ارسال پاسخ

۹ آذر ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5607

pvc-asso.ir

وضعیت فروش ماشین آلات پلاستیک در آمریکای شمالی و اروپا

فروش ماشین آلات پلاستیک اولیه ( پلیمر پتروشیمی ها) در آمریکای شمالی در سه ماهه سوم سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال 2021 افزایش یافت.انجمن صنایع پلاستیک، فروش را در این دوره 354 میلیون دلار تخمین زده است که نسبت به سه ماهه سوم 2021 بیش از 6 درصد رشد داشته است، اما حدود 14 درصد کمتر از سه ماهه دوم سال جاری است.

 در سه ماهه سوم سال جاری، فروش اکسترودر تک مارپیچ 5 درصد نسبت به سه ماهه قبل افزایش یافت - اما 13 درصد کمتر از سه ماهه دوم 2021 بود.فروش اکسترودرهای دو مارپیچ نسبت به سه ماهه قبل 12 درصد و نسبت به سه ماهه سوم 2021 ، 19 درصد رشد داشته است.

فروش ماشین آلات قالب گیری تزریقی در مقایسه با سه ماهه قبل حدود 17 درصد کاهش یافت.

پرک پیندا، اقتصاددان ارشد این انجمن گفت: «می‌توان ادعا کرد که کاهش میزان ارسال محموله های ماشین‌آلات پلاستیکی در سه‌ماهه سوم با سرد شدن اقتصاد ایالات متحده همگام است». با این حال ارسال محموله ها در سه ماهه سوم امسال بیشتر از سه ماهه اول سال قبل بوده است.

 صادرات ماشین آلات در سه ماهه سوم سال 2022 با 10 درصد کاهش به 199 میلیون دلار رسید. مکزیک و کانادا همچنان بهترین مقصدها هستند. صادرات به شرکای USMCA ( ایالات متحده، مکزیک و کانادا) بالغ بر 110 میلیون دلار آمریکا - نزدیک به 66٪ از کل صادرات ماشین آلات پلاستیک ایالات متحده است. واردات در این دوره با 12 درصد کاهش به 424 میلیون دلار رسید.

در نظرسنجی سه ماهه قبلی این انجمن از تامین کنندگان - که شرایط بازار و انتظارات آتی را ارزیابی می کند - 35٪ از پاسخ دهندگان انتظار داشتند که شرایط بازار در سه ماهه آینده بهبود یابد یا ثابت بماند.

 در طی 12 ماه آینده، درصد مشابهی برای ارزیابی شرایط پیش بینی می شود.پیندا گفت: سوابق نشان می دهد، در سه ماهه چهارم افزایش محموله‌ها وجود دارد. تعجب آور نیست که ببینیم محموله ها درسه ماهه چهارم بالاتر از سه ماهه سوم هستند.

فروش ثابت شرکت های  تولیدکننده ماشین آلات اروپایی

انتظار می رود ارزش تولید ماشین آلات پلاستیک و لاستیک اروپا در سال 2022 ثابت باشد

Euromap، انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات اروپا، ارزش تولید ماشین آلات پلاستیک را معادل 15 میلیارد یورو (15 میلیارد دلار آمریکا) مشابه سال 2021، تخمین زده است.

همچنین، ارزش ماشین آلات ساخت چین نیز در سال جاری با رشدی 10 درصدی نسبت به سال 2021 ، به 15 میلیارد یورو خواهد رسید . در عین حال، ارزش بازار جهانی در 40 میلیارد یورو (40 میلیارد دلار) ثابت است. اروپا اکنون 40 درصد از بازار جهانی ماشین آلات پلاستیک و لاستیک را در اختیار دارد، در حالی که سهم چین 35 درصد است. اروپا همچنین نزدیک به 47 درصد از کل صادرات را به خود اختصاص داده است، در حالی که سهم چین کمی کمتر از 24 درصد است. بر اساس گزارش Euromap، کل بازار صادرات نزدیک به 24 میلیارد یورو (24 میلیارد دلار آمریکا) ارزش دارد. یورومپ گفت: «اگرچه وضعیت سفارش محدود است، اما صنعت ماشین آلات پلاستیک و لاستیک اروپا مشکل ساختاری ندارد. با این حال ، با چالش های مختلفی روبرو است. به گفته یورومپ نشانه های مثبتی از رشد برای پلاستیک وجود دارد، مانند رشد تخمینی 21 درصدی مصرف جهانی پلاستیک بین سال های 2021 تا 2026.

مایکل باومایستر، معاون یورومپ، در رابطه با مشکلات موجود در زنجیره تامین شرکت‌های ماشین‌آلات، گفت که شرکت‌های مهندسی بزرگ انتظار دارند که کمبود قطعات الکترونیکی در اواسط سال 2023 کاهش یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد