ارسال پاسخ

۲۳ مرداد ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5321

pvc-asso.ir

واردات مواد پلیمری به چین در نیمه اول سال 2022 به پایین ترین حد خود از سال 2017 رسیده است

بر اساس گزارش ChemOrbis Stats Wizard، واردات مواد پلیمری به چین در نیمه اول سال 2022 کاهش سالانه 14 درصدی را به ثبت رساند و حدود 9.6 میلیون تن گزارش شد که پایین‌ترین حجم از سال 2017 بوده است. از سوی دیگر، صادرات مواد پلیمری چین 26 درصد در سال افزایش یافت و به رکورد تاریخی 4.8 میلیون تن رسید.

نه تنها افزایش خودکفایی چین به ویژه در تولید PP، PVC و PET، بلکه کاهش صادرات محصولات نهایی از چین نقش کلیدی در کاهش واردات پلیمر دومین اقتصاد بزرگ جهان داشته است. همچنین، چین در حال افزایش صادرات پلیمرها با توجه به تقاضای ضعیف در داخل در بحبوحه ادامه قرنطینه‌های کووید بود.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود، واردات چین همچنان بیشتر از صادرات آن است. با این حال، نابرابری بین واردات و صادرات به دلیل رشد ظرفیت های داخلی و توانایی صادرات چین شروع به کاهش کرد.

عربستان سعودی همچنان در رتبه اول تامین کننده واردات مواد پلیمری به چین قرار دارد

با توجه به مبداهایی که در صدر فهرست کلی واردات پلیمر به چین قرار دارند، عربستان سعودی با حدود 1.5 میلیون تن در شش ماهه اول سال در رتبه اول قرار گرفت. در مقایسه با مدت مشابه سال 2021، واردات پلیمر از عربستان سعودی حدود 8 درصد کاهش یافته است.

پس از عربستان سعودی، کره جنوبی (1.3 میلیون تن)، امارات متحده عربی (1.2 میلیون تن) و ایران (1.04 میلیون تن) قرار دارند.

 افزایش صادرات و کاهش واردات پی وی سی در سه ماهه دوم سال 2022

واردات کلی پی وی سی نیز با 12 درصد کاهش نسبت به سال گذشته در نیمه اول 2022 به 150210 تن رسید. طبق گزارش ChemOrbis Stats Wizard، این میزان کمترین حجم واردات در 22 سال گذشته است. تایوان و ژاپن همچنان دو تامین کننده برتر پی وی سی هستند، در حالی که ایالات متحده در رتبه سوم لیست قرار دارد.

در همین حال، صادرات پی وی سی چین پس از افزایش 62 درصدی نسبت به سه ماهه اول سال 2022 به رکورد 767000 تن در سه ماهه دوم رسید.

رشد تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه دوم در بحبوحه قرنطینه کندتر از حد انتظار است

افزایش ظرفیت و کاهش تقاضا در داخل واردات را بین ژانویه تا ژوئن سال جاری محدود نگه داشت. رشد تولید ناخالص داخلی آهسته‌تر از حد انتظار به قرنطینه‌های کووید نسبت داده شد که به کارخانه‌ها و هزینه‌های مصرف‌کننده ضربه زد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد