ارسال پاسخ

۲ آبان ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5518

pvc-asso.ir

ثبات قیمت پی وی سی در اروپا برای اکتبر 2022 برخلاف آسیا

قیمت های پلی وینیل کلراید (PVC) اخیراً به دلیل ثبات در تقاضا، روندی نزولی در سراسر بازار جهانی نشان داده است. عوامل زیادی بر مصرف در هفته منتهی به 14 اکتبر 2022 تأثیر می گذارد، مانند رکود جهانی که از سه ماهه سوم سال 2022، مشارکت بازار این کامودیتی را در صنایع پایین دستی تضعیف کرده است.

بازار پی وی سی لحظه ای اروپا، در مقایسه با سایر مناطقی که شاهد سقوط مداوم برای بیش از دو هفته در بحبوحه تنش های ژئوپلیتیکی در شرق اروپا بودند، روند قیمت ثابتی را نشان داد. ثبات در قیمت PVC از افزایش جزئی در هزینه مواد خام اتیلن در منطقه اروپا همراه با تشدید فشار تورمی هزینه ورودی به دلیل بحران‌های انرژی پدید آمد. این سناریوهای بازار منجر به ایجاد مقاومت در برابر هر گونه کاهش قیمت بیشتر برای PVC در بازار اروپا شد.

در سمت عرضه، اعتصاب کارگران در بنادر اصلی آلمان و بریتانیا به دلیل عدم کفایت دستمزد در این منطقه بر جابه جایی بار و عملکرد بندر در اکتبر 2022 تأثیر گذاشت.

در چین، بازار پی وی سی به دلیل تأثیر نامطلوب رکود اقتصادی در بحبوحه ادامه اختلالات ناشی از قرنطینه کووید 19 که باعث کاهش قیمت PVC در این هفته شد، تقاضای ضعیفی را منعکس کرد.

به گفته ChemAnalyst، قیمت PVC در بازار جهانی احتمالاً در نیمه دوم اکتبر 2022 ثبات را در روند قیمت حفظ خواهد کرد. قیمت PVC در اروپا ممکن است با افزایش ارزش انرژی بالادستی در بحبوحه بحران انرژی افزایش یابد. به‌علاوه، به دلیل در دسترس بودن موجودی‌ها و کاهش فعالیت‌های بازار، انتظار می‌رود قیمت PVC در آسیا پایین‌تر باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد