ارسال پاسخ

۲۸ آبان ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5576

pvc-asso.ir

کاهش بازار جهانی اتیلن دی کلراید همراه با افت تقاضای پایین دستی

هامبورگ، آلمان- عرضه کافی در اروپا فشار بیشتری را بر فروشندگان واردکرده و قیمت اتیلن دی کلراید روند نزولی خود را حفظ کرده است. واردات اتیلن دی کلراید در مقایسه با چند ماه گذشته به کمترین میزان خود رسیده است. حجم معاملات محدود به دلیل عرضه بیش از حد، عوامل بنیادی بازار را با مشکل مواجه می کند و قیمت جدید سهام را کاهش می دهد.

تقاضای ضعیف منجر به خرید کمتر و دسترس پذیری بیشتر محصول منطقه ای شد. موجودی پلی وینیل کلراید (PVC) نیز در  این منطقه به دلیل چشم انداز تیره تقاضای پایین دست افزایش یافت. با پایان هفته منتهی به 11 نوامبر 2022، قیمت اتیلن دی کلراید در آلمان به 329 دلار در هر تن FD هامبورگ کاهش یافت. کاهش تقاضای PVC در بازار ساخت و ساز، فشارهای تورمی را افزایش می دهد و صادرات از بریتانیا و بلژیک به آلمان را تحت تاثیر قرار می دهد. علاوه بر این، پتکیم، یک شرکت پتروشیمی ترکیه، قصد دارد تا اواسط ماه جاری همزمان با از سرگیری فعالیت ها در کراکر اتیلن، تولید PVC را از سر بگیرد . شروع فصل زمستان نیز به این دورنمای ناامیدکننده تقاضا اضافه کرده است.  

در ایالات متحده، اختلال در عرضه و تقاضای اتیلن دی کلراید و انبارش حجیم دراین منطقه باعث کاهش قیمت اتیلن دی کلراید شد. بازار شاهد کاهش شدید قیمت اتیلن و کلر خام در پی تقاضای کم و پویایی ضعیف معاملات است. افزایش هزینه های انرژی و آب و برق و کاهش تقاضا، تولیدکنندگان را مجبور کرد تا نرخ تولید خود را کاهش دهند تا از انبارش بیشتر موجودی ها جلوگیری کنند.

بر اساس گزارش ChemAnalyst، قیمت اتیلن دی کلراید در بازارهای جهانی در پی روند کاهشی قیمت خوراک اتیلن و کلر بیشتر کاهش خواهد یافت. صادرات اتیلن دی کلراید (EDC) از ایالات متحده آمریکا و بریتانیا به بازارهای جهانی به دلیل عرضه بیش از حد کاهش خواهد یافت. فشارهای تورمی و معاملات بی حال پیش رو نیز احتمالاً تقاضا را تحت کنترل خواهد داشت. بازار پایین دستی پلی وینیل کلراید (PVC) نیز دچار رکود خواهد شد زیرا بدتر شدن تقاضا از سوی صنعت ساخت و ساز مانع از روند صعودی قیمت می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد