ارسال پاسخ

۳۰ آذر ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5645

pvc-asso.ir

با پیشنهاد انجمن؛ عرضه 11 هزار تنی گرید PVC-S65 تصویب شد

در جلسه فوق العاده کمیته تخصصی پتروشیمی که به بررسی وضعیت بازار پی وی سی، اختصاص داشت، موارد مهمی مانند؛ افزایش عرضه ها، عرضه های اعتباری، انعقاد قراردادهای بلند مدت تولیدکنندگان با پتروشیمی ها و اختصاص سهمیه به اعضای انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، مورد بحث قرار گرفت و درباره آنها تصمیم گیری شد.

جلسه بررسی وضعیت بازار پی وی سی (فوق العاده کمیته تخصصی) با حضور اعضای اصلی و تشکل‌های تخصصی روز (سه شنبه 29 آذر 1401) برگزار شد.

افراد حاضر در این نشست عبارت بودند از نمایندگان نهادهای؛ «صنایع عمومی وزارت صمت»، «دفتر صنایع شیمایی و پلیمری وزارت صمت»، «اداره کل نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان»، «شرکت بورس کالای ایران»، « انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی»، ترکمان «نماینده اتاق بازرگانی ایران»، دور «نماینده اتاق تعاون ایران»، «شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس»، خرازی «مدیر عامل تعاونی شرکت پی وی سی ایرانیان»، روسای کارگروه پی وی سی و انجمن صنایع همگن گرانول سازان استان قم، عباسعلی متوسلیان «رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی»، و برخی از اعضای هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی.

 

این نشست با پیگیری مکرر انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به منظور بررسی وضعیت بازار، کاهش التهاب و فروش اعتباری محصول پی وی سی، برگزار شد.

در این جلسه عباسعلی متوسلیان رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، گفت: در این نشست که همه ذینفعان و متولیان صنعت پی وی سی، حضور داشتند موارد مهم بازار پی وی سی  به منظور کاهش التهاب، مورد بررسی قرار گرفت. انجمن در این زمینه پیشنهادهای لازم را ارائه داد که به تصویب اعضای محترم رسید.

وی درباره قیمت های کنونی پی وی سی در بازار ایران که موجب التهاب در صنعت شده است، اظهار کرد: اکنون ما هر تن پی وی سی را با رقابت فعلی بالای 60 درصد و با قیمت 1425 دلار خریداری می کنیم. رقابت کنونی موجب شده است که صنعتگران مواد مورد نیاز خود را60 درصد بیشتر از قیمت‌های جهانی تهیه کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی با اشاره به محتوای ارائه شده در این نشست، گفت: ما در این جلسه با ارائه ادله و مستندات، ثابت کردیم که این روند التهاب، بنیاد صنعت را از بین می برد و موجب توقف فعالیت واحدهای صنعتی می شود. این فرایند به نوعی هدایت تولید به سمت زیرپله ای ها است. در نهایت آنچه که نصیب کشور می شود، خسران فراوان به زیرساخت های اصلی کشور و برخلاف اصول روند جهانی، مانند بخش های کشاورزی، آب و فاضلاب و ساختمان است که البته این زیرساخت ها جزو دغدغه های دولت فعلی هم بوده و

متوسلیان درباره برنامه ها و راهکارهای ارائه شده توسط انجمن در این نشست توضیح داد: انجمن در این جلسه پیشنهاد افزایش کف عرضه را ارائه داد. بر این اساس پتروشیمی ها متعهد شدند تا هر هفته 11 هزار تن پی وی سی 65 را عرضه کنند. این به دلیل التهابی است که در گرید مزبور وجود دارد. علاوه بر این باید میزان عرضه های سایر گریدها هم رعایت شود. این موارد به تصویب اعضای کمیته رسید.

وی در پاسخ به این پرسش که تا پیش از این چه میزان پی وی سی، عرضه می شد، توضیح داد: تا پیش از این عرضه کل گریدهای پی وی سی تا 9500 تن متغییر بود که مشمول همه گریدها می شد. اکنون با پیشنهاد انجمن و تصویب در این جلسه، قرار بر عرضه 11 هزار تن PVCS65 در هر هفته شد. تامین این میزان بر عهده های پتروشیمی ها است که یا خود آن را تولیدکنند و یا به اندازه مورد نیاز واردات انجام شود.

وی ادامه داد: از جمله موارد دیگری که عنوان شد پیشنهاد قراردادهای بلند مدت برای واحدهای متقاضی است. این پیشنهاد مورد استقبال انجمن و تعاونی پی وی سی ایرانیان قرار گرفت و مقرر شد تا متن قرارداد مورد تایید خریدار و فروشنده قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی درباره موضوع عرضه های اعتباری در این جلسه، اظهار کرد: انجمن به دلیل مسائل صنفی، ثبات در بازار و کاهش رقابت، پیشنهادات چندگانه ای را در قالب یک پکیج از جمله  توقف موقت عرضه های اعتباری داده بود. اما چون این مورد مشکلاتی را برای برخی از تولیدکنندگان صایر صنوف به وجود آورد، دوباره درخواست برقراری عرضه های اعتباری را تا فروکش کردن التهاب ارائه دادیم.

متوسلیان در این نشست اظهار کرد: به دلیل افزایش بی مورد تقاضا و ایجاد التهاب بنا به پیشنهاد انجمن به بورس، بار دیگر تاکید شد که انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، خریداران خود را مورد پایش قرار دهد، تا افراد مورد تایید بتوانند اقدام به خرید انجام دهند. همچنین درخواست کردیم تا آمار خریداران و میزان سهیمه آنها در اختیار انجمن قرار گیرد.

به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، از دیگر موارد مهم که در این نشست و با پیشنهاد انجمن به تصویب اعضا رسید، عرضه اختصاصی مانند گرید اس 60 برای تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی فراهم شود.

لازم به ذکر است با ابلاغ صورتجلسه این نشست، مفاد آن اطلاع رسانی می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد