ارسال پاسخ

۱ بهمن ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5705

pvc-asso.ir

بازار لوله های CPVC در منطقه GCC در سال 2022

اندازه بازار لوله های پلی وینیل کلراید کلرینه شده (CPVC) در منطقه شورای همکاری خلیج فارس(GCC) در سال 2021 به 472.1 میلیون دلار رسید.

 

با نگاهی به آینده، Globenewswire انتظار دارد که بازار لوله های CPVC تا سال 2027 به 628.2 میلیون دلار برسد و  با رشد مرکب سالانه 4.88٪ طی سال های 2021-2027 افزایش یابد. CPVC یک ترموپلاستیک است که از کلرزنی رزین PVC تولید می شود. از آنجایی که CPVC می تواند دماهای بالا را تحمل کند و نسبت به PVC استاندارد انعطاف پذیرتر است، برای تولید لوله هایی که بیشتر برای توزیع آب سرد و گرم و انتقال مایعات صنعتی کاربرد دارد، استفاده می شود.

در مقایسه با لوله های گالوانیزه معمولی، لوله های CPVC مزایایی مانند عمر طولانی، سهولت نصب و نگهداری، ایمنی بیشتر و مقاومت در برابر خوردگی دارند. در منطقه GCC، افزایش آگاهی در مورد سلامت، بهداشت و مدیریت فاضلاب ، تقاضا برای لوله های زهکشی سبک و پایدار را افزایش می دهد. در نتیجه، لوله‌های CPVC در بخش‌های تجاری و مسکونی در این منطقه مورد توجه قرار گرفته‌اند.

به طور متداول، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای رشد اقتصادی به صنعت نفت و گاز متکی بوده اند. با این حال، دولت‌های این کشورها پس از کاهش اخیر قیمت نفت تصمیم گرفته‌اند تا اقتصاد خود را متنوع کنند.

در همین راستا، آن‌ها پروژه‌های توسعه‌ای متفاوتی را برای افزایش هجوم گردشگران به کشورهایشان معرفی کرده‌اند. علاوه بر این، به دلیل رشد قوی صنعت گردشگری و افزایش تعداد کافه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها ، منطقه GCC فرصت‌های سودآوری برای تولیدکنندگان صنعت لوله‌های CPVC دارد.

علاوه بر این، دولت ها در این منطقه در توسعه حمل و نقل، مخابرات، توزیع آب، کشاورزی و زیرساخت های دیگر سرمایه گذاری می کنند که به نوبه خود تقاضا برای لوله های CPVC را افزایش می دهد. لوله های CPVC در لوله کشی سیستم های تامین آب و صنایع شیمیایی، فاضلاب، زهکشی و آبیاری و غیره کاربرد دارد.

از لحاظ منطقه ای، عربستان سعودی از موقعیت پیشرو در بازار لوله های CPVC شورای همکاری خلیج فارس برخوردار است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد