ارسال پاسخ

۲۹ آذر ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5642

pvc-asso.ir

قیمت جهانی اتیلن دی کلراید به دلیل کاهش شدید تقاضا کاهش یافت

هامبورگ، آلمان- قیمت اتیلن دی کلراید (EDC) در سراسر جهان همچنان روند نزولی قیمت را در پی ضعف بنیادی معاملات نشان می دهد. در این هفته، قیمت EDC در بازار آلمان همچنان تحت فشار هزینه های بالای برق و انرژی، همراه با تقاضای ضعیف و حاشیه سود ناچیز بود. با رکود اقتصادی و افزایش نگرانی های تورم، حاشیه سود EDC آلمان همچنان در این هفته تحت تهدید بیشتری قرار گرفت.

روند نزولی قیمت به دلیل ذخایر کافی از بریتانیا و بلژیک منجر به انباشت موجودی در بازار اروپا شد. تولیدکنندگان عمده EDC در اروپا قیمت محصولات خود را کاهش دادند تا ذخایر موجود خود را تا پایان سال تخلیه کنند. در آلمان، مبانی معاملاتی بازار از تقاضای کمتر برای EDC از صنایع پایین دستی پلی وینیل کلراید (PVC) رنج می برد. با پایان هفته منتهی به 9 دسامبر، قیمت EDC در آلمان به 300 دلار در هر تن FD هامبورگ کاهش یافت.

در ایالات متحده، بازار EDC با عدم اطمینان اقتصادی و تقاضای ضعیف از بازار پایین دست PVC مواجه شد. تقاضای EDC با هزینه های بالای انرژی که باعث کاهش تولید شد، کاهش یافت. در این منطقه، قیمت‌های صادراتی و داخلی در بحبوحه عدم فعالیت خرید، روند ضعیف قیمت‌ها را به دنبال داشته است. تأمین‌کنندگان عمدتاً تمایلی به افزایش پیشنهادات نداشته‌اند .تقاضا و فعالیت های تجاری در بازار ایالات متحده به دلیل طولانی شدن بحران های مالی و اقتصادی سرکوب شده است. با وجود انتظار کاهش قیمت در سال جدید، نوسانات بازار بالادستی نفت خام و گاز طبیعی سؤالاتی را در مورد دیدگاه تقاضا ایجاد می‌کند.

به گفته ChemAnalyst، پیش بینی می شود EDC روند قیمتی ثابتی را در بازار جهانی با نوسانات قیمت نفت خام و گاز طبیعی دنبال کند. با صادرات محدود از ایالات متحده و بلژیک به بازار جهانی، تقاضای پایین دستی بازار PVC ضعیف باقی خواهند ماند. پیش‌بینی می‌شود که عرضه‌های نزولی به دلیل محدودیت تقاضا همچنان یکی از نگرانی‌های تولیدکنندگان عمده باقی بماند. این بسیار دور از ذهن نیست که تقاضا در آینده نزدیک بهبود پیدا نکند زیرا بازار برای چند روز در اواخر دسامبر به دلیل تعطیلات بسته می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد