ارسال پاسخ

۱۸ دى ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5671

pvc-asso.ir

افزایش ظرفیت پی وی سی هند برای کاهش وابستگی به واردات

گجرات (هند): شرکت نفت هند (IOCL) برنامه ریزی کرده است تا کارخانه ای برای افزایش ظرفیت PVC در وادودارا، گجرات راه اندازی کند و هیئت مدیره IOCL مجوز پیشبرد این طرح را صادر کرده است. این خبر برای کاهش وابستگی واردات هند به بازار خارج از کشور برای تقاضای PVC (پلی وینیل کلراید) منتشر می شود. پی وی سی پتانسیل مصرف زیادی دارد که در آن زیرساخت ها، خطوط لوله و دستگاه های دیجیتال چند مورد از کاربردهای اصلی هستند.

 

بر اساس برآوردها، کل سرمایه گذاری بیش از 4000 کرور (483 میلیون دلار) برای راه اندازی کارخانه در گجرات خواهد بود.

طبق اعلام وزارت بازرگانی (DGFT)، هند در طول سال مالی 2021-2022 نزدیک به 1.67 میلیون تن پی وی سی وارد کرده است که این کشور را به بزرگترین واردکننده PVC در جهان تبدیل می کند .

طبق گزارش ChemAnalyst، در حال حاضر، هند در سال 2022-2023 تقاضای کل برآورد شده 3.3 میلیون تن از نظر حجمی دارد و انتظار می رود تقاضا تا سال مالی 2030 به 5.4 میلیون تن برسد، که نشان می دهد وابستگی هند به واردات ممکن است در سال مالی 2030 بیشتر شود. از این رو، سال های آینده حرکت برای افزودن ظرفیت PVC بیشتر توسط IOCL انجام خواهد شد.

بخش عمده مصرف نهایی PVC لوله ها و اتصالات بوده است که بیش از 65 درصد از کل مصرف حجمی را شامل می شود. انتظار می‌رود طرح «هار نال سه جال» هند در سال‌های آینده تقاضا برای PVC را در بخش لوله‌ها و اتصالات افزایش دهد.

هند همچنین بیش از 21000 تن پی وی سی در سال مالی 2021-2022 صادر کرد.

علاوه بر این، طرح IOCL شامل ظرفیت‌های اضافی پلی‌پروپیلن و نفت پایه (LOBS) در سایت Vadodara در گجرات است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد