ارسال پاسخ

۵ آذر ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5590

pvc-asso.ir

تقاضای ضعیف در بخش پایین دستی و دورنمای تاریک بازار جهانی پلی وینیل کلراید

قیمت های پلی وینیل کلراید (PVC) به دلیل تداوم افت تقاضا از بخش پایین دستی، به روند کاهشی در سراسر بازار جهانی ادامه دادند. تورم بالا مصرف جهانی کامودیتی ها را تحت تاثیر قرار می دهد و عدم قطعیت های مبتنی بر عرضه را افزایش می دهد. در همین حال، افزایش تولید کلر منجر به افزایش دسترس پذیری و موجودی PVC در انبارها شد و تأثیر کاهش تولید مداوم در اروپا را کاهش داد.

بازار پی وی سی اروپا در هفته منتهی به 11 نوامبر 2022 به دلیل تقاضای ضعیف مصرف کننده، روند نزولی خود را حفظ کرد. کاهش قیمت‌های صادراتی و افزایش موجودی‌ها در کشورهای اروپایی مانند ترکیه در میان پیشنهادات جدید ایالات متحده آمریکا بر روند قیمت PVC تأثیر گذاشت.

این دورنمای تیره، تقاضای بازار PVC را با نگرانی از رکود در میان خریداران در این منطقه، نزولی نگه داشت. علاوه بر این، زمستان پیش رو در اروپا، علاقه به خرید این کامودیتی را بیشتر کاهش داد. همچنین براساس آخرین  شواهد، پتکیم، تولید کننده داخلی در ترکیه، قصد دارد تولید PVC را تا اواسط نوامبر 2022 از سر بگیرد.

پایان اعتصاب کارگران در بندر لیورپول باعث کاهش بیشتر عدم قطعیت عرضه در منطقه اروپا خواهد شد.

در چین، بازار پی وی سی در هفته دوم نوامبر 2022 قیمت های باثباتی را تجربه کرد که با مصرف ضعیف داخلی در بخش ساخت و ساز همراه با رکود تقاضای مسکن و تقاضای ضعیف صادراتی همراه بود. اقتصاد چین با افزایش موجودی انبارها دست و پنجه نرم می کرد و با بحران املاک و مستغلات در بحبوحه فروپاشی بخش ساخت و ساز این کشور که بر شتاب قیمت گذاری PVC در این هفته تأثیر می گذاشت، مواجه شد.

طبق تجزیه و تحلیل ChemAnalyst، قیمت PVC در بازار جهانی احتمالاً با افزایش موجودی ها و تقاضای ضعیف در نوامبر 2022 بیشتر کاهش خواهد یافت. انتظار می رود بازار PVC اروپا تحت تأثیر اعتماد پایدار مصرف کنندگان به  این محصول و افزایش فعالیت های تولیدی قرار گیرد. علاوه بر این، قیمت های پلی وینیل کلراید در آسیا با سهام تحویل نشده و بحران بخش املاک در این منطقه پیش بینی می شود که پایین تر باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد