در حال حاضر، هیچ پیشنهادی در سطوح CIF 970-980 دلار در هر تن وجود ندارد. بالاترین پیشنهادات در حال حاضر از سوی فروشندگان کره جنوبی به قیمت 950-960 دلار در هر تن CIF است. آنها انتظار داشتند که شرکت بزرگ تایوانی پیشنهادات خود را برای ماه آوریل کاهش دهد، اگرچه این شرکت از پیش بینی میزان کاهش قیمت خودداری کرده است.

قیمت های داخلی در هند در روند نزولی

یک تاجر مستقر در بمبئی گفت به نظر می‌رسد که اکثر فروشندگان منتظر اعلام بعدی پیشنهادات این شرکت بزرگ تایوانی هستند که ممکن است حدود دو هفته دیگر باشد. به نظر می رسد قیمت‌های محلی همچنان به کاهش خود ادامه می‌دهند، اگرچه Reliance پیشنهادات داخلی خود را برای هفتمین هفته متوالی بدون تغییر نگه داشته است.

قیمت‌های داخلی هند تا کنون در سال حدود 5 درصد کاهش داشته است و قیمت‌ها در هفته گذشته بین INR 87500-91500 /تن (1058-1107 دلار در هر تن) ارزیابی شده است.

بازیگران چینی به کاهش شدید تقاضای هند اشاره می کنند

در چین نیز، بیشتر بازیگران منتظر پیشنهادات ماه آوریل تولیدکننده بزرگ تایوانی بودند. ما فکر می کنیم که فعالان بازار همه منتظر پیشنهادات آوریل تایوان هستند و اکثر آنها انتظار کاهش قیمت را دارند. یک تولیدکننده چینی گفت: تقاضای هند برای PVC وارداتی علیرغم عملکرد نسبتاً قوی در ژانویه به شدت کاهش یافته است.

خریداران هندی  از خرید خودداری می کنند زیرا پیشنهادات رقابتی زیادی وجود دارد و همچنین صحبت از ورود محموله های دریایی آمریکا است. ما در حال حاضر پیشنهادات FOB چین را ثابت نگه می داریم، اما اعداد بنچمارک شرکت بزرگ تایوانی را ارزیابی خواهیم کرد. ما معتقدیم قیمت‌ها احتمالاً در کوتاه‌مدت کاهش خواهند یافت.

یک تولید کننده در استان تیانجینگ چین گفت که پیشنهادات PVC در طول هفته "کاهش یافته است". تقاضای واردات هند در ژانویه بسیار قوی بود، اما اکنون تقریباً سقوط کرده است. او افزود که همچنان پیشنهادات رقابتی زیادی وجود دارد .

یک تاجر در چین عرضه داخلی را "کافی" نامید. تقاضا برای لوله های پی وی سی اخیرا افزایش یافته است. همانطور که برای سایر بخش ها، بهبودی جزئی وجود دارد، اما نه چندان چشمگیر. خریداران در حال حاضر فقط برای نیازهای فوری متعهد می شوند.

تقاضای محصول نهایی در آسیای جنوب شرقی کاهش شدیدی دارد

منابع آسیای جنوب شرقی گفتند که با کاهش تقاضا از سوی هند، عرضه در این منطقه افزایش یافته است. فصل بارانی که از ژوئن شروع می شود نیز ممکن است قیمت ها را تحت کنترل درآورد زیرا فعالیت های ساخت و ساز متوقف می شود.

یک تولیدکننده محصول نهایی در تایلند گفت: "قیمت های محلی هنوز ثابت هستند، اگرچه تقاضا ضعیف است. فصل بارانی در راه است، بنابراین تقاضا بیشتر کاهش می یابد. ما ترجیح می دهیم در حال حاضر در حالت انتظار بمانیم."

یک بازیگر اندونزیایی گفت که بیشتر بازیگران انتظار داشتند که تولیدکننده تایوانی پیشنهادات آوریل را نسبت به سطح مارس کاهش دهد. او افزود: «تولیدکنندگان محلی نیز شاهد کاهش تقاضا از سوی هند هستند و توافق دارند که احتمالاً تولیدکننده تایوانی پیشنهادات آوریل را کاهش دهد.»

در همین حال، در ویتنام، یک تولید کننده محصول نهایی گفت که تقاضا برای محصولات نهایی شرکتش حدود 60 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.  این تولید کننده  افزود: در حال حاضر، ما فقط سعی می کنیم سرپا بمانیم، زیرا سفارشات بسیار کم است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد