ارسال پاسخ

۵ آذر ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5592

pvc-asso.ir

نوسان قیمت جهانی پی وی سی با تقاضای پایین دستی بی ثبات

قیمت های جهانی پلی وینیل کلراید (PVC) همچنان شاهد جو متفاوت بازار با کاهش مداوم تقاضا از بخش ساخت و ساز پایین دستی در میان افزایش فشار تورمی در بازار جهانی است.

در همین حال، تولیدکنندگان  پی وی سی که با موجودی‌های انباشته در انبارها دست و پنجه نرم می‌کنند ، در اواخر نوامبر 2022 با حاشیه‌های پایین‌تری در حال تخلیه هستند.

قیمت‌های PVC اروپا تحت‌تاثیر عوامل بازدارنده بازار و بدترشدن چشم‌انداز تقاضا در هفته سوم نوامبر 2022 است. تامین کنندگان در قیمت های قراردادی این کالا تجدید نظرهای نزولی شدیدی انجام داده اند. در سمت تقاضا، کاهش تقاضای پی وی سی در بخش ساخت و ساز به دلیل افت بازار املاک و مستغلات و بحران هزینه زندگی در اروپا بر حرکت قیمت PVC در منطقه تاثیر گذاشته است. علاوه بر این، کاهش درخواست های خارج از کشور نیز منجر به روند نزولی PVC شد.

قیمت PVC در بازار چین نیز با کاهش محموله‌های حاوی این محصول به چین توسط تولیدکنندگان مهم شمال شرق آسیا، افزایش ناگهانی را تجربه کرد که منجر به پایین آمدن موجودی در این هفته شد. طبق آخرین اطلاعات، LG Chem، تولیدکننده پی وی سی کره جنوبی، تولید خود را برای تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده تعطیل کرد. تولید پی وی سی این شرکت از 8 نوامبر تا 22 نوامبر به دلیل تعمیر و نگهداری بسته شد و بر قیمت این کالا تأثیر گذاشت.

طبق پیش بینی ChemAnalyst، قیمت PVC ممکن است در دسامبر 2022 به دلیل تقاضای نزولی بخش ساخت و ساز پایین دستی در آسیا، کاهش بیشتری نشان دهد. علاوه بر این، انتظار می‌رود که نوسانات مورد انتظار در قیمت‌های خوراک اتیلن بر قیمت PVC تأثیر بگذارد. در همین حال، قیمت پی وی سی به دلیل افزایش سطح موجودی و ضعف بنیادی تقاضا، احتمالاً روند کاهشی را در بازار اروپا نشان خواهد داد. همچنین، معامله گران بازار احتمالاً در پایان سال جاری با حاشیه‌های کمتری رو به رو خواهند شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد