ارسال پاسخ

۲۹ مرداد ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5342

pvc-asso.ir

تولیدکنندگان پی وی سی هند به دنبال محدودیت فوری واردات ارزان از چین هستند

تولیدکنندگان اولیه پلی وینیل کلراید (PVC) هند از دولت خواسته اند تا واردات ارزان مواد خام پی وی سی برای تولید لوله از چین را به دلیل افزایش بی سابقه واردات آن در سه ماه گذشته، محدود کند.

 به گفته ی دو تولیدکننده اصلی PVC هند یعنی Chemplast Cuddalore Vinyls و DCW ، در چند ماه گذشته افزایش غیرعادی واردات PVC در هند وجود داشته است. واردکنندگان هندی مقدار زیادی PVC را عمدتاً بر پایه کاربید از چین خریداری می‌کنند که در مقایسه با PVC مبتنی بر اتیلن، ماده‌ای نامرغوب است. بدیهی است که قیمت PVC مبتنی بر کاربید بسیار کمتر از قیمت رایج در بازار PVC مبتنی بر اتیلن است.

صنایع Reliance، DCM Shriram و Finolex Industries دیگر تولیدکنندگان عمده PVC در هند هستند. هند حدود 55 درصد از تقاضای سالانه خود را از طریق واردات از کشورهای مختلف از جمله چین تامین می کند.

به گفته یک مقام صنعتی، هند چند هزار تن در ماه پی وی سی در حالت عادی وارد می کند که در فصل اوج تقاضا به 20000 تن در ماه می رسد. اما حجم واردات پی وی سی از چین در سه ماه گذشته به 100000 تن در ماه با قیمت پایین رسیده است که 20 تا 25 درصد کمتر از قیمت رایج PVC در بازار هند است. این واردات ارزان PVC به شدت به صنعت هند لطمه وارد کرده است و از این رو باید مهار شود.

همچنین واردات رزین پی وی سی سوسپانسیون با مونومر وینیل کلرید باقیمانده (VCM) بالای 2 (PPM) در سال مالی 2021-2022 نسبت به سال مالی 2020-21 جهش 313 درصدی داشته است. بیم آن می رود که واردات ارزان PVC چینی در هند باعث انباشته شدن موجودی در بازارهای محلی شده باشد. اگر فورا بررسی نشود، موجودی به سطح هشدار دهنده افزایش می یابد.

اگر اقدامات اصلاحی انجام نشود بدیهی است که آسیب به صنعت داخلی حتمی است. واردات از چین به طرز نگران کننده ای به سطحی رسیده است که واردات ماهیانه از حجم واردات سالانه در سال گذشته بیشتر شده است.

در واقع، افزایش واردات پی وی سی از چین، حجم واردات از تامین کنندگان اصلی هند از جمله کره جنوبی و تایوان را کاهش داده است. همچنین، جهش ناگهانی واردات از چین، قیمت مواد اولیه را که عمدتاً برای تولید لوله و اتصالات و سایر موارد استفاده می‌شود،پایین کشاند. برخلاف انتظارات ، تقاضای پی وی سی محلی چین به دلیل کندی اقتصاد این کشور، حباب املاک و مهمتر از همه، کاهش شدید مصرف محلی سقوط کرد. صادرات به مقاصد دیگر از جمله خاورمیانه و اروپا نیز به دلیل افزایش نرخ کرایه حمل و نقل در دو تا سه ماه گذشته، کاهش داشته است.

داده‌های گردآوری‌شده توسط Polymerupdate نشان می‌دهد که تولیدکنندگان چینی قیمت‌های PVC را در دو ماه گذشته حدود 25 درصد کاهش داده‌اند و در حال حاضر از 8850 یوان در هر تن تا اواسط ژوئن به 6650 یوان در هر تن رسیده‌اند. کاهش قیمت پیشنهادی چینی باعث کاهش قیمت PVC در هند در میان سایر مقاصد نیز شده است.

افزایش مداوم واردات، موجودی را افزایش داده و همچنین منجر به تخریب فروش تولیدکنندگان مواد اولیه پی وی سی هند شده است. اگرچه، موجودی انبار با واردات ارزان به «سطح هشداردهنده» نرسیده است، اما افزایش واردات منجر به ایجاد نگرانی برای کاهش تولید تولیدکنندگان داخلی در میان مدت است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد