ارسال پاسخ

۱۲ آذر ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5612

pvc-asso.ir

گزارش نمایشگاه k2022 و تکنولوژی های ارائه شده در این نمایشگاه- بخش اول

با وجود تاثیر طولانی کووید19، برگزارکنندگان نمایشگاه k امسال از تعداد بازدیدکنندگان راضی بودند. همانند k2019 پایداری یکی از موضوعات اصلی نمایشگاه بود. این نمایشگاه در هفتادمین سالگرد خود حدود 224000 بازدیدکننده داشت. که 22 درصد کمتر از نمایشگاه k در سال 2019 بود.

اگرچه این رویداد در زمانی  برگزار شد که بسیاری از محدودیت ها همچنان بر سفرهای بین المللی تأثیر می گذاشت. اولریش ریفنهوسر، رئیس هیئت مشاوره غرفه داران در k2022گفت:  با توجه به اینکه در سه سال گذشته تقریبا هیچ نمایشگاه تجاری در سراسر جهان برگزار نمیشد، اشتیاق بیشتری برای  k2022 وجود داشت.

بیش از 70 درصد بازدیدکنندگان از خارج از آلمان آمده و از کشورهای هلند، ایتالیا، ترکیه، فرانسه، بلژیک، لهستان و اسپانیا بودند.

بر اساس گزارش Messe Dusseldorf، 42 درصد از بازدیدکنندگان از خارج از اروپا آمدند. در این بیانیه آمده است که مقررات قرنطینه کووید حضور از جنوب شرقی آسیا را کاهش داده است - اما ایالات متحده، برزیل و هند حضور پررنگ دارند.

مسی دوسلدورف سه «موضوع داغ» را در این نمایشگاه اجرا کرد: اقتصاد چرخشی. دیجیتالی شدن؛ و حفاظت از آب و هوا

تقویت ابزارهای دیجیتال برای تسریع اقتصاد چرخشی؛ و اینکه چگونه پلاستیک می تواند به حفاظت از آب و هوا کمک کند از موضوعات مهم در نمایشگاه امسال بود.

فناوری ها و یافته های ارائه شده در این نمایشگاه در اینجا به صورت اجمالی معرفی خواهد شد.نمایشگاه بعدی k در تاریخ 8 تا 15 اکتبر 2025 برگزار می شود.

یکی از محصولات جدید  Battenfeld-Cincinnati که در نمایشگاه  K2022  به نمایش گذاشته شد، قالب لوله پنج لایه Helix II32-5 VSI  است که دارای قابلیت جابه جایی آسان و زمان شستشوی کوتاه است. این قالب در ترکیب با اکسترودر تک مارپیچ SOLEx 45NG این شرکت ارائه شد و به بازدیدکنندگان در نمایشگاه  K2022  این امکان را می داد که طراحی کانال های جریان و سیستم توزیع مذاب را مشاهده کنند. جابه جایی آسان و حداقل هدررفت مواد از اهداف اصلی توسعه خط تولید جدید بود. تمرکز دیگر بر روی بهینه سازی کانال های جریان بود. هدف به حداقل رساندن زمان پاکسازی بود تا سویچ کردن به تولید محصول جدید کارآمدتر شود.

 هدف مهم دیگر، اطمینان از دقت بالا در توزیع یکنواخت لایه ها در کل محیط لوله بود. همه اینها را می توان با ترکیب توزیع کنندگان مذاب از چندین طرح مختلف به دست آورد. به این ترتیب، میانگین زمان اقامت و ماند مواد، بیش از 50% کاهش یافت.

 این قالب در K2022 برای لوله های پلی اتیلن با قطر خارجی 6 تا 32 میلی متر با خروجی 350 کیلوگرم در ساعت طراحی شده است.

 کل مجموعه قالب های لوله با ماندرال مارپیچی - توزیع کننده مارپیچی همراه با یک سبد مشبک - در 15 اندازه مختلف ارائه می شود.این قالب ابعاد لوله از 4 تا 3000 میلی متر و خروجی از 300 تا 3000 کیلوگرم در ساعت را پوشش می دهد.

نسبت زیاد گچ پرکننده می تواند لوله های PVC را با کاهش نیاز به پلیمر، ارزان تر کند. دستورالعمل تولید در این سیستم تولید به این شکل است که یک فرمول اولیه پی وی سی و مواد پرکننده به طور جداگانه به خط تولید تغذیه شد. سپس اجزای جداگانه در یک قیف جمع آوری قرار گرفتند و در یک میکسر سرد مخلوط شدند.

پس از اختلاط، فرمول نهایی از طریق واحد دوزینگ عمودی به دهانه بخش خوراک اکسترودر منتقل شد.

 این اکسترودر به عنوان واحد پردازش فرمولاسیون PVC به خدمت گرفته می شود. واحد پردازش دارای یک هندسه مارپیچ با محافظ ضد سایش است تا مخلوط را به طور یکنواخت  انتقال و به صورت مذاب روان کند.

محتوای گچ متفاوت - از 30 تا 100 پارت - می تواند به راحتی با فرمولاسیون صحیح مورد نیاز برای محصول تنظیم شود. از مزایای دیگر اضافه کردن مستقیم فیلر، پایداری فرآیند است که محصول نهایی با کیفیت بالا را تضمین می کند.در نهایت، این فرآیند نیاز به پیش اختلاط پی وی سی و گچ را در یک میکسر گرمایش/خنک کننده حذف می کند.

چیدمانی که در این نمایشگاه دیده می شود اجازه می دهد تا لوله های PVC توپر با محتوای پرکننده با استفاده از قالب لوله تک لایه تولید شوند.

برای لوله‌های سه لایه با لایه میانی پر شده با فیلر و لایه‌های خارجی بدون محتوای پرکننده، این شرکت قالب‌های لوله مناسب و کواکسترودرهای مخروطی را ارائه می‌دهد. به این ترتیب می توان لوله هایی تا قطر 400 میلی متر را به صرفه تولید کرد.

حذف آلودگی های فلزی از مواد بازیافتی با استفاده از فناوری جدید

شرکت Bunting  چندین فناوری جداسازی فلز را در k2022 از جمله جداکننده های مغناطیسی، فلزیاب ها و جداکننده جریان گردابی به نمایش گذاشت. اکستروژن پلاستیک برپایه خوراک – خواه بکر یا بازیافتی – عاری از فلز متکی است.

آلودگی فلزی از نظر آسیب به تجهیزات و زمان توقف تولید می تواند پرهزینه باشد. بانتینگ می گوید: افزایش استفاده از مواد بازیافتی نیاز به جداسازی فلزات را افزایش داده است.

تجهیزات Bunting در k2022 برای هر مرحله از فرآیند تولید پلاستیک طراحی شده است.

این تجهیزات که معمولاً در ایستگاه‌های تمیز کردن استفاده می‌شوند، فلزات آهنی را جذب و حذف می‌کنند و فلزیاب‌ها را بر روی فلزات غیرآهنی متمرکز می‌کنند.

آلودگی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد - از مهره و پیچ گرفته تا ذرات ریز فولاد، فولاد ضد زنگ و فویل آلومینیوم. طیفی از جداکننده های مغناطیسی نمایش داده شده شامل آهنرباهای FF Drawer Filter است که به طور گسترده در کارخانه های تولید پلاستیک استفاده می شود.

آنها از آهنرباهای عناصر کمیاب خاکی برای به دام انداختن و حذف آلودگی های کوچک فلزات آهنی استفاده می کنند.پنج فلزیاب نمایش داده شده برای نصب در مراحل مختلف در فرآیند تولید و برای شناسایی مواد خاص طراحی شده اند. 

فلزات آهنی می توانند توسط فیلتر FF Drawer به دام بیفتند

معرفی مستربچ های رنگی برای پروفیل های پنجره pvc

دلتا تکنیک اسپانیا مجموعه ای از مستربچ ها را برای پروفیل های پنجره PVC معرفی کرده است. مستربچ های پی وی سی رنگی برای ارائه رقت سریع، ثبات رنگ و مقاومت جوی بالا طراحی شده اند.

گزینه های رنگ محبوب برای پروفیل های پنجره عبارتند از قهوه ای، کرم و خاکستری.

این شرکت مستربچ های پی وی سی را در طیف وسیعی از اشکال و اندازه ها از جمله کریوپلت های بسیار ریز با اندازه ذرات کمتر از 1000 میکرون، پلت های میکرو کوچک، پلت های میکرو و استاندارد ارائه می دهد.

استفاده از مستربچ به جای رنگدانه های پودری راه حل تمیزتری برای اکسترودرهای پروفیل است و زمان تمیز کردن را کوتاه می کند.

علاوه بر این،  شرکت دلتا تکنیک مستربچ های رنگی جدیدی را برای  pvc بازیافتی در رنگ های سیاه، سفید و قهوه ای ارائه می دهد. همه این رنگدانه ها غلظت بالایی دارند و برای ارائه پراکندگی خوب فرموله شده اند. مستربچ سفید دارای محتوای بالایی از دی اکسیدتیتانیوم و سایر  افزودنی ها است که به بازیابی وضعیت ظاهری  pvc سفید بازیافت شده که در طول عمر و در حین استفاده زرد شده است، کمک می کند.

 این شرکت یک فرمول رسانا جدید برای کاربردهای کابل معرفی کرده است که کربن سیاه را با گرافن ترکیب می کند تا محافظ EMI را تقویت کند. در حال حاضر این فرمول در مرحله آزمایشی است. این شرکت در حال حاضر طیف وسیعی از محصولات رسانای تجاری مبتنی بر کربن سیاه و نانولوله های کربنی دارد.

اندازه گیری سایش سیلندر و مارپیچ با فناوری اولتراسونیک

در k2022، s3  بخشی از  Erema نوآوری هایی را در اندازه گیری سایش و تولید مارپیچ ارائه کرد.

این شرکت نشان داد که چگونه نوع جدیدی از سیلندر اندازه گیری سایش اولتراسونیک را امکان پذیر می کند - و یک فناوری جدید تولید مارپیچ منجر به تولید کارآمدتر می شود. این شرکت متخصص در ساخت مارپیچ های اکسترودر برای پلاستیک و مواد بازیافتی است و هر ساله بین 1500 تا 2000 سفارش مارپیچ و سیلندر را پردازش می کند. این شرکت نوع جدیدی از سیلندر را توسعه داده است که اندازه گیری سایش اولتراسونیک مارپیچ اکستروژن و سیلندر را در حین کار کردن دستگاه امکان پذیر می کند.

آلویس آنریتر، مدیر عامل 3S گفت: «این کار مشتری را از تعطیل کردن و راه‌اندازی مجدد کارخانه، برداشتن و نصب مجدد قطعات، سپس تمیز کردن و اندازه‌گیری آن‌ها نجات می‌دهد – که معمولاً به معنای یک تا دو روز از کار افتادن دستگاه است.»

 

Inovyn از نوآوری های pvc در نمایشگاه k2022 تقدیر کرد

 

Inovyn award هر سه سال یکبار برگزار می‌شود و مراسم امسال اخیراً در نمایشگاه k2022برگزار شد. به گفته برگزارکننده، در این مراسم بیش از 130 اثر به نمایش گذاشته شد.

Blueforce RJیک لوله pvc از شرکت fit با سیستم اتصال مقاوم در برابر کشش داخلی یکی از برندگان اصلی آخرین  Inovyn award است.

لوله Blueforce RJ برای توزیع آب تحت فشار توسعه یافته است. این لوله در تعدادی از کاربردها نصب شده است - از جمله یک خط لوله آب آشامیدنی در نرماندی، فرانسه، و برای جایگزینی سیستم لوله کشی آزبست در Tresigallo در ایتالیا. در یک عملیات دیگر، نصب 100 متر لوله Blueforce RJ با استفاده از حفاری جهت دار افقی (HDD) انجام شد.

سایر برندگان مربوط به لوله در این جوایز، شرکت  Molecorبرای لوله PVC-O 1200 میلی متری و Pipelife برای پروژه "Hoppet"– که لوله های فاضلاب ساخته شده از "پی وی سی زیستی و عاری از منابع فسیلی" را به یک پیش دبستانی در گوتنبرگ، سوئد عرضه کرد، بودند.

 توسعه استفاده از مواد بازیافتی و اطمینان از عملکرد  قبل از تولید انبوه

محققان موسسه Fraunhofer برای دوام ساختاری و قابلیت اطمینان سیستم (LBF) نشان دادند که چگونه می توان کیفیت محصولات ساخته شده از پلاستیک های بازیافتی را قبل از تولید  انبوه به طور قابل اعتماد آزمایش کرد.

آنها در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه پلاستیک های بازیافتی - که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند - می توانند بر عملکرد اجزای بسیار تحت تنش تأثیر بگذارند.

تخصص LBF در توسعه کامل مواد بازیافتی است - از آسیاب مجدد تا افزودن و بررسی سطحی، تجزیه و تحلیل مشخصات مواد، تخمین عمر مفید.

محققان با استفاده از روش‌های آزمایش و تحلیل مناسب، پارامترهایی را برای اطمینان از عمر مفید مواد بازیافتی پلاستیکی به دست آورده‌اند.

به لطف فرمولاسیون مواد جدید، مواد بکر را می توان با مواد بازیافتی در هنگام ساخت یک جزء جایگزین کرد. به این ترتیب، حدود 1.5 کیلوگرم CO2 به ازای هر کیلوگرم پلی پروپیلن بازیافتی صرفه جویی می شود.

موقعیت یابی شبکه آبرسانی با استفاده از اپلیکیشن جدید مولکور

Molecor اسپانیا اپلیکیشنی به نام GeoTom توسعه داده است که به نصابان کمک می‌کند تا تمام قسمت‌های شبکه لوله‌کشی را که در آن نصب شده‌اند، مکان‌یابی کرده و اطلاعات پروژه را با چندین کاربر به اشتراک بگذارند.

پس از دانلود رایگان آن – بر روی هر دو دستگاه Android و IOS - کاربر از Molecor درخواست دسترسی می کند. هنگامی که این اتفاق افتاد، بخش های شبکه - مانند طول لوله - را می توان روی نقشه قرار داد. اجزای Molecor را می توان با اسکن یک کد QR به طور خودکار اضافه و مکان یابی کرد. سایر اجزا را می توان به صورت دستی وارد کرد. همچنین می توان در مورد هر جزء تصاویر و اطلاعات اضافه کرد. این اپلیکیشن که در k2022 معرفی شد، به چندین زبان در دسترس است.

 این اپلیکیشن به شما این امکان را می دهد که هم محصولات تولید شده توسط Molecor و هم محصولات تولید شده توسط سایر تولیدکنندگان را بدون توجه به مواد یا شرکتی که آنها را توسعه داده است، مکان یابی کنید، بنابراین قابلیت ردیابی کامل تری را به دست آورید، که در مورد لوله ها و اتصالات ساخته شده توسط Molecor، از زمان تولید محصول تا نصب آن کامل خواهد بود. به این ترتیب همه طرف های درگیر در یک پروژه خاص می توانند اطلاعات فنی کامل و لحظه ای در مورد تمام محصولات تشکیل دهنده شبکه داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد