ارسال پاسخ

۲۰ دى ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5679

pvc-asso.ir

کاهش قیمت قرارداد پلی وینیل کلراید (PVC) در اروپا

این هفته قیمت قرارداد PVC در منطقه اروپا کاهش یافت. یک منبع صنعتی اروپایی به یکی از اعضای تیم Polymerupdate ، اطلاع داد: «قیمت‌های قرارداد پی‌وی‌سی به دلیل کاهش مداوم روند تقاضا و پیشنهادات واردات با قیمت پایین‌تر از سوی تامین‌کنندگان خارجی همراه با استفاده از مواد فراوان در این منطقه، تحت فشار قرار گرفتند.

پالس ضعیف خرید قبلاً باعث شده بود که چندین تولیدکننده پایین دستی کارخانه‌های تولید خود را قبل از شروع فصل تعطیلات تعطیل کنند، در حالی که شنیده می‌شود بسیاری از تولیدکنندگان اتیلن نرخ عملیاتی در کارخانه‌های خود را به 60 تا 70 درصد ظرفیت تولید کاهش داده‌اند تا با تقاضای ضعیف مقابله کنند.

این منبع افزود: "کاهش شدید قیمت قرارداد اتیلن برای ژانویه 2023 نیز باعث کاهش قیمت ها شد."

در بازارهای قراردادی، قیمت های  پی وی سی گرید سوسپانسیون شمال غرب اروپا در سطوح 1540-1545 یورو بر تن ارزیابی شد، در حالی که قیمت PVC  FD)ایتالیا( در رقم 1550-1555  یورو بر تن ارزیابی شد، که هر دو نسبت به هفته گذشته 45 یورو در هر تن پایین تر بود.

در بازارهای نقدی، قیمت پی وی سی FD)شمال غرب اروپا) در سطوح 1165-1175 یورو بر تن ارزیابی شد که نسبت به هفته گذشته ثابت بود.

قیمت نقدی اتیلن در سطوح 785-795 یورو بر تن FD)شمال غرب اروپا) ارزیابی شد که کاهشی معادل (-10/mt) یورو نسبت به هفته گذشته دارد.

قیمت قرارداد خوراک اتیلن برای ژانویه 2023 در سطح 1175 یورو در هر تن( FD شمال غرب اروپا) تعیین شد. این قیمت نشان دهنده کاهش شدید (یورو 95/mt) نسبت به سطوح توافق در دسامبر 2022 است.

در همین حال، قیمت‌های EDC خوراک در سطوح 175-185 دلار آمریکا (فوب شمال غرب اروپا) و قیمت‌های VCM در سطوح 790-800 دلار آمریکا در هر تن (فوب شمال غرب اروپا ) ارزیابی شد که هر دو نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بودند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد