ارسال پاسخ

۱۰ مهر ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5458

pvc-asso.ir

نشست مهم انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی با سازمان بورس

در جلسه‌‌ای با حضور مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر، رضا عیوضلو معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان، محسن انصاری‌مهیاری مدیر نظارت بر ناشران، احمد مهدوی ابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و فریبرز کریمایی قائم‌مقام این انجمن، مشکلات پیش‌‌روی صنعت پتروشیمی و راه‌‌کارهای حل این مشکلات بررسی و تصویب شد که از جمله آنها می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-تغییر در فرمول تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌‌ها و حذف مولفه قیمت هاب‌‌های اروپایی از نرخ خوراک گاز کمافی‌‌السابق از دولت مطالبه و پیگیری شود.

۲-خوراک شرکت‌‌های متانولی به گونه‌‌ای تعیین شود تا قابلیت رقابت‌‌پذیری این شرکت‌‌ها افزایش پیدا کند.

 

۳-تمامی بندهای مربوط به قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که پیش از این در مجلس شورای اسلامی تصویب و به دولت ابلاغ شده بود، به‌‌طور کامل و صحیح و اجرایی شود.

۴-بحث تخفیف پلکانی اشاره شده در قانون فوق‌‌الذکر از دولت مطالبه و احیا شود.

حال باید دید که مصوبات بالا و تغییراتی که در این مقررات جدید اعمال شده است، تا چه حد صنایع مصرف‌کننده پتروشیمی‌‌ها را بهره‌مند خواهد ساخت یا بالعکس موجبات سود بیشتری خودپتروشیمی‌‌ها را فراهم خواهد کرد. آنچه لازم و مشخص است توجه بیشتر به صنایع پایین‌دستی است که در این زمان به مطالبات بحق خود دسترسی بیشتری پیدا کنند و از این موارد بهره‌مند شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد